'Begin verbod op vuurwerk in Apeldoorn'

ylke

VWC lid
Auteur: door Johannes Rutgers | zaterdag 14 januari 2012 | 12:11

APELDOORN - Apeldoorn moet landelijk het voortouw nemen in het verbieden van vuurwerk voor particulieren. Dat gaat de Partij voor de Dieren binnenkort voorstellen.
Een totaal verbod op het afsteken is voor de komende jaarwisseling niet haalbaar, beseft raadslid Harry Voss. Zijn partij denkt daarom aan tussenstappen. Zo zouden bijvoorbeeld dit jaar al wel verkoopshows verboden moeten worden, en moet er strenger opgetreden worden tegen het afsteken op momenten dat het niet mag. Uiteindelijk zouden er voor het publiek in Apeldoorn drie grote shows tijdens de jaarwisseling kunnen komen, denkt de PvdD. ,,Bijvoorbeeld Marktplein, de grote rotonde in De Maten en Paleis Het Loo.''

De partij pleit ook landelijk voor een verbod. ,,Maar laat Apeldoorn maar stoer het voortouw nemen'', zegt Voss. De PvdD wijst op stress bij dieren en mensen en op de schade die wordt veroorzaakt door vuurwerk

Bron

Het blijft een kansloze partij.Stress bij dieren... maar dan wel 3 grote shows willen organiseren. Als elke gemeente 3 shows neer zou zetten dan zijn dat er ruim 1200, maar dat levert geen stress op? Weer het zoveelste zinloze argument...

35k3bt3.jpg

Begrijpen die Politici met een lager verstand dan van een mongooltje echt niet dat de vernielingen bij een verbod hoog uit met procent of 10 afneemt pff. Om ziek van te worden die lui.

Wat de dieren betreft... Ja normaal gezien is het maar een dag... Maar als je buurman een hond heeft die elke dag zit te blaffen 364 dagen per jaar... dan mag je daar niet over klagen maar als jij dan 1 dag een paar knallers laat af gaan val jij iedereen lastig.
Zoals ik eerder al heb gezegd. Ieder jaar proberen ze het maar het komt er toch niet door. Dus maak je maar niet druk mensen!

Nou..... Ik kom zelf uit Apeldoorn, en ze hebben O&N ook op het marktplein gevierd en dit was een GROTE flop.
Zelf woon ik vlakbij de "grote rotonde" maar die moeten ze alleen maar houden voor het EK/WK. Ik zie dit allemaal niet zitten

Nou..... Ik kom zelf uit Apeldoorn, en ze hebben O&N ook op het marktplein gevierd en dit was een GROTE flop.
Zelf woon ik vlakbij de "grote rotonde" maar die moeten ze alleen maar houden voor het EK/WK. Ik zie dit allemaal niet zitten

ach zelfs als er een verbod zou komen en de mensen staan klaar om hun honderduizend klapper af te steken,hoeveel man willen ze dan arresteren:wink:het is gewoon niet uitvoerbaar het in het nieuws brengen door pvdd is gewoon een proefballonetje krijgen ze veel tegenstand stellen ze het gewoon uit.als er op een moment geen tegenstand meer te horen is omdat de mensen er moedeloos van word voeren ze het in.bv aangewezen afsteek plekken omdat ze weten dat de mensen toch niet om 12 uur het huis uit gaan om naar een of ander weiland te rijden,dan kunnen ze hopen dat onze vuurwerk traditie vanzelf uitsterft.:bye::bye:

ik snap niet dat we hier nog op in gaan !!!!

hier een aantal redenen :
betlasting centjes zijn er best veel.
het werk in de brache door vuurwerk.
en een geheel verbod is niet te controleren.

laat ze nou is lekker praten allemaal en besteed er geen aandacht aan zonde van je tijd.

ze gaan echt niet zeggen tegen de honderden vuurwerk vekoop punten, sorry maar dit jaar verkoop jij geen vuurwerk meer.
dat bestaat gewoon niet.
voor heeel veel winkels is vuurwerk hun grootste inkomst.

