Besluit deels f2 vuurwerk verbieden

Ik hoop het natuurlijk niet, maar ben er wel bang voor.
Draagvlak moet dus niet (te) groot worden. Ik hoop dat NL ook inziet en begrijpt dat de kern van het probleem niet bij vuurwerk ligt. Maar ook hier ben ik bang voor. (Iets moet de schuld krijgen om een tevredenheidsgevoel te creëren).

De achterban van de VVD zijn ook veel ondernemers die niet op een verbod zitten te wachten. Dus die zeggen nu dat ze geen geheel verbod willen (komende jaren!!).
Ik zou zeggen met ze alle op de VVD stemmen!
Laten we in ieder geval ons best doen om nog zo lang mogelijk van deze mooie traditie te mogen en kunnen genieten.

Ik heb de VVD gister horen zeggen dat hun absoluut niet verder gaan verbieden de komende jaren. Ook hun weten dat een GroenLinks enz volgend jaar weer gaan roepen dit heeft niet gewerkt dus we moeten verder beperken. VVD geeft duidelijk aan dat dit niet zo werkt.

Dus gelukkig zijn er wat partijen die het wel snappen.

Dat zeiden ze vorig jaar ook

Dat zeiden ze vorig jaar ook

Volgens mij zijn de Tweede Kamer verkiezingen in 2021 cruciaal. Krijg je een rechtse meerderheid, dan heb ik hoop. Moet de VVD net als nu met link in zee, dan is dit zo'n puntje waar ze graag in mee gaan door hun standpunt te laten vallen.

Kan niet voor alle ondernemers spreken, maar heb er een aantal gesproken en ergens hoopt men dat het komend jaar juist wederom uit de hand loopt. Het zogenaamd zware en schadelijke vuurwerk gaat er nu uit, dus gaat de publieke opinie er vanuit dat (vroege) knallen verleden tijd zijn en hulpverleners niet meer bekogeld kunnen worden. Hoe hard gaan diezelfde mensen van hun argumentatie terugkomen, als er uiteindelijk niks blijkt te veranderen en dezelfde incidenten dus nog steeds plaatsvinden?

Verboden vuurwerk verbieden gaat hem ieder geval niet worden en cakeboxen/cakes kunnen hopelijk niet in verband worden gebracht met incidenten.

Kan niet voor alle ondernemers spreken, maar heb er een aantal gesproken en ergens hoopt men dat het komend jaar juist wederom uit de hand loopt. Het zogenaamd zware en schadelijke vuurwerk gaat er nu uit, dus gaat de publieke opinie er vanuit dat (vroege) knallen verleden tijd zijn en hulpverleners niet meer bekogeld kunnen worden. Hoe hard gaan diezelfde mensen van hun argumentatie terugkomen, als er uiteindelijk niks blijkt te veranderen en dezelfde incidenten dus nog steeds plaatsvinden?

Verboden vuurwerk verbieden gaat hem ieder geval niet worden en cakeboxen/cakes kunnen hopelijk niet in verband worden gebracht met incidenten.
Ik verwacht dat de haters dan om een totaalverbod gaan roepen omdat dat makkelijker te handhaven is... Dat baseer ik op reacties op verschillende nieuwstopics...

Ik zou zeggen met ze alle op de VVD stemmen!

Kan me niet heugen wanneer de VVD voor het laatst een sterk politiek standpunt in heeft genomen ten gunste de VVD-stemmer of de Nederlandse bevolking in haar algemeenheid. Nee, de VVD is vooral goed in het sluiten van zwakke compromissen die vooral de VVD als partij en haar politici niet in gevaar mogen brengen. Op sociale media braken zij aan de lopende band stoere campagnefilmpjes, maar ondertussen schuift ze, bang om het kabinet op te blazen en daardoor de toch wel comfortabele Tweede-Kamerzetel kwijt te raken, steeds verder naar linkerzijde: de kant van het spectrum die er juist voor zorgt dat tradities als deze steeds verder ingeperkt wordt.

Dus nee, laten we vooral geen VVD stemmen omdat zij er nu voor de verandering een standpunt op na houden dat toevallig in ons straatje past.

Dus nee, laten we vooral geen VVD stemmen omdat zij er nu voor de verandering een standpunt op na houden dat toevallig in ons straatje past.

Ik wil er verder geen politiek topic van maken, maar de VVD is altijd al pro-vuurwerk geweest. Hier op het forum zijn talloze topics rondom verkiezingen van de afgelopen jaren terug te vinden en altijd hebben zij zich uitgesproken vóór het zelf afsteken van vuurwerk. In die topics zie je dat ook telkens terugkomen. Juist vele andere partijen zijn altijd al duidelijk tegen geweest of zijn wispelturig in hun standpunt: dan weer voor, dan weer tegen en dan weer neutraal.

