Beste Vuurwerkimporteur 2009

Beste Vuurwerkimporteur 2009

• Beko Vuurwerk

Stemmen: 18 5,2%
  • Bonfireworks

Stemmen: 59 17,1%
  • Brave & Wichers

Stemmen: 46 13,3%
  • Breeschoten de Kruiterij

Stemmen: 9 2,6%
  • Broekhoff

Stemmen: 31 9,0%
  • Cafferata

Stemmen: 8 2,3%
  • GBV Gert Breeschoten

Stemmen: 46 13,3%
  • Hardix Vuurwerk

Stemmen: 26 7,5%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 16 4,6%
  • Lesli

Stemmen: 20 5,8%
  • Mercurius

Stemmen: 7 2,0%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 18 5,2%
  • Rubro

Stemmen: 21 6,1%
  • Royal Fireworks

Stemmen: 22 6,4%
  • Schuurmans

Stemmen: 16 4,6%
  • Sky Fireworks

Stemmen: 3 0,9%
  • VC Vuurwerk

Stemmen: 3 0,9%
  • Weco Nederland

Stemmen: 6 1,7%
  • Witte Tenten Verhuur (Marijn Vuurwerk)

Stemmen: 53 15,3%
  • Wolff

Stemmen: 132 38,2%
  • XXL- Fireworks

Stemmen: 4 1,2%
  • Zena Nederland

Stemmen: 73 21,1%
  • andere, nog niet eerder genoemd

Stemmen: 10 2,9%

• Totaal stemmers
    346
ik heb gekozen voor wolf en voor royal.
waarom:
1e wilf omdat dit de gene is met de laagste prijs en beste kwalitijd!
2e royal de prijzen zijn bekend en als ik de producten kijk word ik daar best wel blij van!

1. Wolff, zeer veel mooie producten tegen een goede prijs.

2. Hardix, mooie 500grammers, outblast, 7 steps, phantom enz.

3. Witte tenten, erg mooi vuurwerk, niet duur.

4. Royal, verwacht erg veel van Royal, alle produten al gezien tijdens een demo en dat zag er zeer goed uit.

Ik heb gestemd, maar ik kon erg moeilijk kiezen met alle nieuwe info :sad:
Daarom heb ik een top 6...hierbij in willekeurige volgorde:
  1. Wolf
  2. Witte tenten
  3. Rubro
  4. Royal
  5. Bonfire
  6. Zena
Waarom? Ik vind dat al deze importeurs erg vernieuwend bezig zijn, met nieuwe en aparte producten. Ook zitten hier echte liefhebbers achter die weten wat de freak wil en ook niet schroomt om hun input te vragen.
:bye:

Laatst bewerkt:
sorry dat ik dit zeg Fred, maar vind deze poll veel te vroeg. De demo's moeten nog komen.
Er zijn weer een flink aantal nieuwkomers in de markt, waar we eigenlijk nog bijna niets van weten. Ook zijn er een aantal, te weten: BKV, Lesli, Zena en misschien nog wel meer, die met heel verrassende items komen, waar we helemaal nog niets van weten. Kortom belachelijke poll, die qua uitslag niet zal afwijken van vorig jaar.( behoudens dan Royal, die al heel vroeg met filmpjes strooit)

sorry dat ik dit zeg Fred, maar vind deze poll veel te vroeg. De demo's moeten nog komen.
Er zijn weer een flink aantal nieuwkomers in de markt, waar we eigenlijk nog bijna niets van weten. Ook zijn er een aantal, te weten: BKV, Lesli, Zena en misschien nog wel meer, die met heel verrassende items komen, waar we helemaal nog niets van weten. Kortom belachelijke poll, die qua uitslag niet zal afwijken van vorig jaar.( behoudens dan Royal, die al heel vroeg met filmpjes strooit)

Dat de poll misschien te vroeg is ok. Maar belachelijk? neen.
Het gaat in deze poll namelijk over de beste importeur en niet om het beste merk. Zijn naar mijn mening toch verschillende begrippen. De poll over het beste merk moet nog komen en daar wachten we mee totdat alle importeurs hun nieuwe producten hebben geshowd.
Maar we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.

edit: laat maar, je probeert het nuanceverschil voldoende uit te leggen in je openingspost. Maar het moge duidelijk zijn dat de meesten gewoon stemmen op basis van hoe mooi en innovatief met hoe goede prijs/kwal.verhouding ze het vuurwerk van de importeurs vinden...Zelfde als stemmen op de merken... Niet-valide poll m.i.

Laatst bewerkt:
ben ik niet echt met je eens richardus....er zullen wel genoeg mensen zijn die stemmen om het merk...maar daar is een andere poll voor :D
Ik stem echt op het importeurschap en daarmee bedoel ik of een importeur in springt op de eisen en wensen van de freaks, of men innovatief is, etc etc...
Wat bij mij ook erg mee telt is of men het gesprek op zoekt met de freak en hier iets mee doet...dit is iets wat ik erg waardeer en belangrijk vind bij een importeur.
Dus wel iets anders dan stemmen op een merk...
Maar goed, da's mijn mening :p

Wolf maar die is gewoon de beste mensen kunnen stemmen wat je willen maar het is gewoon zo. misschien dat volgend jaar mensen in de buurt kunnen komen in mijn ogen doen B&W en royal een goede stap in de goede richting.