dus al willen ze het nog zo graag dit gaat gewoon niet.

ik snap niet dat we hier nog op in gaan !!!!

hier een aantal redenen :
betlasting centjes zijn er best veel.
het werk in de brache door vuurwerk.
en een geheel verbod is niet te controleren.

laat ze nou is lekker praten allemaal en besteed er geen aandacht aan zonde van je tijd.

ze gaan echt niet zeggen tegen de honderden vuurwerk vekoop punten, sorry maar dit jaar verkoop jij geen vuurwerk meer.
dat bestaat gewoon niet.
voor heeel veel winkels is vuurwerk hun grootste inkomst.

dus al willen ze het nog zo graag dit gaat gewoon niet.

Ik snap niet dat je er zo over denkt. Die belastingcentjes zijn er helemaal niet zoveel, en als tegenstanders van een vuurwerkverbod zich niet laten horen, blijven er alleen maar voorstanders over. Reken maar dat er dan gewoon een verbod komt. Die paar centen die ze mislopen komen ze ook wel weer overheen, die heffen ze wel op een andere manier.

Ik snap niet dat je er zo over denkt. Die belastingcentjes zijn er helemaal niet zoveel, en als tegenstanders van een vuurwerkverbod zich niet laten horen, blijven er alleen maar voorstanders over. Reken maar dat er dan gewoon een verbod komt. Die paar centen die ze mislopen komen ze ook wel weer overheen, die heffen ze wel op een andere manier.

Inderdaad tel van die 70 miljoen maar is wat naar de belasting gaat. Helft van de advies prijs naar de dealer als je zo die grote winkel ziet, ;) Dan blijft er 35 miljoen over. Daarvoor moeten de chinezen het maken. Het met hun roest bakkie vrachtwagen naar de haven brengen daar gaat het de boot op. Voor het dan in naderland is. Weer een Nederlands bedrijf. Die het moet vervoeren opslag kosten. De kosten voor de werknemers die naar China gaan en. En zo blijft er van die 35 miljoen echt geen 20 miljoen of zo over voor de belasting ;) Waardoor het een Mini Bedrag blijft.

Dat Kan ik snappen. Daarom word het tijd voor Een Forse tegen offensief. Nu zat ik vanmiddag is te denken. Dat Ik wel iemand ken die regelmatig op de radio komt en soms op tv voor zijn bedrijf werk. Misschien kan hij wat Deuren openen voor Ruben Naar de media toe.

Auteur: door Johannes Rutgers | zaterdag 14 januari 2012 | 12:11
. Zo zouden bijvoorbeeld dit jaar al wel verkoopshows verboden moeten worden,
Bron
Dan kunnen de vuurwerkwinkels in Apeldoorn wel dag zeggen tegen hun klanten want die gaan dan gewoon naar een andere vuurwerkwinkel in een andere stad.

Auteur: door Torrr - zaterdag 14 januari 2012 | 18.16

APELDOORN - Apeldoorn moet landelijk het voortouw nemen in het aanpakken van hondenpoep op de vele gras en speelvelden. Dat gaat de Torrr binnenkort voorstellen.
Een totaal verbod op het hondenbezit en zo de overlast compleet laten verdwijnen is niet haalbaar, beseft raadslid Harry Voss van de partij van de dieren Amersfoort. Zijn partij denkt daarom aan tussenstappen. Zo zouden bijvoorbeeld dit jaar de hondenbelasting verhoogd moeten worden, en moet er strenger opgetreden worden tegen het uitlaten op plekken dat het niet mag. Uiteindelijk zouden er voor de hondenbezitters in Apeldoorn drie grote poepplekken moeten komen, denkt de PvdD. ,,Bijvoorbeeld Marktplein, de grote rotonde in De Maten en Paleis Het Loo.''

De partij pleit ook landelijk voor een verbod. ,,Maar laat Apeldoorn maar stoer het voortouw nemen'', zegt Voss. De PvdD wijst op stress bij dieren en mensen en op de schade die wordt veroorzaakt door de vele uitwerpselen van honden

Back
Bovenaan