Beelden van ongeluk met vuurwerk Breda.

ylke

VWC lid
BREDA -
Op YouTube zijn beelden gezet waarop het vuurwerkongeluk in Breda waarbij een 11-jarig jongetje verminkt raakte te zien zou zijn.

Vuurwerkongeluk Scheldestraat Breda

Op de beelden, zonder geluid, is te zien hoe een groepje kinderen bij elkaar staan wanneer het stuk vuurwerk ontploft. Geschrokken rennen ze vervolgens weg, maar één van hen blijft kijkend naar zijn hand staan.

Het elfjarige slachtoffertje raakte gewond aan zijn rechterhand en aan zijn rechterbovenbeen, aldus de politie. De kinderen zouden een zogeheten Cobra hebben aangestoken; knalvuurwerk met de kracht en het geluid van een handgranaat. Toen het vuurwerk niet direct afging zouden ze het dopje eraf gehaald hebben en daar een stuk papier in gepropt hebben. Toen ze dat aanstaken, ontplofte het vuurwerk meteen.

De politie onderzoekt hoe de kinderen aan het vuurwerk kwamen.

Heel erg rot voor dat jochie.
Toch weer vervelend dat de politie blijft zeggen dat het de kracht heeft van een handgranaat, als dat zo was geweest dan was hij wel meer kwijt dan zijn hand.

We mogen blij zijn dat het slechts een hand is geweest van één enkel persoon wanneer ik die beelden zo zie. Het had nog veel en veel erger kunnen aflopen. Moet hier niet aan denken. Pfff.
Die knallers moeten echt gewoon wereldwijd verboden moeten worden, ik lig daar echt niet wakker van, ben toch een siervuurwerkliefhebber.

Als ze dit soort beelden nou eens op elke basisschool lieten zien, inclusief het 'resultaat' ... of zou dat niet helpen?

Ja als je zo gaat *****n met een propje papier dan ben je zelf ook gewoon niet goed in je hoofd. als je gewoon normaal omgaat met dit soort vuurwerk dan is het gewoon veilig

Als ze dit soort beelden nou eens op elke basisschool lieten zien, inclusief het 'resultaat' ... of zou dat niet helpen?

Dat zou zeker helpen. Kinderen blijven kinderen en beschikken niet over volle bewustzijn. Het zal zeer effectief zijn om zulke beeldmaterialen tijdens voorlichtingen op basisscholen te tonen.

Waarom gebruiken mensen nog drugs en alcohol in het verkeer ?

Tevens speelt het groepsdrang ook mee bij zulke jonge beinvloedbare kinderen.

We mogen blij zijn dat het slechts een hand is geweest van één enkel persoon wanneer ik die beelden zo zie. Het had nog veel en veel erger kunnen aflopen. Moet hier niet aan denken. Pfff.
Die knallers moeten echt gewoon wereldwijd verboden moeten worden, ik lig daar echt niet wakker van, ben toch een siervuurwerkliefhebber.

En daar gaan we de mist in. Wat gebeurt er als de zware knallers nergens meer te krijgen zijn? Juist ja! Op naar Duitsland, 3 pakkies strijkers halen en deze allemaal in een glazen potje douwen. Dit gebeurde in de jaren 80 en 90 veel. Er is nog een documentaire over zelfs. 1992 een rustige jaarwisseling.
Deze jongens hadden allemaal een zelfgemaakte bom met strjkers. En allemaal verloren ze vingers of zelfs een hand.

Achja ik ben zo opgevoed, mijn vader wist dat het toch niet tegen te houden was dat er blindgangers afgestoken werd in mijn groepje of vuurwerk dat we vonden
hij leerde mij een half rotje te breken of meerdere achter elkaar, als het in de groep voorkwam.
achja toen was een vlinder het maximum, nu heb je cippolla's van 500 gram

Getver wat een rot filmpje, is het zo dat je op zulke momenten echt verdwaasd en in een shock bent en de pijn niet voelt ? Zo komt het tenminste op mij over...
Ik voel me trouwens verdomd verdrietig bij het zien van zo iets :sad:

Ik heb gehoord dat je door de klap meestal even beduusd en verward bent. Je kijkt om je heen en ziet voornamelijk rook en dergelijke, dus je denkt even niks.
Dan kijk je naar je hand en zie je dat ie geheel aan flarden is en raak je in paniek en begin je te schreeuwen. Meestal komt erna pas de pijn. Je schrikt meer en gaat meer schreeuwen door het beeld.

Overigens : een vinger eraf klappen is blijkbaar pijnlijker dan je gehele hand, omdat al je zenuwen in je vingertoppen zitten.

Back
Bovenaan