Maar om je keuze van je stem afhankelijk te maken van een politieke partij met een mening over vuurwerk en die nu maar wat zegt is natuurlijk ook niet heel waardevol. De VVD staat de laatste jaren er om bekend om te bemiddelen en zoveel mogelijk mensen en partijen te vriend te houden. Lijk me dat je stem breder moet zijn dan alleen vuurwerk.

Laatst bewerkt:
Ik wil er verder geen politiek topic van maken, maar de VVD is altijd al pro-vuurwerk geweest. Hier op het forum zijn talloze topics rondom verkiezingen van de afgelopen jaren terug te vinden en altijd hebben zij zich uitgesproken vóór het zelf afsteken van vuurwerk. In die topics zie je dat ook telkens terugkomen. Juist vele andere partijen zijn altijd al duidelijk tegen geweest of zijn wispelturig in hun standpunt: dan weer voor, dan weer tegen en dan weer neutraal.

Je correcte opmerking deed me ergens aan denken.

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?9593-Tegen-vuurwerkverbod&highlight=

Bijna niemand maakte zich toen nog zorgen behalve de VVD en wat échte liefhebbers, gezien de vele reacties destijds.

Het lijkt mij logisch dat je stemt op een partij met standpunten en ideeen die je belangrijk vindt.
Maar politiek blijft ook "handje klap" en daar kan bij verkiezingen onze mooie vuurwerktraditie wel eens de dupe van worden.

zoals ik het nu zie (en dat gaat gewoon gebeuren) dat FVD en PVV de 2 grootste partijen worden. revolution 2021! + nog een andere "rechtse" partij er bij, en het kabinet is gevormt! en dan kan het allemaal terug gedraait worden, en niet alleen omtrend vuurwerk. so no worries

zoals ik het nu zie (en dat gaat gewoon gebeuren) dat FVD en PVV de 2 grootste partijen worden. revolution 2021! + nog een andere "rechtse" partij er bij, en het kabinet is gevormt! en dan kan het allemaal terug gedraait worden, en niet alleen omtrend vuurwerk. so no worries

Wat een opluchting! Fijn te lezen dat het allemaal goed komt. Alleen nog 1 klein detail: er zijn naast de FVD en PVV geen andere rechtse partijen meer.

Blij te zien dat iedereen zo betrokken is bij de politiek, maar revolutie of niet...zullen we proberen het forum niet politieker te maken dan nodig?

Blij te zien dat iedereen zo betrokken is bij de politiek, maar revolutie of niet...zullen we proberen het forum niet politieker te maken dan nodig?

Kan in de huidige situatie toch niet politiek genoeg zijn, of vergis ik mij? Bovendien: één topic waarin het over politiek gaat, dat overleeft VWC toch wel?

Maak anders een subforum aan onder de kop 'Vuurwerk en politiek' dat je niet automatisch te zien krijgt bij 'Nieuwe berichten', net als bij 'Vuurwerk in de media', zodat een ieder die niet geconfronteerd wil worden met de harde werkelijkheid ongestoord op VWC actief kan zijn.

Kan in de huidige situatie toch niet politiek genoeg zijn, of vergis ik mij? Bovendien: één topic waarin het over politiek gaat, dat overleeft VWC toch wel?

Maak anders een subforum aan onder de kop 'Vuurwerk en politiek' dat je niet automatisch te zien krijgt bij 'Nieuwe berichten', net als bij 'Vuurwerk in de media', zodat een ieder die niet geconfronteerd wil worden met de harde werkelijkheid ongestoord op VWC actief kan zijn.

Nou idd.

Het lijkt wel een trend te worden, allemaal ingewikkelde regeltjes bedenken in heel vuurwerkland.

Naast dat je niet (meer) weet wat je dit jaar nog op 31dec mag afsteken, weet je ook haast niet meer wat je nu wél en niet (meer) mag zeggen...

Ik moet het toch een klein beetje opnemen voor Scav.
Vuurwerk en politiekkan prima samen. Als in, welkepartij heeft welk standpunt etc. Dat zit ook in de hoek die jij noemt. Punten die relevant zijn voor de hobby en het voortbestaan daarvan. In het huidige politiek klimaat, overwegend links.

Maar een rechtste revolutie heeft weinig meer te maken met vuurwerk. Het is een theoretisch scenario waarin vuurwerk behouden kan blijven. Maar vuurwerk speelt hierin zeker een ondergeschikte rol.

het is niet voor niks dat in veel verenigingen (bv. vrijmetselarij) religie en politiek liever niet besproken mag worden. Dit zijn onderwerpen waar emoties de overhand krijgen en mensen meer verdeeld raken i.p.v. tot elkaar komen. Maar goed, iedereen zijn plezier zullen we maar zeggen.

Back
Bovenaan