Beleving van het bekijken van vuurwerkfilms

Alloha!

Zojuist ben ik heerlijk wakker geworden: het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, en nee, nu ga ik niet verder met de slogan van de Teletubbies.

Maar wel ga ik jullie vragen om eens aan te gevan wanneer en hoe jullie nou het liefste de verschillende vuurwerkfilmpjes bekijken. Gewoon, om eens na te gaan hoe de beleving betreffende de verschillende vuurwerkfilmpjes is.

Zouden jullie de volgende vragen willen beantwoorden?

- Op welk moment van het jaar kijken jullie het liefste vuurwerkfilmpjes?
- Wat voor filmpjes zijn dat dan op die specifieke momenten?
- Welke omstandigheden heb je nodig om optimaal te kunnen genieten van het bekijken van een filmpje (denk hierbij bv aan: tijdstip, weersomstandigheden, het soort filmpje, eten, drinken, gevoel dat je hebt etc)?
- Als je een filmpje met muziek gemonteerd bekijkt, welke muziek hoor je er dan het liefste bij?
- Wat zijn overige factoren die het kijken van vuurwerkfilmpjes triggeren?

Ten slotte:
- ZIjn er ook momenten dat je helemaal geen zin hebt om filmpjes te bekijken?
- Welke momenten in het jaar is dat?
- Wat voor filmpjes zijn dat dan?
- Wat is de reden dat je op dat moment geen zin hebt in een filmpje?

Hopelijk kunnen we op deze manier mooi in beeld brengen hoe de beleving rondom het bekijken van vuurwerkfilmpjes is.

:bye:

Leuk topic jupilerfreak

Tjah , s`avond in het donker lekker harde regen tegen me raam aan , warme chocomel, en een peukie erbij !

de perfecte omstandigheden !

En tjah wat voor muziek.... Kijk ik naar siervuurwerk dan lekker rustig nummer , ben zelf gek van era , en me eigen promo filmpje met marco borsato heb ik ook wel 100x gekeken :p , maar gaan we lekker knalle dan een hardstyle nummer !

tsja
Ideale omstandig heden...
Ik kijk graag filmpjes het hele jaar door!
zo kan ik me koest houden!(zodat ik zelf niet ga knallen ofzo)
verder vind ik filmpjes op een regen dag ook erg fijn!!

Ik kijk eigenlijk het hele jaar door vuurwerkvideos. De maand Maart word helemaal gevuld met beelden van Fallas en Castellon. De zomermaanden met films van festivals zoals Blanes, Tarragona, Bilbao en maltese shows. In november is het weer tijd voor San trifone en Rotello. De rest van het jaar kijk ik bijna iedere dag oud en nieuw gerelateerde videos.
Perfecte omstandigheden? donkere ruimte met het volume flink open gedraaid en een lekker biertje derbij.
Muziek, liever niet. Overige factoren die triggeren: verandering van de jaargetijden.
Geen zin in vuurwerkvideos? Nog nooit meegemaakt, als ik een goede bui bent geeft een mooie video mij een gezonde boost en als ik een mindere tijd heb voel ik me vaak beter na het bekijken van vuurwerkvideos.

Welke tijd van het jaar maakt mij opzich niets uit, of het nou lente of zomer is, herfst of winter, als het maar goede filmpjes zijn.
Hangt voor mij niet van een periode af, ben er altijd voor in.
Ja, de overdag filmpjes en dan vooral met projecten krijg ik de meeste kriebels van, dus die filmpjes kijk ik het liefst.
Van avond filmpje met 1 cake krijg ik niet echt de kriebels en vaak neem ik ook niet de moeite om ze te bekijken. Dit doe ik natuurlijk wel als ik mijn collectie ga uitkiezen.
De weersomstandigheden maken mij niets uit.
Er moet geen muziek bij de filmpjes zijn, vind dat zeer irritant, wil gewoon het vuurwerk horen, verder niets :wink:

Leuk topic dit.

* Het hele jaar door

* Zo'n beetje elk filmpje wat mij de moeite waard lijkt.

- Welke omstandigheden heb je nodig om optimaal te kunnen genieten van het bekijken van een filmpje (denk hierbij bv aan: tijdstip, weersomstandigheden, het soort filmpje, eten, drinken, gevoel dat je hebt etc)?

* Geen speciale omstandigheden, gewoon als ik zin heb om te kijken en als er nieuwe filmpjes op de site staan van shows. In de laatste maanden van het jaar gaat het natuurlijk wel meer kriebelen.

