[Besloten] Demo Rubro 09-09-25

Ik zie onder alle nieuwe Rubro bakken dezelfde achterdochtige reacties naar aanleiding van vorig jaar.

Maar over hoeveel bakken hebben we het nou die niet presteerden of veranderd zijn ten opzichte wat beloofd was afgelopen jaar?

Coconut Bounty is de bekendste denk ik.. Met die sample bak.. En ongetwijfeld mis ik er nog een aantal, welke artikelen waren dit precies?

Maar er waren toch ook producten die niet realistisch leken maar in de straat wel precies zo presteerden zoals bijvoorbeeld de Blitz Bomber met zijn 1kg kruit.

Ik weet niet.. Het is natuurlijk ieders goed recht om er negatief over te zijn en zo zie je maar dat het oude gezegde 100% waar is dat "vertrouwen te voet komt en te paard gaat".
Wel een imagodingetje voor Rubro dit, het haalt ook wel wat voorpret weg voor de mooie nieuwe producten.

Terwijl ze het afgelopen jaar toch weer 5 compounds in onze top 10 hadden. En nummers 1 en 3 bij de beste nieuwkomers, dat is waar we het hier precies over hebben bij de nieuwe producten.

Rubro heeft natuurlijk hele fijne producten, en er zullen tussen de nieuwe 2025 items zeker leuke producten zitten die goed presteren.

Maar ze hebben, in mijn ogen, zichzelf enorm veel schade toegedaan met de Coconut Bounty. (En Color Hypnose)
En dan is het inderdaad zoals je zegt, je bouwt jaren lang goed vertrouwen op maar dat kan ineens weg zijn door dat soort momenten.

Het is een beetje als een relatie, je kan 10-20 jaar trouw zijn maar vreemdgaan is vreemdgaan.
Dan wordt het nooit meer als toen en is er al snel argwaan bij alles wat je doet...

En dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken in dit geval.

Waarom zou je überhaupt een sample schieten? En als je dat dan toch doet MELD HET DAN.
Dan kan de consument zijn eigen afweging maken, want veel mensen gaan op de video's (en demo's) af.

Dat je iets niet mooi vind kan natuurlijk altijd, maar als je willens en wetens iets schiet dat een consument nooit in ze handen zal krijgen dan valt dat in mijn ogen gewoon onder ordinaire oplichting.

Wat je dan dus creëert is dat ik bijvoorbeeld heel sceptisch kijk naar de nieuwe items, vooral bij de duurste boxen.

En dan krijg je twijfel doordat ze van een ander product een sample hebben geschoten, koop je het toch niet want er zijn ook importeurs zoals Wolff met nieuwe producten welke bewezen hebben overeen te komen met de product films.

Als je dan 200-300 moet uitgeven spelen mensen liever op safe.

Dat geldt nu voor de Galaticos in mijn geval, het lijkt me een moddervette bak maak ik durf het risico voor dat geld gewoon niet te nemen omdat je niet weet of het overeenkomt.

En dan kan je dus een hele mooie Blitz Bomber maken, maar die staat dan in een hele grote schaduw van je CB sample...

Het is echt zo zonde wat ze gedaan hebben, maar helaas de schade is al geleden.

Rubro heeft natuurlijk hele fijne producten, en er zullen tussen de nieuwe 2025 items zeker leuke producten zitten die goed presteren.

Maar ze hebben, in mijn ogen, zichzelf enorm veel schade toegedaan met de Coconut Bounty. (En Color Hypnose)
En dan is het inderdaad zoals je zegt, je bouwt jaren lang goed vertrouwen op maar dat kan ineens weg zijn door dat soort momenten.

Het is een beetje als een relatie, je kan 10-20 jaar trouw zijn maar vreemdgaan is vreemdgaan.
Dan wordt het nooit meer als toen en is er al snel argwaan bij alles wat je doet...

En dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken in dit geval.

Waarom zou je überhaupt een sample schieten? En als je dat dan toch doet MELD HET DAN.
Dan kan de consument zijn eigen afweging maken, want veel mensen gaan op de video's (en demo's) af.

Dat je iets niet mooi vind kan natuurlijk altijd, maar als je willens en wetens iets schiet dat een consument nooit in ze handen zal krijgen dan valt dat in mijn ogen gewoon onder ordinaire oplichting.

Wat je dan dus creëert is dat ik bijvoorbeeld heel sceptisch kijk naar de nieuwe items, vooral bij de duurste boxen.

En dan krijg je twijfel doordat ze van een ander product een sample hebben geschoten, koop je het toch niet want er zijn ook importeurs zoals Wolff met nieuwe producten welke bewezen hebben overeen te komen met de product films.

