Belgie : Meer vuurwerk toegestaan

Torrr

VWC lid
In Wetteren :

Er komt een versoepeling op het afsteken van vuurwerk. Op de verplichting waarbij vuurwerk slechts mag afgeschoten worden na schriftelijke toelating van de burgemeester, wordt een uitzondering gemaakt voor het vuurwerk dat wordt afgeschoten op 31 december tussen 23.30 uur en 01.00 uur. De vuurwerkmakers dienen de nodige omzichtigheid aan de dag te leggen om schade aan personen en goederen te voorkomen en zijn aansprakelijk voor elke schade die rechtstreeks of onrechtstreeks te wijten is aan het vuurwerk.

Bron : http://www.grootwetteren.be/website...ieuws/Meer-vuurwerk-en-honden-toegestaan.html

Met vuurwerkmakers bedoelen ze hoop ik mensen die het AFSTEKEN, toch?

In ieder geval, dit is erg mooi. Dan krijgen de Belgen ook wat meer een jaarwisseling zoals we die hier kennen en de winkeleigenaren zijn dan iets minder afhankelijk van de Nederlandse klantenkring. Misschien meer in het binnenland dan ook wat meer vuurwerkwinkels. :)

Gaat het hier om het feestvuurwerk dat je het hele jaar door kunt halen?
Of om het proffesionelere vuurwerk?
Ben niet volledig op de hoogte namelijk van hoe en wat in België.

greetzzz

greetzzz

Als je goed leest gaat het om de regels betreft afsteken en niet om de verkoop ervan. En inderdaad gaat het om consumenten vuurwerk :)

greetzzz

Feestvuurwerk, want proffesioneel is altijd verboden. Ik denk dat misschien wel degelijk mensen van vuurwerkwinkels geklaagd hebben want aan wie mogen ze nou vuurwerk verkopen. Alleen met toestemming of ook zonder. kan het mis hebben hoor.

Met vuurwerkmakers bedoelen ze hoop ik mensen die het AFSTEKEN, toch?

met een vuurwerkmaker bedoelen ze in België gewoon een Pyrotechnicus. Toch zijn er bij de Nederlandse justitie en politie domme mensen die ook écht denken dat als je een vuurwerkmaker bent.. Dat je dan ook echt effectief vuurwerk fabriceert en je dus met allerlei chemicaliën aan de gang bent.. Ik spreek uit eigen ervaring...

met een vuurwerkmaker bedoelen ze in België gewoon een Pyrotechnicus. Toch zijn er bij de Nederlandse justitie en politie domme mensen die ook écht denken dat als je een vuurwerkmaker bent.. Dat je dan ook echt effectief vuurwerk fabriceert en je dus met allerlei chemicaliën aan de gang bent.. Ik spreek uit eigen ervaring...

Spill it, Red. Dat is een anekdote die ik graag zou horen. :p

Spill it, Red. Dat is een anekdote die ik graag zou horen. :p

In het kort komt het hier op neer: je staat in België ingeschreven als vuurwerkmaker.. en een tijdje later staan er ineens 6 man politie bij je aan de deur, incl explosieven hond.. En die opgefokte agenten denken allemaal dat het dan in je woning\appartementje "bom" (:p) vol ligt met chemicalien en andere explosieven... Niet dat er ook maar iets ligt... maar goed..

In het kort komt het hier op neer: je staat in België ingeschreven als vuurwerkmaker.. en een tijdje later staan er ineens 6 man politie bij je aan de deur, incl explosieven hond.. En die opgefokte agenten denken allemaal dat het dan in je woning\appartementje "bom" (:p) vol ligt met chemicalien en andere explosieven... Niet dat er ook maar iets ligt... maar goed..

Leg dan toch eens boobytraps aan ofzo.
Dan wordt het pas echt een knalfuif.

:devil:

Back
Bovenaan