- Als je een filmpje met muziek gemonteerd bekijkt, welke muziek hoor je er dan het liefste bij?

* Geen muziek, ik wil het horen knallen.

* Als ik zowieso bij die show ben geweest en daar het filmpje van bekijk.

Ten slotte:
- Zijn er ook momenten dat je helemaal geen zin hebt om filmpjes te bekijken?

* Ja, als ik vuurwerk moe ben :p

- Welke momenten in het jaar zijn dat?

* NVT.

* Ook niet van toepassing.

* Als ik het echt te druk heb op het forum met andere zaken, dan kan ik een filmpje wel eens versneld bekijken.

Het maakt me totaal niets uit, het hele jaar door!

In het begin van het jaar vooral de films van oud&nieuw projecten die worden gepost. De maanden daarna kijk ik vooral veel naar shows, ga ik zelf veel naar shows en geniet van alle beelden op internet. Vanaf september begin ik langzaam weer naar productfilms te kijken voor de collectie. Maar ondertussen geniet ik nog steeds van de vele shows. Dit gaat eigenlijk gewoon door tm september.

'S avonds na een dag werken, of een drukke dag op school, even heerlijk "niets" doen en puur genieten van vuurwerk, HEERLIJK! Het liefst nog met een blokje kaas, pilsje erbij en eventueel medefreaks erbij:)

Geen muziek, het liefst naturel, laat die knallen maar gewoon lekker horen (tenzij het een pyromusical is natuurlijk). Maar als ik echt muziek moet kiezen, kies ik toch voor Epische muziek("film/trailer muziek").

De kwaliteit van geluid en beeld vindt ik ontzettend belangrijk voor het kijkplezier. Tevens speelt het standpunt en filmskills van de persoon een grote rol. Ook al vindt ik dat oud&nieuw filmpjes soms een beetje rommelig en schokkend moeten worden gefilmd puur voor de sfeer.

Dan moet het toch wel heel raar lopen, ben deze momenten niet tegengekomen. Juist ook in vuurwerk films kan ik troost vinden, een pyromusical met schitterende muziek doet mij ontzettend veel!

N.V.T

N.V.T

N.V.T

Het maakt me totaal niets uit, het hele jaar door!

In het begin van het jaar vooral de films van oud&nieuw projecten die worden gepost. De maanden daarna kijk ik vooral veel naar shows, ga ik zelf veel naar shows en geniet van alle beelden op internet. Vanaf september begin ik langzaam weer naar productfilms te kijken voor de collectie. Maar ondertussen geniet ik nog steeds van de vele shows. Dit gaat eigenlijk gewoon door tm september.

'S avonds na een dag werken, of een drukke dag op school, even heerlijk "niets" doen en puur genieten van vuurwerk, HEERLIJK! Het liefst nog met een blokje kaas, pilsje erbij en eventueel medefreaks erbij:)

Geen muziek, het liefst naturel, laat die knallen maar gewoon lekker horen (tenzij het een pyromusical is natuurlijk). Maar als ik echt muziek moet kiezen, kies ik toch voor Epische muziek("film/trailer muziek").

De kwaliteit van geluid en beeld vindt ik ontzettend belangrijk voor het kijkplezier. Tevens speelt het standpunt en filmskills van de persoon een grote rol. Ook al vindt ik dat oud&nieuw filmpjes soms een beetje rommelig en schokkend moeten worden gefilmd puur voor de sfeer.

Dan moet het toch wel heel raar lopen, ben deze momenten niet tegengekomen. Juist ook in vuurwerk films kan ik troost vinden, een pyromusical met schitterende muziek doet mij ontzettend veel!

N.V.T

N.V.T

N.V.T

Je vergeet wat Jaco, In het vliegtuig onderweg naar Valencia naar beelden van Rotello kijken op je miniklapdoos:D

Je vergeet wat Jaco, In het vliegtuig onderweg naar Valencia naar beelden van Rotello kijken op je miniklapdoos

Whahaha, dat klopt inderdaad:p Maar ik zag jullie wel jaloers kijken hoor:p, maarja, je moet wat als je naast een jankend kind zit..

N.V.T

Interessant dat je dit opmerkt. Tegenwoordig hebben veel leden camera's van superscherpe kwaliteit. Veranderen deze onwijs strakke beelden de beleving van oud en nieuw filmpjes bij jou dan ook?

Laatst kreeg ik namelijk ook al te horen dat de oudere, minder goede camera's voor een betere sfeer zorgen. Een klonk en datum in beeld die meelopen tijdens de film zouden het "old skool" gevoel nog eens versterken. Hoe denk jij hier over?