Dat geldt nu voor de Galaticos in mijn geval, het lijkt me een moddervette bak maak ik durf het risico voor dat geld gewoon niet te nemen omdat je niet weet of het overeenkomt.

En dan kan je dus een hele mooie Blitz Bomber maken, maar die staat dan in een hele grote schaduw van je CB sample...

Het is echt zo zonde wat ze gedaan hebben, maar helaas de schade is al geleden.

Ik herken dit van heel veel andere comments..

Misschien ook een beetje het tijdsbeeld nu, alles is of helemaal kut of perfect, heel links of heel rechts en op het schild gehesen of gecanceld.. En de vuurwerk community is natuurlijk niet anders dan de rest van Nederland.

Ik moet het eerste bedrijf en mens nog vinden dat geen fouten maakt.. Geldt volgens mij voor vrijwel elke importeur in. Rubro heeft in mijn ogen meer goed dan kwaad gedaan. Maargoed, dat is mijn karakter denk ik ook wel. Kritisch naar mijzelf en naar anderen maar wel vergevingsgezind.

Als dit de laatste jaarwisseling is dat het legaal kan.. Wil ik het in ieder geval wel proberen, maar snap ook goed als iemand de afweging de andere kant op maakt.

Tja helaas werkt het zo: doe je 10x alles goed hoor je niks, doe je 1x alles fout krijg je op je kop.

Rubro heeft zeker pracht producten en heel veel goeds gedaan.
Maar ze hebben het glas stuk gegooid, en Nederlanders zijn wat dat betreft dan vrij stug en NIET vergevingsgezind.

Daar hebben ze in Japan trouwens wel iets moois op bedacht, daar repareren ze dingen dan met goud. (Kintsugi 金継ぎ)

De Cairo heeft schijnbaar maar 1 echt goed jaar gehad en toch gaat die nog steeds met volle kartonnen weg ook al is ie iedere jaar toch net weer niet goed genoeg. 🤔

Rubro heeft een paar missers gehad en meteen is alles prut?

Zijn genoeg andere merken met producten die ook niet doen wat wordt verwacht en dat wordt ook gewoon weer besteld.

Snap dan ook nie helemaal waarom Rubro anders zou zijn.

Lekker bestellen wat je mooi vind en waar je blij van wordt en doet t een keer net niet wat zou moeten tja door met t volgende product.

Brood van gister smaakt morgen ook anders.

De Cairo heeft schijnbaar maar 1 echt goed jaar gehad en toch gaat die nog steeds met volle kartonnen weg ook al is ie iedere jaar toch net weer niet goed genoeg. 🤔

Rubro heeft een paar missers gehad en meteen is alles prut?

Zijn genoeg andere merken met producten die ook niet doen wat wordt verwacht en dat wordt ook gewoon weer besteld.

Snap dan ook nie helemaal waarom Rubro anders zou zijn.

Lekker bestellen wat je mooi vind en waar je blij van wordt en doet t een keer net niet wat zou moeten tja door met t volgende product.

Brood van gister smaakt morgen ook anders.

Oneens, als je bij de ene bakker altijd dezelfde kwaliteit krijgt en bij de andere bakker is het brood de ene keer A kwaliteit en dan weer B kwaliteit dan ga ik voor zekerheid bij de eerste bakker.

Verder heb ik niks tegen Rubro hoor, sterker nog ik heb zelfs wat spulletjes in bestelling staan.

Kijk met een Atlantis Lion wil ik wel gokken en zoals je zegt: Lekker bestellen wat je mooi vind en waar je blij van wordt en doet t een keer net niet wat zou moeten tja door met t volgende product.

Maar dat ga ik echt niet doen met een €300,- > box.

Gelukkig in mijn omgeving wel 😅 anders had ik niemand meer om mij heen gehad.

Of je hebt ze nog niet echt kwaad gemaakt haha. :thumbsup:

Oneens, als je bij de ene bakker altijd dezelfde kwaliteit krijgt en bij de andere bakker is het brood de ene keer A kwaliteit en dan weer B kwaliteit dan ga ik voor zekerheid bij de eerste bakker.

Verder heb ik niks tegen Rubro hoor, sterker nog ik heb zelfs wat spulletjes in bestelling staan.

Kijk met een Atlantis Lion wil ik wel gokken en zoals je zegt: Lekker bestellen wat je mooi vind en waar je blij van wordt en doet t een keer net niet wat zou moeten tja door met t volgende product.

Maar dat ga ik echt niet doen met een €300,- > box.

Of je hebt ze nog niet echt kwaad gemaakt haha. :thumbsup:
Toch wel benieuwd welke "bakker" constant is in vuurwerkland. Behalve constant slecht, zie ik geen constante topproducten, bij welke leverancier dan ook.

