Beste Vuurwerkimporteur 2009

Beste Vuurwerkimporteur 2009

• Beko Vuurwerk

Stemmen: 18 5,2%
  • Bonfireworks

Stemmen: 59 17,1%
  • Brave & Wichers

Stemmen: 46 13,3%
  • Breeschoten de Kruiterij

Stemmen: 9 2,6%
  • Broekhoff

Stemmen: 31 9,0%
  • Cafferata

Stemmen: 8 2,3%
  • GBV Gert Breeschoten

Stemmen: 46 13,3%
  • Hardix Vuurwerk

Stemmen: 26 7,5%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 16 4,6%
  • Lesli

Stemmen: 20 5,8%
  • Mercurius

Stemmen: 7 2,0%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 18 5,2%
  • Rubro

Stemmen: 21 6,1%
  • Royal Fireworks

Stemmen: 22 6,4%
  • Schuurmans

Stemmen: 16 4,6%
  • Sky Fireworks

Stemmen: 3 0,9%
  • VC Vuurwerk

Stemmen: 3 0,9%
  • Weco Nederland

Stemmen: 6 1,7%
  • Witte Tenten Verhuur (Marijn Vuurwerk)

Stemmen: 53 15,3%
  • Wolff

Stemmen: 132 38,2%
  • XXL- Fireworks

Stemmen: 4 1,2%
  • Zena Nederland

Stemmen: 73 21,1%
  • andere, nog niet eerder genoemd

Stemmen: 10 2,9%

• Totaal stemmers
    346

moontan

VWC lid
Ook dit jaar starten wij weer een aantal poll,s onder de leden van Vuurwerkcrew.
Met de eerste gaan wij vandaag van start:
Welke importeur is volgens jullie mening de beste vuurwerkleverancier.

Let op: het gaat in deze poll niet om het beste vuurwerkmerk, die komt later in een andere poll aan bod. :)

Bij jullie keuze zouden jullie de volgende overwegingen mee kunnen laten spelen:
- Prijs/kwaliteit van de collecties;
- Is de importeur wel of niet innoverend bezig;(het constant doorvoeren van vernieuwingen in het assortiment)
- Is de kwaliteit van het gebodene in overeenstemming met het beoogde/beloofde effect;
- Houdt de importeur wel of geen rekening met de wensen van de echte vuurwerkliefhebbers zoals die samenkomen op vuurwerkwebsites;
- Etcetera, etcetera

Naast de poll zijn vooral de toelichtingen op de keuze van groot belang, graag zien wij jullie toelichting dan ook in dit topic verschijnen. Alvast bedankt!

Wij zijn benieuwd, stem nu!

Om de eerste vraag van een lid te beantwoorden:
Marijn Vuurwerk is een merk, maar de importeur hiervan is : De Witte Tenten Verhuur, houdt hier dus rekening mee

ik heb gekozen voor wolff, omdat ik de dynasty collectie het beste vind met prijs/kwaliteit! ok komt er elk jaar wel weer wat nieuws bij!

ik vind De Witte Tenten Verhuur het erg goed doet dit jaar !
kwa prijs is het wel oke ( wacht met spanning af wat de prijs woord van Manon Het kanon! )
heb ook gestemd op zena NL omdat die toch wel groot uitpakt dit jaar heb er veel verwachtingen van!:D
Nu hopen dat de prijs een beetje normaal blijft:D
dan komt het heelemaal goed..

MVG

Laatst bewerkt:
Hele moeilijke keuze.
1. Bonfireworks
2. Witte Tenten Verhuur
3. Zena Nederland

Maar alle 3: Innoverend bezig en denkend aan de liefhebbers

Bij deze mijn top drie.

1 > WOLF-Dynasty.
Goede prijs kwaliteits verhouding.
Voor ieder budget wel wat te vinden.
Mooie producten.
Elk jaar goede nieuwe producten en mooie demo.

Minpuntje is wel dat ze de COMET RAIN uit de collectie hebben gehaald terwijl dit naar mijn mening de beste candle was om een mooie tailfan te maken.

2 > GBV-Proline.
Goede en leuke producten.
Goede burst.
Asian budget is een leuke ontwikkeling.

Minpuntje is wel dat ze beter kunnen Qua.
Vernieuwing ontwikkeling van producten en ontwikkeling van nieuwe collecties.

3 > ROYAL FIREWORKS-Beide lijnen.
Mooi vuurwerk.
Komt vrij hoog.
Zeer harde burst.
Grote effecten.
Zeer gedreven en entausiast team van echte liefhebbers.

