Bestellers illegaal vuurwerk krijgen mail politie

Nog een offtopic opmerking:
Zoals je gemerkt hebt mag je hier geen h0mo zeggen. Het forum verbergt dat woord gewoon alsof niemand het mag zien. Dat doet mij eigenlijk wel denken aan Rusland...

Is internet censuur. Gebeurd op meer fora om het een beetje netjes te houden. Zit een meestal een standaard woordenboek in de software voor fora.

Vuurwerk heeft categorien en klasses namelijk categorie 1 t/m 4 en klasses 1.1 t/m 1.4

Ik neem aan dat je vuurwerk van categorie 4 met klasse 1.1G bedoeld en geen categorie 1 vuurwerk want dat is namelijk ook te koop bij de action en maak ook verstuurd worden met de post. Ook vuurwerk uit categorie 4 met Klasse 1.4 valt ook wel mee kwa explosieve stabiliteit.

Waar je zorgen om moet maken zijn de knallers van 1.1G en de shells van 1.1G. De shells van 1.1G kom je niet zoveel tegen , de meeste zijn gewoon 1.4G/1.3G. Maar het spul van 1.1G is massa explosief. De nitraatjes enzv zijn meestal 1.4G en zijn CE gekeurd in de desbetreffende landen. Daar maak ik me niet zoveel zorgen om. In duitsland word vuurwerk van categorie 2 en klasse 1.4G gewoon met de post verstuurd. Kijk maar eens naar de webshop in dat land. Met een gewerbeschein kun je gewoon het hele jaar bestellen op die sites. Wat klasse 2 en 1.4G is wordt gewoon met de post verstuurd. Klasse 2 /1.3G spullen zijn daar abholers en moet je dus ophalen.
Dat (vuurwerk) wat jij bedoeld bestel je niet in het Oostblok.
Ben zelf chauffeur!

Dat (vuurwerk) wat jij bedoeld bestel je niet in het Oostblok.
Ben zelf chauffeur! ]

Je hoeft ook niet perse via een webshop te bestellen. :wink: Veel spul valt gewoon onder 1.4G ook in Polen en Tjechie. Dat kleine spul op die webshops is meestal CE gekeurd op de shells en andere grote knallers na.

Het grotere spul gaat echt niet via webshops en dan doel ik niet op de nitraten en shells van 3 en 4 inch.

Na het es allemaal goed bekeken te hebben en de reacties hier gelezen te hebben, vind ik toch opzich best een goede zaak. Echter de manier hoe en waarop ze het doen strekt nog steeds mijn verbazing. Toch denk ik dat het een hoax is en een bangmakerij-project.

Maar ik juich het in ieder geval toe, dat ze totale n00bs aanpakken die die zooi bestellen. Ben sowiso al geen voorstander van al dat illegaal spul qua knal.

Waar gaat deze topic dan over?
Klaar uitgepraat...

Ik probeer gewoon wat uit te leggen. Iemand had het over Cat 1 vuurwerk dat via de post ging.
Dat mag gewoon. Ik probeer gewoon iets uit te leggen kwa categorien en klasses.

By the way de meeste spullen worden nog door chauffeurs gesmokkeld. :p

Verder is dit allemaal bangmakerij voor de jongere mensen. Van mij mogen die cobra's en andere grote knallers wel van de straat, want de mensen kunnen toch niet omgaan met die spullen.

Ik denk ook dat het een hoax is. Als het echt waar was dan had er vast wel iemand al lang gereageerd met de mededeling dat t ofwel hemzelf of een bekende betrof lijkt me.
Vwb het verzenden van vuurwerk.. Waarom zouden ze dat hier ook niet invoeren naar duits model.
Moet je kijke wat dat voor de consument en de winkeliers zou betekenen.
Maarja zal wel nooit gebeuren hier.

Waar gaat deze topic dan over?
Klaar uitgepraat...

Grappig om jou naam weer tegen te komen in deze discussie. Van mei tot november heb je geen post geplaatst op dit forum. En de maanden daarvoor zijn werkelijk waar op een paar post na al jou posts geplaatst in topics zoals deze. Je zou haast gaan denken dat je alleen maar lid bent geworden op dit forum om je gal te spugen op illegaal vuurwerk.

Ik zou zeggen geniet is van je hobby in plaats van alleen maar kritische opmerkingen te plaatsen. Je punt op dit forum is allang duidelijk. Iedereen weet wat jou standpunt is mbt dit vuurwerk. Dus je posts zijn alleen maar overbodig

Greetzzz

Wat ik mij eerder afvraag is waarom onhandig duur de kwaal bestrijden en niet de oorzaak..?

Polen etc. behoort toch tot de EU? Dan kan Brussel toch een import/export verbod opleggen?