*knip*

*knip

Dit heb ik eerder geschreven.

Toch wel benieuwd welke "bakker" constant is in vuurwerkland. Behalve constant slecht, zie ik geen constante topproducten, bij welke leverancier dan ook.

Wolff. :thumbsup:

Ik snap ook niet waar dat negatieve gedoe weg komt en ben het er ook totaal niet mee eens. Tuurlijk hebben ze wel eens een misser, maar noem mij 1 importeur op die dat niet heeft. Zelfs het heilig verklaarde Funke door velen heeft het. Als ik het lijstjes topic zie, de collectie foto's zie van zowel jaren geleden als tegenwoordig, de vele prijzen die ze hier hebben gewonnen, producten die al meer dan 10 jaar in de top horen bewijst voor mij dat ze echt in de top staan van de importeurs in Nederland. Vind het zelf ook te makkelijk om ze dan af te branden om een enkele misser, maar gelukkig kan en mag dat.

Ik snap ook niet waar dat negatieve gedoe weg komt en ben het er ook totaal niet mee eens. Tuurlijk hebben ze wel eens een misser, maar noem mij 1 importeur op die dat niet heeft. Zelfs het heilig verklaarde Funke door velen heeft het. Als ik het lijstjes topic zie, de collectie foto's zie van zowel jaren geleden als tegenwoordig, de vele prijzen die ze hier hebben gewonnen, producten die al meer dan 10 jaar in de top horen bewijst voor mij dat ze echt in de top staan van de importeurs in Nederland. Vind het zelf ook te makkelijk om ze dan af te branden om een enkele misser, maar gelukkig kan en mag dat.

Ik ben het grotendeels met je eens.

Maar waarom dan toch een sample schieten en een smet op je naam?
Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk.

Zoals aangegeven koop ik ook gewoon Rubro, maar met een nieuwe 'grote' box durf ik minder snel het risico te nemen als laten we zeggen Wolff / Riakeo.

Ik ben het grotendeels met je eens.

Maar waarom dan toch een sample schieten en een smet op je naam?
Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk.

Zoals aangegeven koop ik ook gewoon Rubro, maar met een nieuwe 'grote' box durf ik minder snel het risico te nemen als laten we zeggen Wolff / Riakeo.
Maar wie zegt dat er een überhaupt een sample geschoten is dan? Die geruchten gaan rond en ja het is vorig jaar gebeurt. Maar ik meen een keer ergens gelezen te hebben dat er ook wel eens een enkele keer gebruikt word gemaakt van een sample als de productie nog niet in NL is...
Ik ben zelf ook erg benieuwd, heb een aantal nieuwe producten in bestelling staan en heb na het zien van de beelden van gisteren wel het vertrouwen dat het gewoon kan...

Maar wie zegt dat er een überhaupt een sample geschoten is dan? Die geruchten gaan rond en ja het is vorig jaar gebeurt. Maar ik meen een keer ergens gelezen te hebben dat er ook wel eens een enkele keer gebruikt word gemaakt van een sample als de productie nog niet in NL is...
Ik ben zelf ook erg benieuwd, heb een aantal nieuwe producten in bestelling staan en heb na het zien van de beelden van gisteren wel het vertrouwen dat het gewoon kan...

Ik heb nu geen tijd en zin om dat topic door te spitten maar als mijn geheugen me niet in de steek laat is er een foto genomen met daarop te zien 'sample'.
Als je dan vervolgens sommige straat filmpjes met die van de sample video vergelijkt kun je je conclusie trekken.

Ik zeg dus ook niet dat ze geen goede producten (kunnen) maken, integendeel zelfs, ik geef aan dat ik ook Rubro bestel.

Maar! Schiet dan geen opgevoerde samples.

In het geval van de Coconut Bounty zeg ik trek je eigen conclusie maar.

Dit maakt het voor mij persoonlijk dat ik minder snel een risico durf te nemen met een dikke box.
Zulke imago schade is dan toch extreem zonde?

Maar bijvoorbeeld de Atlantis Lion, ik hoop echt dat die zo is als op de film dan is het een top box.
Deze heb ik dan dus ook op de gok genomen, maar ik ben al tevreden met 80 % van het filmpje.

Voor iedere negatieve ervaring heeft men gemiddeld 10 goede ervaringen nodig.

Dat zit nu eenmaal in de mens.

En uiteraard is de wereld tegenwoordig een stuk zwart-witter geworden helaas. Maar enige kritiek is ook niet geheel onlogisch met bepaalde bedragen die een compound kost. Voor dat geld wil je ook gewoon 100% bevestiging em zekerheid dat het is zoals men vooraf doet voorkomen.

• Like
Waarderingen: GMP
Back
Bovenaan