Minpuntje kan ik zo nog niet zeggen want het wordt hun 1e jaar.

Laatst bewerkt:
ik ga voor zena nederland, dit omdat zij ook in 2 jaar tijd alles op hebben gebouwd hier in nederland en kwalitatief erg goede producten in hun assortiment hebben zitten.

dit wil niet zeggen dat de rest slecht is, een keuze maken valt echt niet meer want ik vind bij veel meer importeurs dat ze deze poll zouden mogen winnen zoals een: witte tenten, wolff, bonfireworks, broekhoff en zo zijn nog wel een paar.

tevens heeft elke importeur een aantal uitblinkers in het assortiment zitten waardoor ze allemaal wel iets hebben.

ik ben benieuwd wat er uit deze stemming gaat komen, ik ga het in de gaten houden iig.

Witte Tenten Verhuur

1. Ze verkopen daar topspul, mooie effecten, harde burst.
2. De toegankelijkheid; iedereen kan na afloop van de demo gewoon het bedrijf binnen stappen en een praatje maken
3. De openheid. De liefhebbers op dit forum mee laten laten denken over nieuwe producten

Aangezien hier niet zoveel dealers in de buurt zijn, kan ik enkel voor lesli en schuurmans stemmen.

Lesli:
Jaarlijks wel weer nieuwe afwisselende stukken vuurwerk, meesten daarvan hebben goede effecten, de prijzen zijn soms wel negatief.
Wat ik bovendien positief vind aan lesli, zijn de nieuwe lijnen die er bij gaan komen...we weten natuurlijk nog niet hoe deze lijnen er precies gaan uitzien, maar het idee zelf is al goed.
Daarbij ben ik altijd redelijk tevreden over de aankopen van het vuurwerk (op enkele pijlen na). Vrijwel goede aankopen gehad.
Daarbij vind ik het goed dat ze openstaan voor een bezoekje, waarbij vragen gediend kunnen worden!

Schuurmans:
Ongeveer hetzelfde verhaal als Lesli. Afelopen jaar de Kaboom serie erin gekomen, waarvan vele goede stukken vuurwerk zijn, maar evenals Lesli liggen de prijzen hier ook soms aan de hoge kant, wat overigens niet alleen voor de Kaboom serie geldt.

Wat ik bovendien belangrijk vind bij de verkoop van het vuurwerk, is de eerlijkheid van het personeel. Geen praatjes voor grote verkoopcijfers, maar eerlijkheid in het iets aanbieden waar je als consument echt iets aan hebt! Wat het dan uiteindelijk mag kosten, dat ik natuurlijk persoonlijk per klant.
Deze ''eerlijkheid'' blijft nog wel eens diep in de grond steken, als ik bij verschillende dealers kom.

Laatst bewerkt:
wolff is in mijn ogen de beste importeur. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en luistert zeer goed naar de consument. Voor het vuurwerk zelf is van top kwaliteit met spectaculaire effecten.

wolff is in mijn ogen de beste importeur. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en luistert zeer goed naar de consument. Voor het vuurwerk zelf is van top kwaliteit met spectaculaire effecten.

Precies mijn mening. Vorig jaar voor meer dan 50% wolff gehad en wat mij betreft wordt dat dit jaar 75%+.

Bonfireworks > Mooie producten met goede uitwerkingen die afgelopen jaar duidelijk beter waren dan de andere collecties die ik had, ook een goede prijs.

Wolff > Goede producten in elke prijscategorie met een mooie prijs.

Zena > Vernieuwende producten die je niet snel bij andere collecties vind.

Bravo mensen, al 40 leden gestemd, een goed begin.
Wij willen naar een representatief aantal toe, minimaal 200 ongeveer.
Dus een verzoek aan iedereen: laat je stem gelden.

Met de uitslag van deze poll wordt iets gedaan , maar daarover later meer.

ik heb voor lesli gestemt.

omdat je bij lesli altijd boven een bepaalt bedrag een leuk stuk vuurwerk krijgt. en omdat altijd mijn bestelling helemaal compleet is, elk jaar wel wat nieuwe producten, dit jaar zelfs 2 nieuwe lijnen. ik heb ook voor lesli gestemt omdat ze de potjes: next mystery mines & next night blitz hebben. dit zijn hele mooie potten tegen een leuk prijsje!

:bye:

Back
Bovenaan