Bestellers illegaal vuurwerk krijgen mail politie

Ik hoor in de videos heel vaak de site explosiv.pl. Ik heb veel gelezen dat deze site onbetrouwbaar is. Niemand ontvangt er wat van. De site biedt aan om vuurwerk te versturen met rembours (betalen aan de postbode). Door niet te leveren verliest de koper dus geen geld. Ik heb een sterk vermoeden gekregen dat deze site van de politie is.

Is toch heel simpel, ze zegt zelf, we hebben u pakket onderschept...
9 van de 10 pakketten zijn op de zelfde manier geplakt en vaak ook de zelfde afzender.
Natuurlijk staat daar een naam en adres op.
Plus er zit een track andt race nummer aan, en die is ook weer naar een mail verzonden...

Jah dan is het niet zo moeilijk natuurlijk...

Ik neem aan dat de taskforce ook weet dat sinds een aantal weken vrijwel geen enkele poolse of tjechische site meer verzend richting nederland ivm het schijnt zeggen ze andere regelgeving in deze landen.

Is juist hiervoor. De shops hebben niets aan de grote massa de laatste weken. Duurt al 3 weken voordat je het binnen hebt dus feitelijk is December al uitgesloten. Pyrofire stopt ook per direct met verzenden naar Nederland heb ik vernomen van een vriend van mij.

Puur om het gezeur te ontwijken.

Ik denk dat het ook goed is als deze shops gewoon in November stoppen. De echte fans hebben dan toch al hun vuurwerk en de rest is toch niet echt fan. En kopen maar wat. Ze doen of professioneel vuurwerk zeer moeilijk is om af te schieten maar het is een lontje aansteken en klaar. Net als consumentenvuurwerk een beetje fanaat heeft in November zijn spulletjes wel al compleet.

Maar ook ik geloof hier niets van want als het strafbaar is waarom niet gewoon diegene aanhouden. Het is bangmakerij en zo hopen ze het terug te dringen. Maar ze kunnen feitelijk niets.

Edit: Ze leveren niet meer aan Nederland. Staat inmiddels ook op hun site. Die ik niet mag doorlinken maar iedereen weet waar het staat. Flauwekul eigenlijk

En jij denkt dat de gemiddelde 12-jarige wel weet wat TOR is en hoe het werkt?

Tor-browser downloaden en je bent al een heel eind ;-) Maarja, of een 12-jarige ook maar iets weet over soorten internetverbindingen lijkt me niet erg vanzelfsprekend inderdaad.

Lucky tv heeft er een mooi filmpje van gemaakt:

[video]http://www.luckymedia.nl/luckytv/2013/11/een-persoonlijke-boodschap/[/video]

[video]http://www.luckymedia.nl/luckytv/embed/4509.swf[/video]

Laatst bewerkt:
Dat de filmpjes worden uitgezonden heeft volgens mij heel veel te maken dat aantal nederlanders met zwaar vuurwerk het leuk vinden om andermans eigendommen op te blazen (buurt/gemeente/straatnaam borden/brievenbussen etc) of die cobra6 aan kinderen verkopen, want dat soort mafketels zorgt er misschien in de toekomst nog wel eens voor dat er echt een vuurwerkverbod komt.

Wat de politie tegenwoordig veel wil gaan doen, is samenwerken met postorder bedrijven die pakketjes uit polen moet bezorgen, en samen gezellig aan de deur staan.

http://urlm.co/www.explosiv.pl
kun je wat info over die site zien. Servers staan ergens in Polen en dat hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar lijkt me niet dat dit van de politie is. Vooral ook omdat de politie niks heeft aan die gegevens, want zo'n site is uitlokkend, dus zijn de gegevens waarschijnlijk niet rechtmatig verkregen.
Wel is het best waarschijnlijk dat het onder rembours versturen ervoor zorgt dat de pakketjes vaker gecontroleerd worden of iets dergelijks en dat ze dan niet geleverd worden.

Mogen ze de sites van dergelijke online shops wel hacken? hacken is toch ook strafbaar!!
staan al aardig filmpjes op en knap dat ze precies weten wat er in zitten.

Het kan ook zijn dat helemaal NIEMAND een mailtje krijgt en dat ze gewoon maar wat initialen en achternamen erbij zetten. Want wie kan controleren of die mailtjes wel allemaal echt gestuurd zijn? Niemand toch? Of zitten hier soms mensen die een dergelijk mailtje hebben ontvangen?

Het kan een grote HOAX zijn puur om mensen af te schrikken om te bestellen. Die namen van die onlineshops waar je kunt bestellen kunnen ze ook zo even googlen. Elke malloot kan die shops vinden.

Ik kan ook wel 200 filmpjes maken en dan roepen JAAA K. V/d Steeg jij hebt vuurwerk gekocht! Vervolgens even wat van die producten van een dergelijke site halen en erbij zetten. Geen enkele K v/d Steeg die gaat roepen dat hij die producten helemaal niet gekocht heeft. Er staan ook genoeg unboxings op internet, dus ze kunnen prima wat van dat soort filmpjes gaan loeren om te kijken wat er zoal allemaal populair is.

Zou mij niks verbazen als dit allemaal gewoon nep is. Puur bangmakerij. Om er maar voor te zorgen dat men niet meer gaat bestellen. En die namen van al die webshops die genoemd worden zal nu ook niemand meer durven bestellen, dus die namen noemen zullen ze ook wel niet erg vinden.

Dat de filmpjes worden uitgezonden heeft volgens mij heel veel te maken dat aantal nederlanders met zwaar vuurwerk het leuk vinden om andermans eigendommen op te blazen (buurt/gemeente/straatnaam borden/brievenbussen etc) of die cobra6 aan kinderen verkopen, want dat soort mafketels zorgt er misschien in de toekomst nog wel eens voor dat er echt een vuurwerkverbod komt.

Dit is echt de grootste onzin. Vandalisme met vuurwerk neemt al jaren af. Men kan nu sneller communiceren en groepen vinden elkaar en ik ben bang dat de groep die tegen vuurwerk groter is dan voor vuurwerk. De een geeft overlast aan als irritatie punt, de ander gevaar en weer de ander slopen. Vroeger werd nog wel eens de schouders opgehaald maar als nu iemand in Staphorst een scheet laat valt het hele land erover.

Pyrofire heeft ook van zich laten horen. De eigenaar heeft de bestellingen na gekeken die beweerd werden in de filmpjes en komen niet overeen. Ook de initialen kloppen niet. Waarschijnlijk is dit weer een uit de duim gezogen verhaal om mensen bang te maken net zoals 2 jaar geleden gebeurde met die filmpjes toen ze op hun bek gingen met video stelen van Youtube gebruikers. Vorig jaar is het stil geweest rondom de Taskforce en dit jaar hebben ze een nieuwe stunt bedacht.

Eerlijk toegegeven, ze doen het goed. Je speelt heel handig in op mensen hun angsten. Zoals politiek werkt

http://urlm.co/www.explosiv.pl
kun je wat info over die site zien. Servers staan ergens in Polen en dat hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar lijkt me niet dat dit van de politie is. Vooral ook omdat de politie niks heeft aan die gegevens, want zo'n site is uitlokkend, dus zijn de gegevens waarschijnlijk niet rechtmatig verkregen.
Wel is het best waarschijnlijk dat het onder rembours versturen ervoor zorgt dat de pakketjes vaker gecontroleerd worden of iets dergelijks en dat ze dan niet geleverd worden.

Server staat in polen ja, eigenaar is geregsitreed in amsterdam.... rara hoe kan dat..

Back
Bovenaan