Interessant dat je dit opmerkt. Tegenwoordig hebben veel leden camera's van superscherpe kwaliteit. Veranderen deze onwijs strakke beelden de beleving van oud en nieuw filmpjes bij jou dan ook?

Laatst kreeg ik namelijk ook al te horen dat de oudere, minder goede camera's voor een betere sfeer zorgen. Een klonk en datum in beeld die meelopen tijdens de film zouden het "old skool" gevoel nog eens versterken. Hoe denk jij hier over?

Dat ligt er maar aan wanneer de footage is geschoten, is het bijv. 10-15 jaar geleden geschoten, dan draagt het bij aan de sfeer, dan heb je ook echt dat "vroeger" gevoel, wat ook heerlijk is! Als ik denk aan bevrijdingsdag in Hengelo, heerlijk om daar oude footage van te zien, hoe groot en geweldig er toen werd geschoten daar bij hoort die "old skool" kwaliteit. Filmt iemand tegenwoordig daarmee, dan vindt ik dat "storend" want de effecten komen dan vaak niet goed over en het kijkt dan minder in mijn ogen.:) dus het hangt van de situatie af:)

In navolging van Torr doe ik het maar op dezelfde manier.

geen specifiek jaargetijde. naarmate het jaar vordert en de collectie weer samengesteld moet worden kijk ik wel meer naar productfilmpjes. voor de rest het hele jaar door Shows, aangezien ik zelf niet vaak een show kan bezoeken.
zie antwoord hierboven
- Welke omstandigheden heb je nodig om optimaal te kunnen genieten van het bekijken van een filmpje (denk hierbij bv aan: tijdstip, weersomstandigheden, het soort filmpje, eten, drinken, gevoel dat je hebt etc)?in de avond, liefst wel beetje donker, met een lekker biertje erbij.
- Als je een filmpje met muziek gemonteerd bekijkt, welke muziek hoor je er dan het liefste bij?geen moderne muziek. Dus niet iets van hardstyle of hardcore of wat dan ook met hard. Bepaalde klassieke muziek in een moderner jasje zoals vanessa mae. erg leuk. Ook new age muziek vind ik leuk erbij
het niet aanwezig zijn van mijn vrouw ;-)
Ten slotte:
niet specifiek
- Welke momenten in het jaar is dat?nvt
- Wat voor filmpjes zijn dat dan?nvt
- Wat is de reden dat je op dat moment geen zin hebt in een filmpje?nvt

greetzzz

Zouden jullie de volgende vragen willen beantwoorden?

Als ik er voor in de stemming ben.
Als ik van late dienst thuis kom, zet ik nooit een vuurwerk dvd op.
Maar meestal kijk dan naar een dvd van: Baantje, Aspe, A team, enz...
Ik heb wel op een zaterdagavond dat ik naar een vuurwerk dvd wil gana kijken.
In november/december kijk ik het meest naar vuurwerkfilmpjes, in geval de (nieuwe) producten die ik wil bestellen.

Zie o.a. me eerste antwoord.
Als ik een dvd kijk, is dat meestal van FPM, VWC, WVM en andere filmers die een dvd gemacht hebben.

Sigaar erbij.
Pintje er bij, liefst een Duvel.
Stukkie kaas, old Amsterdam
Zakkie chips.

Duitse slachers. (Kan hier echt geen antwoord op bedenken.)
Lokale muziek, zoals bij de fallas dvd's vind ik erg gaaf om te horen dan.

Als ik last heb van kruitstress.

Ten slotte:
- Zijn er ook momenten dat je helemaal geen zin hebt om filmpjes te bekijken?
Als ik na een avond dienst thuis komt.
Als ik geen tijd heb, om een youtube filmpje te kijken van 10 minuten.

Het hele jaar door.

Filmpjes met een lange speelduur.

Zie me eerdere antwoord op helemaal geen zin.

Dat verschilt heel erg. Het hangt er vanaf wat ik zelf te doen heb. Meestal heb ik rond mei een opleving dat ik filmpjes bekijk. Dan rond september/oktober meestal weer en dan blijft het stabiel. Voor de rest niet echt een uitgesproken tijd dat ik filmpjes bekijk.

Het liefste toch wel oud en nieuw filmpjes. Showtjes heb ik minder mee.

In de lente/zomer een opkomende zon en niet te warm. Op mijn gemak in de ochtend kijken als iedereen nog rustig is.
In de herfst, september/oktober grijs en regenachtig weer. Wind erbij. Maar dat kan op een zinloze zomerdag in augustus ook al zijn.
In november/december bij voorkeur temperaturen rond het vriespunt. Liefst met schemering.

