Tegendraads
VWC lid
Ik zie onder alle nieuwe Rubro bakken dezelfde achterdochtige reacties naar aanleiding van vorig jaar.
Maar over hoeveel bakken hebben we het nou die niet presteerden of veranderd zijn ten opzichte wat beloofd was afgelopen jaar?
Coconut Bounty is de bekendste denk ik.. Met die sample bak.. En ongetwijfeld mis ik er nog een aantal, welke artikelen waren dit precies?
Maar er waren toch ook producten die niet realistisch leken maar in de straat wel precies zo presteerden zoals bijvoorbeeld de Blitz Bomber met zijn 1kg kruit.
Ik weet niet.. Het is natuurlijk ieders goed recht om er negatief over te zijn en zo zie je maar dat het oude gezegde 100% waar is dat "vertrouwen te voet komt en te paard gaat".
Wel een imagodingetje voor Rubro dit, het haalt ook wel wat voorpret weg voor de mooie nieuwe producten.
Terwijl ze het afgelopen jaar toch weer 5 compounds in onze top 10 hadden. En nummers 1 en 3 bij de beste nieuwkomers, dat is waar we het hier precies over hebben bij de nieuwe producten.
Rubro heeft natuurlijk hele fijne producten, en er zullen tussen de nieuwe 2025 items zeker leuke producten zitten die goed presteren.
Maar ze hebben, in mijn ogen, zichzelf enorm veel schade toegedaan met de Coconut Bounty. (En Color Hypnose)
En dan is het inderdaad zoals je zegt, je bouwt jaren lang goed vertrouwen op maar dat kan ineens weg zijn door dat soort momenten.
Het is een beetje als een relatie, je kan 10-20 jaar trouw zijn maar vreemdgaan is vreemdgaan.
Dan wordt het nooit meer als toen en is er al snel argwaan bij alles wat je doet...
En dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken in dit geval.
Waarom zou je überhaupt een sample schieten? En als je dat dan toch doet MELD HET DAN.
Dan kan de consument zijn eigen afweging maken, want veel mensen gaan op de video's (en demo's) af.
Dat je iets niet mooi vind kan natuurlijk altijd, maar als je willens en wetens iets schiet dat een consument nooit in ze handen zal krijgen dan valt dat in mijn ogen gewoon onder ordinaire oplichting.
Wat je dan dus creëert is dat ik bijvoorbeeld heel sceptisch kijk naar de nieuwe items, vooral bij de duurste boxen.
En dan krijg je twijfel doordat ze van een ander product een sample hebben geschoten, koop je het toch niet want er zijn ook importeurs zoals Wolff met nieuwe producten welke bewezen hebben overeen te komen met de product films.
Als je dan 200-300 moet uitgeven spelen mensen liever op safe.
Dat geldt nu voor de Galaticos in mijn geval, het lijkt me een moddervette bak maak ik durf het risico voor dat geld gewoon niet te nemen omdat je niet weet of het overeenkomt.
En dan kan je dus een hele mooie Blitz Bomber maken, maar die staat dan in een hele grote schaduw van je CB sample...
Het is echt zo zonde wat ze gedaan hebben, maar helaas de schade is al geleden.