Ik heb op de volgende importeurs gestemd...
1.Wolff Met kop en schouders de beste! Een zéér uitgebreide collectie van goede kwaliteit. Mooie 500 grammers en ook goede "budget" cakes. Wolff heeft voor iedere consument wel iets geschikts in zijn collecties. En over het algemeen is de prijs-kwaliteitsverhouding ook prima in balans.
2.Evuco (Stond er niet tussen, maar toch...) Helaas verleden tijd

Ik heb de laatste 3 jaar vuurwerk van Evuco gehad en naar volle tevredenheid. Vooral de vuurpijlen waren van prima kwaliteit. Ook goede cakes voor eerlijke prijzen. Enige minpuntje vond ik dat ze weinig 500 grammers in het assortiment hadden.
3.Hardix Hele mooie 500 grammers in het assortiment

Ook hebben ze een redelijk gevarieerd aanbod waardoor zowel de mensen met een groot & een klein budget goed vuurwerk kunnen aanschaffen. Vorig jaar hebben ze in mijn ogen behoorlijk stil gestaan, er kwam vrijwel niets nieuws in hun collecties. Zoals het er nu uitziet gaan ze dat dit jaar helemaal goed maken

Ik ben benieuwd.
4.Rubro Jonge importeur die op mij meteen een prima indruk heeft gemaakt. Kwalitatief goed vuurwerk en ook hier is de prijs-kwaliteitsverhouding goed te noemen. Prima 1e indruk dus, maar aangezien het een nieuwe importeur is blijft het afwachten of ze dit gaan voortzetten.
D.w.z. komen ze met goede nieuwe producten? Zal de prijs-kwaliteitsverhouding zo goed blijven?
5. Brave & Wichers Ook een importeur met een ruim aanbod. Maar ondanks dat ruime aanbod kan ik geen 500 grammer vinden die ik qua prijs-kwaliteit geschikt vind. Pluspunt is dat ze ook veel budget cakes in hun assortiment hebben. De toppers van B&W zijn voor mij de Black Thunder, Extreme Salute en de X-plosion.
Verder ben ik zéér geïnteresseerd in
Witte tenten (Marijn), Royal fireworks en Zena , maar hiervan zijn er bij mij helaas geen dealers in de directe omgeving waardoor ik dus geen ervaring heb met hun producten en dus niet goed een beoordeling kan geven.
De minste importeurs in mijn ogen zijn zeker niet de kleinste, namelijk
Breeschoten "de kruiterij" en
Schuurmans
Bij Breeschoten hebben ze wel een ruim aanbod en vuurwerk van prima kwaliteit, maar voor een eerlijk geprijsde cake moet je wel extreem goed zoeken. Zeker niet weggelegd voor de doorsnee consument. Meer mensen zullen het met mij eens zijn dat dit gewoonweg "te" is.
En Schuurmans, tsja...vroeger had ik altijd producten uit de Diamond collection en eerlijk is eerlijk, dat was toen ook gewoon het beste wat er te krijgen was. 8 á 10 Jaar geleden zou Schuurmans absoluut op nummer 1 staan bij mij. Maar inmiddels zijn er zoveel importeurs die met betere cakes/collecties op de markt zijn gekomen die bovendien ook nog eens eerlijker geprijsd zijn. Ik heb de indruk dat ze het bij Schuurmans allemaal wel best vinden aangezien ze toch een Monopoly positie bezitten.
Maar goed, dit is persoonlijk en deze importeurs doen het blijkbaar goed op de markt, want er veranderd vrijwel nooit iets in hun beleid. Dus wie ben ik om te oordelen? Maar aan mij verdienen ze i.i.g. geen stuiver