Belgie onnaantrekkelijk geworden?

Belgie onaantrekkelijk.
Hmm mijn mening is van niet.
In Belgie kan je nog bijzonder spul kopen.
Ik bedoel strijkers (= weer wat anders dan een aansteken)
De dag en nacht paraschute cake van Orginal.
En de pijlen waar wat meer kruitsnuif kruit in zit dan in Nederland.
Ook de wat bijzondere vuurpijlen, zoals de Zink 905.
En cakes met mines effecten, die van Orginal vind ik bijvoorbeeld zeer netjes.

Dat zijn een aantal dingen die op me lijstje blijven staan.
Het is leuk vuurwerk en het is ook niet zo giganties groot als een blokkie.
Want ik ga in een woonwijk geen blokkies afschieten, dat vind onverandwoordelijk.

Een middagje of ochtend naar Baarle vind ik altijd leuk.
Eerst even langs de wel bekende bierwinkel, om lekker bier te kopen.
Want daar verkopen ze niet die pilspis wat in Nederland verkocht wordt.
En dan langs Harry Loots waar ik na 1,5 uur ouwehoeren, langs de friettent ga.
En dan langs Zena, maar dat doe ik ook vaak in Olen.

Het is een jaarlijks ritueel en dat heb ik me lol in.

En ja het is illegaal, maar ik ben dan ook geen heilige.

Amen.

Het blijft altijd moeilijk om hier een oordeel over te geven.
Voor mij is Belgie niet zo interessant meer, komt hoofdzakelijk door
de afstand en het huidige assortiment.
De huidige benzineprijzen zijn ook niet meer om te juichen!!
Freaks die in de grensstreek wonen , zijn wel goed af denk ik.

natuurlijk ben ik in het verleden meermalen naar Bels afgereisd ,
zelfs in de gouden tijd !!

Voorgemonteerde mortieren , de beroemde(beruchte) thunderkings, lawinepijlen,
500k in een kist , 3 inch sierblokken....het kon niet op !!!
Tja , dat is allemaal verleden tijd:cry:

Gezien de prijsstijgingen welke in NL te verwachten zijn , blijft belgie toch
wel een optie voor velen .
Het is natuurlijk ook leuk om sfeer te proeven.
Original/Zena / Alpeco /Edruco etc. hebben ook vaak interessante aktie - promotie artikelen welke zeer prettig geprijsd zijn.

Belgie onaantrekkelijk........voor grensbewoners niet, en al zou
ik de benzinekosten kunnen delen ..........???
Natuurlijk kun je met een paar freaks er een dagje uit van maken,
beregezellig , pintje erbij , lekkere vette friet met belgische mayonaise:)

Tsja...Belgie...het heeft toch wel wat!:cool:
Cheers:bye:
Mek

Ik weet al jaren niet wat het nut is van illegaal vuurwerk, ten eerste is het erg duur, ten tweede zoek je je rot als je het nog nooit gekocht heb, ten derde loop je een giga boete op en ten vierde, het is gewoon vuurwerk, met misschien een iets hardere knal. Maar goed als je knallen wilt horen moet je naar Afganistan gaan, want hier in Nederland met oud & nieuw is er al genoeg herrie zonder dat illegale dus. Ik denk wel dat het steeds inderdaad minder aantrekelijk wordt, aangezien steeds meer mogelijkheden hier ook toegelaten worden.

Ik lees steeds dat iedereen vuurwerk in Nederland duur vindt, maar het gaat hier wel vaak om grote bedragen....

Dingen jullie dan niks af ?

Of maken jullie geen dealtje ?

Edwin @

België is zeker onaantrekkelijker geworden. Alle argumenten voor en tegen zijn nu wel genoemd denk ik zo. Met de juiste winkels voorhanden hoef je niet meer naar Belgie, je kan zat leuke cakes kopen in Nederland. Het enige waar je voor naar België moet zijn de knallers of een dagje uit. Als de Nederlandse regering nu flashpoeder toe gaat staan in knallers, dan is het dagje België voorgoed voorbij voor 90% van de freaks. Tenzij de prijzen in Nederland achterlijk gaan stijgen, terwijl de prijzen in België de komende jaren gelijk blijven, maar dat zie ik niet gebeuren. :bye:

inderdaad, je ziet het nu al in Belgie gebeuren (en kijk maar eens bij alpeco wat voor enorme bedrage ze nu voor sommige artikelen vragen) , de prijzen zijn daar de afgelopen tijd net zo hard gestegen en veel cakes zijn net zo duur als in Nederland.

interesant dit topic, of belgie intresant is of niet, ligt er denk ik een beetje aan wat je wil, waar je woon, en wat je uit wil geven. het voordeel van belgie is in mijn ogen
+mooie pijlen
+ leuke knallers en goede matten
+ mooie karton prijzen
de risico's kennen we allemaal, en dat maakt het ook wel een beetje spannend.
dat het in belgie allemaal wat minder word, hebben we allemaal aan ons eigenland land te danken, alles wat los en vast zit word gesloopt met oud en nieuw. en daar word belgie voor aangekeken. want alle zware spullen komen uit belgie(in de ogen van menig nederlander).
kwa potten in nederland gaat het goed, elk jaar zie ik mooier spul op de markt komen. maar toch zie ik soms 500grams poten die bijv meer dar €80 kosten, die ik zelf ook zou kunnen maken door drie potjes uit belgie door te lonten.
maar goed, zoals ik al zei, het ligt er aan wat je wil, waar je woon, en wat je te besteden heb

Nouja via-via is er véél meer te krijgen dan gewoon in Belgie; shells, zware knallers oid.
En de knallers zijn écht slecht geworden en ook nog eens duur. 10 Euro voor een pakje Thumping Thunders 20 van die flutknallers?