Laten we als we toch met de EU mee willen doen, de CE-normering eerder toepassen dan 2017. Dan komt er tenminste een beetje fatsoenlijk spul hier op de legale markt en hoeft men zich minder in allerlei shady circuits te begeven.

@ Nismo:

Dat hier veel getapt wordt dat is een ding dat zeker is. Maar het feit dat zich nog niemand gemeld heeft die een dergelijk mailtje heeft ontvangen, daaruit kunnen we zeker concluderen dat het bangmakerij is. Een hoax om mensen bang te maken zodat ze niet meer gaan bestellen via de post. Er hadden zich anders allang mensen gemeld hier. Weet ik zeker. En ik vind dat wel een behoorlijk kwalijke zaak. Je kunt je er nog bozer over maken als je je bedenkt dat ze dus schijnbaar dit soort nep-videootjes maken die klauwen met geld kosten en WIJ die als belastingbetaler allemaal moeten bekostigen. Er zijn nimmer oplossingen.

Ik vind het prima dat de politie mensen harder gaat aanpakken die dingen opblazen en bommen maken. Maar het feit is gewoon dat dat erg lastig te handhaven is. Want je moet ze op heterdaad betrappen.

@ Nismo:

Dat hier veel getapt wordt dat is een ding dat zeker is. Maar het feit dat zich nog niemand gemeld heeft die een dergelijk mailtje heeft ontvangen, daaruit kunnen we zeker concluderen dat het bangmakerij is. Een hoax om mensen bang te maken zodat ze niet meer gaan bestellen via de post. Er hadden zich anders allang mensen gemeld hier. Weet ik zeker. En ik vind dat wel een behoorlijk kwalijke zaak. Je kunt je er nog bozer over maken als je je bedenkt dat ze dus schijnbaar dit soort nep-videootjes maken die klauwen met geld kosten en WIJ die als belastingbetaler allemaal moeten bekostigen. Er zijn nimmer oplossingen.

Ik vind het prima dat de politie mensen harder gaat aanpakken die dingen opblazen en bommen maken. Maar het feit is gewoon dat dat erg lastig te handhaven is. Want je moet ze op heterdaad betrappen.
Ik weet ook niet of het waar is wat ze zeggen, ik wilden alleen maar aangeven dat ze zeker wel de mogelijkheid hebben om het te doen, en dat ze elk mailtje wat naar het Oostblok gaat kunnen onderscheppen en over filters kunnen laten lopen.

Voor de rest maakt het mij niet uit wat iemand anders doet legaal,illegaal,bommen maken,kopen. Als ze maar geen spullen van andere slopen.
En liever stoken voor 21:00 daarna ligt de kleine op bed. :D

Wat ik mij eerder afvraag is waarom onhandig duur de kwaal bestrijden en niet de oorzaak..?

Polen etc. behoort toch tot de EU? Dan kan Brussel toch een import/export verbod opleggen?

Waarom moet altijd iedereen aan ons aanpassen. Misschien moeten wij aan polen aan passen. Probleem ook opgelost

Dan hadden we beter moeten stemmen (en niet zo laf stemmen):frusty:kijk ik zou zeggen dat als we geen europese regels willen volgen we er eigenlijk niet in horen.nederland staat met nog een paar landen met een poot in en met een poot buiten europa.handig als je toch even niet bij europa wil horen,we leven in een papieren europa goed voor de geldwolven van de beurs voor ons niet.vuurwerk in nederland zal altijd een moeilijk onderwerp blijven.

Dan hadden we beter moeten stemmen (en niet zo laf stemmen):frusty:kijk ik zou zeggen dat als we geen europese regels willen volgen we er eigenlijk niet in horen.nederland staat met nog een paar landen met een poot in en met een poot buiten europa.handig als je toch even niet bij europa wil horen,we leven in een papieren europa goed voor de geldwolven van de beurs voor ons niet.vuurwerk in nederland zal altijd een moeilijk onderwerp blijven.

Of de waarheid van Enschede moet boven water komen. Dan kunnen we terug schoppen.

Nederland kan uit de Europese Unie gaan en toch gewoon meedoen met de indeling in categorieën 1 t/m 4. Dat is namelijk handig en overzichtelijk. Zwitserland doet dat ook.

Polen behoort tot de EU, zorgt in Nederland voor een probleem en niemand in Brussel kan wat doen...
Ik begin toch steeds meer simpatie te vinden voor het verbond tussen Wilders en Le Pen met hun anti EU houding. Dit is geen één EU, dus op naar de CE keuring en einde illegale ellende.

Nederland hoort zich uiterlijk 2017 gewoon een keer echt aan te passen volgens de CE-keruingsmodellen vanuit de EU. Dus gewoon de categorieën en keuringsfamilies die ze willen toestaan volgens de maximumnormen.
In Polen is vuurwerk verzenden geen probleem, alleen in Nederland. Dus het is een Nederlands probleem.

Back
Bovenaan