Eigelijk durf ik hier ook niet eens op te stemmen. Het is alsof je iemand vraagt: welk automerk vind jij het lekkerst rijden? Er is geen hond die alle automerken serieus heeft uitgeprobeerd. Er is geen mens die alle importeurs zelfs maar een BEETJE kent. Hoe kunnen we nou stemmen op een importeur, als we als consument alleen te maken krijgen met een enkel filiaal met een derde partij die het vuurwerk voor de importuer verkoopt? Waarop moet ik mijn mening dan baseren? Ik kan mijn keuze niet anders baseren dan op de feitelijk artikelen en de PR van de importeur.
Naast het feit dat ik de importeur zelf moeilijk kan beoordelen, speelt voor mij dus in grote mate mee dat ik gewoonweg nooit alle merken (importeurs) KAN kennen. Denk je nou echt dat de gemiddelde forummer een eerlijk antwoord kan geven als hij(/zij) slechts een handvol importeur een beetje kent? Een ondervertegenwoordigde importeur kan derhalve onmogelijk een eerlijke beoordeling krijgen, zuiver en alleen omdat hij voor minder mensen bekend is. Hoe kan een Twentenaar nou Pronk kennen? Of hoe kan een Fries nou wat vuurwerk van JVE gezien hebben?

Nee, ik ga en ik KAN mijn mening niet uitbrengen in deze poll, als ik wil dat er een eerlijk resultaat ontstaat.

(Sorry als ik dit té wetenschappelijk benader. Mijn opleiding stuurt daar logischerwijs nogal op aan. Maar als met deze poll écht iets gedaan wordt, vind ik het zaak dat er een eerlijke benadering wordt gegeven.)

Ik ga voor Broekhoff, imo een goede importeur die ook nieuwe producten op de markt brengt, en tevens is de prijs prima.

Ik heb op de volgende importeurs gestemd...

1.Wolff Met kop en schouders de beste! Een zéér uitgebreide collectie van goede kwaliteit. Mooie 500 grammers en ook goede "budget" cakes. Wolff heeft voor iedere consument wel iets geschikts in zijn collecties. En over het algemeen is de prijs-kwaliteitsverhouding ook prima in balans.

2.Evuco (Stond er niet tussen, maar toch...) Helaas verleden tijd :cry: Ik heb de laatste 3 jaar vuurwerk van Evuco gehad en naar volle tevredenheid. Vooral de vuurpijlen waren van prima kwaliteit. Ook goede cakes voor eerlijke prijzen. Enige minpuntje vond ik dat ze weinig 500 grammers in het assortiment hadden.

3.Hardix Hele mooie 500 grammers in het assortiment :) Ook hebben ze een redelijk gevarieerd aanbod waardoor zowel de mensen met een groot & een klein budget goed vuurwerk kunnen aanschaffen. Vorig jaar hebben ze in mijn ogen behoorlijk stil gestaan, er kwam vrijwel niets nieuws in hun collecties. Zoals het er nu uitziet gaan ze dat dit jaar helemaal goed maken :D Ik ben benieuwd.

4.Rubro Jonge importeur die op mij meteen een prima indruk heeft gemaakt. Kwalitatief goed vuurwerk en ook hier is de prijs-kwaliteitsverhouding goed te noemen. Prima 1e indruk dus, maar aangezien het een nieuwe importeur is blijft het afwachten of ze dit gaan voortzetten.
D.w.z. komen ze met goede nieuwe producten? Zal de prijs-kwaliteitsverhouding zo goed blijven?

5. Brave & Wichers Ook een importeur met een ruim aanbod. Maar ondanks dat ruime aanbod kan ik geen 500 grammer vinden die ik qua prijs-kwaliteit geschikt vind. Pluspunt is dat ze ook veel budget cakes in hun assortiment hebben. De toppers van B&W zijn voor mij de Black Thunder, Extreme Salute en de X-plosion.

Verder ben ik zéér geïnteresseerd in Witte tenten (Marijn), Royal fireworks en Zena , maar hiervan zijn er bij mij helaas geen dealers in de directe omgeving waardoor ik dus geen ervaring heb met hun producten en dus niet goed een beoordeling kan geven.

De minste importeurs in mijn ogen zijn zeker niet de kleinste, namelijk Breeschoten "de kruiterij" en Schuurmans
Bij Breeschoten hebben ze wel een ruim aanbod en vuurwerk van prima kwaliteit, maar voor een eerlijk geprijsde cake moet je wel extreem goed zoeken. Zeker niet weggelegd voor de doorsnee consument. Meer mensen zullen het met mij eens zijn dat dit gewoonweg "te" is.