Kan je beter met een stuk minder risico wat via-via, wat patronen of iets in die richting kopen. Voor een lagere prijs en betere knallen.

ik heb me siervuurwerk gewoon weer in belgie gekocht,vindt het kwaliteit toch minder hier in nederland ook de 5oograms potten .
en zolang de buren met hun vuurwerk uit nederland naar mijn vuurwerk aan het kijken zijn zegt mij dat weer genoeg.
oja en de kick he lekker naar belgie en maar shoppen he voel me dan net een klein kind in de ****toys hahaha.

Nou dan weet ik niet of je profspul haalt, want anders moet je toch echt concluderen dat Nederland WEL met de 500 grams potten heel wat meer laten zien dan het Belgische consumenten spul.

Nou dan weet ik niet of je profspul haalt, want anders moet je toch echt concluderen dat Nederland WEL met de 500 grams potten heel wat meer laten zien dan het Belgische consumenten spul.

nee hoor haal gewoon het spul voor consumenten de gehele z38 serie en wat losse potten en 3 whisteling thunder salut en daar maak ik toch een mooiere show van als mijn buurman en die heeft dan vuurwerk uit nederland niet alleen 500grpotten en als ik dan hoor wat het hem heeft gekost en wat iki betaald heb vindt ik het voor de prijs toch echt wel minder hoor maar ja dat is mijn mening en jij zal het wel anders vinden maarja het is en blijft prachtig nederlands of belgisch of vanwaar dan ook.
gegroet

Zo. Ik ga eindelijk ook maar eens een mening geven in dit onderwerp. Naar mijn mening een hele belangrijke discussie dat een steeds grotere rol gaat spelen.

Economisch gezien zal Nederland liever hebben dat het vuurwerk in het binnenland gehaald word. Zo verdient de overheid er ook nog geld aan. Maar om met de vuurwerkverkoop in Belgie te concureren moeten ze veel veranderen, veel veranderingen die onmogelijk zijn. En zeker in tijden waarin vuurwerk in in een goed daglicht word gezet (denk aan Arno Bonte en Jacquline Cramer) zullen ze de wetregelgeving rondom vuurwerk niet vermakkelijken.

Daarom zal Belgie en ander buitenlands vuurwerk in trek blijven. Zelf had ik ook altijd vuurwerk uit Belgie in huis gehaald. Geen kartonnen vol, maar meestal wel een waarde van een paar honderd euro. Toen vond ik het nog zeer aantrekkelijk om naar Belgie te gaan voor het knalvuurwerk. En ik denk dat Belgie het ook goed moet hebben van de wetsverschillen. Siervuurwerk is gehalveerd met dat van Nederland, knalvuurwerk mag in Belgie silverkruit bevatten waardoor dat weer aantrekkelijk is. Duitsland heeft weer hele aantrekkelijke goedkopere sierproducten (als Weco Aqulia en Weco 25 Carat en omlabelingen).

Daarom ben ik ook van mening dat ieder land zijn eigen ''specialiteiten'' heeft. Nederland steekt er met kop en schouders bovenuit als het gaat om mooie effecten, verschillende shape's en een zeer groot aanbod. Ik ben van mening dat het Nederlandse vuurwerk, ondanks dat het aardig wat kost, mooier is dan dat van Belgie. En daarom ook dat het vuurwerk uit het land van onze zuiderburen minder aantrekkelijk is.

Ik lees soms berichten '' de effecten in Belgie zijn beter dan in Nederland''
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, België heeft echt niets specialers te bieden dan Nederland hoor, dus dat is maar lariekoek.

''Illegaal vuurwerk is duurder''
Wat is tegenwoordig illegaal? In mijn ogen is een chainthunder illegaal, een chinese rol en het'proffesionele vuurwerk. Een 250grams potje was in 2005 nog illegaal in Nederland, dat klopt, toen was het in nederland niet toegestaan om meer dan 200gram in een pot te stoppen.

Mijn conclusie : Ga naar België voor de rollen, de chinese matten, koop consumenten vuurwerk lekker in Nederland! En als je harde knallers wilt, blijf lekker in Nederland en zoek een goed handelaartje in je omgeving die je wat supervlinders en cobra's verkoopt. In Belgie heb je dus (buiten de rollen en het proff. vuurwerk van Alpeco) nog weinig te zoeken in mijn ogen, zeker als particulier zijnde.

Ik lees soms berichten '' de effecten in Belgie zijn beter dan in Nederland''
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, België heeft echt niets specialers te bieden dan Nederland hoor, dus dat is maar lariekoek.

''Illegaal vuurwerk is duurder''
Wat is tegenwoordig illegaal? In mijn ogen is een chainthunder illegaal, een chinese rol en het'proffesionele vuurwerk. Een 250grams potje was in 2005 nog illegaal in Nederland, dat klopt, toen was het in nederland niet toegestaan om meer dan 200gram in een pot te stoppen.

Mijn conclusie : Ga naar België voor de rollen, de chinese matten, koop consumenten vuurwerk lekker in Nederland! En als je harde knallers wilt, blijf lekker in Nederland en zoek een goed handelaartje in je omgeving die je wat supervlinders en cobra's verkoopt. In Belgie heb je dus (buiten de rollen en het proff. vuurwerk van Alpeco) nog weinig te zoeken in mijn ogen, zeker als particulier zijnde.

Geef ik je deels gelijk in Anthony, Nederland heb met sier veel meer te bieden, we hebben geweldig siervuurwerk, Belgisch siervuurwerk vind ik ook mooi, je heb daar weer cake's die ze hier niet hebben dus dat is voor mij al een reden om wat mooie potjes uit België te bemachtigen. Verder geef ik je echt groot gelijk.

Back
Bovenaan