Soms een biertje erbij, niet te veel. Anders loop ik weer te ijlen en te kudten op de BB en de mods gek te maken.

Maar in de ochtend een bakje koffie erbij vind ik ook erg fijn.

In het najaar valt het kijken van filmpjes te combineren met kerstmuziek op de achtergrond. Gevoel van verveling moet enigszins heersen, dan word ik het meeste geprikkeld

Vind sommige hardstyle wel leuk. Denk hierbij aan de compilaties van bv. Pigi. Tranceachtige, zweverige muziek van de vuurwerkmuseumdudes kan ik ook op zich nog wel ontspannend vinden erbij.

Klassiek en hardcore doen mij niet ontspannen. Over schijtmuziek als r&b, rap etc wil ik het al helemaal niet hebben

verveling, zeker weten!

Ten slotte:
De periode midden januari-midden april is mijn vuurwerkfilmpjes-libido vrij laag. Dan moet ik vaak ook knallen op het werk, school etc. Over het algemeen wil ik dan gewoon even vuurwerkrust.

Als oud en nieuw niet naar wens is verlopen heb ik er meestal geen zin in. Dan kan het maanden duren voor ik er weer een beetje zin in heb.

Einde van het jaar als ik helemaal gaar ben van alles, dan heb ik er trouwens ook weinig zin in. Afgelopen jaar had ik het zelf zo druk, dat ontspannen aftelfilmpjes kijken er niet echt bij was.

midden januari-midden april zei ik dus.
juli-augustus trouwens ook vaak niet, tenzij het kudweer is buiten.
oktober is doorgaans ook niet veel te beleven.
en afhankelijk van mijn mentale gesteldheid de maand december. afgelopen jaar was ik na kerst zo afgeragd, dat ik er eigenlijk niet zo veel zin meer in had

filmpjes waar er dertien van in een dozijn zitten. denk hierbij aan 20 filmpjes van Silver Salutes, omdat iedereen die zowat gehad heeft. niet echt originele oud en nieuw filmpjes sla ik dan over.

alleen filmpjes van combinaties of flink wat meerdere potten tegelijk vind ik dan boeiend. of vanuit een bepaalde hoek of op bepaald moment gefilmd.

langdradige filmpjes zijn ook niet aan mij besteed. een fluitbak die langer fluit dan 30 sec gaat mij vervelen.
20minuten lang matten voorbij zien komen, zoals op de VWM dvd, gaat mij ook vervelen.

en met shows heb ik sowieso wat minder om eerlijk te zijn.

verveling en te weinig prikkels zorgen ervoor dat ik geen zin heb om filmpjes te kijken. iedere dag een mascleta bekijken gaat ook vervelen, die shows lijken erg op elkaar op accentverschillen daar gelaten.

geen tijd is een factor.
of als ik vermoeid ben, dan heb ik er ook geen zin in.
de aller grootste afknapper is dus een ongezellige jaarwisseling. als mijn jaarwisseling tegenvalt, dan ben ik daar zo ziek van, dat ik voorlopig niets hoef te zien. zelf als ik mij dan gigantisch verveel en ga kijken, zit ik mij nog te verbijten over een tegenvallende jaarwisseling

hopelijk doen de andere leden nog een duit in het zakje wat betreft dit topic.
:bye:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Blijft super om naar te kijken.
Met grijze natte dagen als dit en wat verveling erbij, zijn dit het soort filmpjes waarvoor ik naar einde van het jaar verlang!

:D

leuk topic! hier dan ook maar mijn bijdrage hieraan :)

moment maakt mij niet zo veel uit maar naar mate we verder in het jaar zitten kijk ik meer filmpjes.

filmpjes van van alles. product filmpjes voor de lijstjes en compilaties voor het gevoel :D

het liefst is het gewoon een lang filmpje zoals een compilatie of een DVD. vind ik heerlijk om naar te kijken. en dan in de avond als het donker begint te worden in de winter en herfst in de zomer duurt dat wel erg lang :p maar ik de zomer kijk ik het liefst in de ochtend tijdens het ontbijten of tijdens het middag eten :)

ik hoor het liefst muziek die je ook wel is in films hoort zoals muziek van audiomachine.

hoe druk ik het heb met school. als het heel druk is kijk ik er al weer naar uit om een dvd of compilatie te gaan kijken wat ik dan doe zodra ik klaar ben :D

Ten slotte:
N.V.T.

N.V.T.

N.V.T.

N.V.T.

Back
Bovenaan