En Schuurmans, tsja...vroeger had ik altijd producten uit de Diamond collection en eerlijk is eerlijk, dat was toen ook gewoon het beste wat er te krijgen was. 8 á 10 Jaar geleden zou Schuurmans absoluut op nummer 1 staan bij mij. Maar inmiddels zijn er zoveel importeurs die met betere cakes/collecties op de markt zijn gekomen die bovendien ook nog eens eerlijker geprijsd zijn. Ik heb de indruk dat ze het bij Schuurmans allemaal wel best vinden aangezien ze toch een Monopoly positie bezitten.

Maar goed, dit is persoonlijk en deze importeurs doen het blijkbaar goed op de markt, want er veranderd vrijwel nooit iets in hun beleid. Dus wie ben ik om te oordelen? Maar aan mij verdienen ze i.i.g. geen stuiver :p

Ik heb gestemd op Rubro, van alle importeurs waar ik ervaring mee Heeft Rubro de beste prijs-kwaliteit verhouding.
Daarbij moet ik wel zeggen dat het bij Rubro nog een stuk beter kan door een fatsoenlijke website te maken met een duidelijke produktbeschrijving en betere filmpjes.

Ik vind het trouwens vreemd dat Royal Fireworks en Sky Fireworks in de lijst staat. Deze importeurs zijn dit jaar nieuw, en niemand heeft daar nog ervaring mee, hoe kun je dan zeggen of het een goede importeur is of niet?

mijn top 3 dan

1- RUBRO
2- Brave & Wichers
3- wolff

Rubro is gewoon al een aantal jaren mijn nummer 1
prima vuurwerk goede prijs en zeer gastvrij.
lesli en broekhoff vind ik persoonlijk er niet beter op worden, ik zou graag hier een dealer zien van Marijn vw.

ook ben ik zeer benieuwd naar weco nl en royal.
maar eerst moet Royal vuurwerk zich waarmaken,ben benieuwd.

1.Lesli (groot assortiment, goede kwaliteit, innovatief)
2.Bonfireworks ( kwaliteit, lage prijzen)
3.Marijn Vuurwerk ( goed vuurwerk en staat open voor de liefhebbers)

1. Evuco vuurwerk

2. Beko vuurwerk

3. GBV Vuurwerk

4. Schuurmans vuurwerk

5. Cafferata

Wolf lijkt me ook heel goed, alleen daar heb ik nog nooit ervaring mee gehad.

:bye:

Laatst bewerkt:
Ik ben het helemaal met DarkSoul eens.
De enige importeurs waarvan ik vuurwerk heb geprobeerd zijn wolff ( 1 of 2 potten) en GBV (zo'n beetje alles).
Daarom zou ik stemmen op GBV, terwijl er misschien wel betere importeurs zijn.

't is nog afwachten op (vooral) de (nieuwe) producten van Zena NL en Sky Fireworks, maar Bonfireworks komt zeker in de top 3 en 't moet héél raar lopen wil die niet bovenaan komen te staan voor mij dit jaar! Prachtige producten met topkwaliteit voor onwerkelijk lage prijzen én een goede imago-opbouw naar ons liefhebbers toe!

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe De Kruiterij met hun 5 nieuwe producten ook vind opvallen, net als Lidu met hun nieuwe lijn. Cafferata kan wel de show stelen met hun 'Showtime' lijn, maar ik vrees dat de prijzen hiervan toch hoog gaan liggen (welke toch belangrijk zijn voor het algehele plaatje).

Royal Fireworks vind ik hoe langer hoe meer wegzakken, na de initiële opwinding; ik vind hun producten toch niet van heel bijzonder hoge kwaliteit, of goede prijs.
Ook Marijn verrast me nog niet positief met wat er voor dit jaar bekend is, net zoals Wolff met hun nieuwe producten over het algemeen ronduit tegenviel.

Jammer tevens dat Pronk slechts met 1 nieuwe cake komt, ik had op meer gehoopt. Ze blijven zo een kleine importeur met geweldig goede producten; eigenlijk toch standaard een hoge notering waardig.

En vergeet Rubro niet met die geweldige nieuwe lijn van 5 cakes, hoewel de prijzen niet heel laag liggen. Daarnaast hun triple fluit single shot...

't Is een interessant vuurwerkjaar tot nu toe! En het gaat nog een dikke twee maand door tot alles bekend is! Genieten!

Zelf kies ik voor Wolf, aangezien ze daar klantvriendelijk zijn, echt heel klantvriendelijk, goedkoop zijn ze ook, het is een dealer die in de buurt zit en ja, als ik al die filmpjes ziet en na de ervaring die ik met deze importeur heb gehad, kan ik niks anders zeggen dan! WOLF is tha best:)

Beko Vuurwerk/Schuurmans zijn wel oke, maar alleen voor klein spul of voor de pakketten die ze als cadeau aanbieden. De rest is het niet zo speciaal, wel zijn ze klantvriendelijk. Maar die prijs doet het hem!

Dus Wolf:) Hihi Wolf gaat weer winnen:)

Back
Bovenaan