Avp

Nee op de Frontpage is geen mogelijkheid om in te loggen, dat is alleen op het forum zelf :cool:
Maar zie dat de tekst inderdaad wat overloopt. Ach, als de feestdagen voorbij zijn dan is dat weer weg haha..

We hebben weer een nieuw filmpje geüpload! :handsup:

Een aantal (oud) AVP moderators vierden Oud & Nieuw 2007 - 2008 samen. Het resulteerde in een lange dag stoken. In die tijd mocht je nog om 10:00u beginnen, wij waren eind van de middag alvast begonnen met afsteken van wat klein spul, knallers, matjes, pijlen en cakes..! :)

Check de sfeer, gezelligheid en lol in het filmpje van 31 december ruim 14 jaar geleden! Als je het leuk vind wat we doen doe dan een duimpje omhoog en abonneer je om niets te missen :cool:

We hebben er weer 1 hoor..! :cool:

Deze keer een upload vanaf het ponton tijdens het vuurwerk van de Nijmeegse Vierdaagse... In 2009 waren we er weer bij met de AVP camera's en legden dit spektakel van zowel opbouw als de show vast die dagen. We stonden hier enkele meters van het geweld af, uiteraard met alle PBM (persoonlijke bescherming middelen) van toepassing. Volgens mij hebben we dit toen ook LIVE gestreamd vanaf het ponton op PyroTV, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Is alweer 12 jaar geleden maar blijft toch mooi en leuk om weer eens te zien al zeg ik het zelf! :thumbsup:

Heb weer 2 filmpjes geüpload! :bye:

Hierbij zie je de show van SAIL 2010 vanaf de kant van het opbouwterrein:

En de laatste is een impressie van de eerste minuten van het jaar 2008!

We hebben nog uren videomateriaal dus dat komt goed. Ik kan alvast verklappen dat er binnenkort een aantal filmpjes komen van een trip aan Liuyang in China! In 2011 was ik daar een week lang met Dream Fireworks op bezoek bij de fabrieken en de camera was toen ook mee uiteraard. Die beelden zijn nooit gebruikt, maar daar komt dus verandering in en in de video's laten we zien hoe het er in China aan toe ging. Verwachting is dat dit aan het begin van het nieuwe jaar online gaat.

Wil je niets missen abonneer je dan op het AVP Youtube kanaal, alvast dank! :thumbsup:

Staan er weer een paar bij inmiddels! :cool:
Ben bezig om oude camera tapes van de jaren 2006 t/m 2010 om te zetten naar digitaal formaat en dan kom je nog wel eens wat tegen...

Hieronder weer 4 nieuwe filmpjes:

- Korte finale op oudjaarsavond met diverse cakes en 20 stuks knalblokjes...

- Professionele vuurwerkshow bij Sail Amsterdam 2010

- Finale van het vuurwerk bij Japantag in Düsseldorf Duitsland

- Een andere avond bij Sail Amsterdam 2010

We hebben nog uren videomateriaal dus dat komt goed. Ik kom ook oude opnames van PyroTV en AVPTV tegen, vanavond nog heb ik een tape gedigitaliseerd waarbij Pieter en ik een bezoek brachten aan Baarle. Deze gaan we binnenkort ook weer opnieuw monteren en uploaden!

Wil je niets missen abonneer je dan op het AVP Youtube kanaal, alvast dank! :thumbsup:

Gisteren hebben we weer een nieuwe upload gedaan. Deze keer oude beelden van het bezoek van Pieter, Robbert en ik in Baarle! Dit was alweer in 2007, toen was er nog geen discussie over een verbod, maar gewoon stoken vanaf 10u in de morgen en velen wisten Zena toen al te vinden.

Wij gingen even een kijkje nemen in beide Zena shops en na afloop probeerden we even het e.a. uit in een korte stooksessie in België... :yes:

Check de video hier! :handsup:

We gaan langzaam naar 31 december en er zullen vast freaks zijn die niet goed kunnen slapen.. daarom spitte ik nog wat opnames door en kwam deze tegen :thumbup:

Op 20 juli 2010 waren we met een cameraregie vanaf de Waalkade maar ook met camera OP het ponton aanwezig tijdens Waal in Vlammen voor de Nijmeegse Vierdaagse. Heb deze even voor jullie ingeladen en verkort naar een compilatie :handsup:

Zet je speakers of koptelefoon dus op standje 10 en geniet van de kracht en sensatie van professioneel vuurwerk vanaf een ponton en zie hoe pyrotechnici dit ervaren tijdens een show....

(voor de liefhebbers van Girandola's die zie je vanaf de 6e minuut!)

Laatst bewerkt:
AVP vanaf nu ook te vinden op Discord!

Ook wij moeten natuurlijk een beetje met de tijd meegaan en kregen al vaker de vraag waarom we niet op Discord zaten. Heel eerlijk gezegd weet ik nog niet helemaal hoe het zit, maar heb net een AVP account aangemaakt. :bye:

Hoe het precies werkt gaan we achter komen, maar voor wie het leuk lijkt om de AVP Discord te joinen hierbij de link:

https://discord.gg/TwQ5bJqW7G

Laatst bewerkt:
Nice! Maar wat is Discord eigenlijk, bij mij werkt de link niet op mijn iPad? Ik vraag het voor een 50+ vriend.:wink:

Dank Arjan, voor deze vele prachtige beelden, juist ook om met een jongere generatie te delen. Ben een millenniumgeneratie (1999), heb het meeste hiervan allemaal dus niet meegemaakt. Maar wat een glorietijden! :)

Nice! Maar wat is Discord eigenlijk, bij mij werkt de link niet op mijn iPad? Ik vraag het voor een 50+ vriend.:wink:

Ja voor mij is het ook nieuw maar we moeten mee met de tijd haha..:p

Heb het ook even via Google:

Discord is een VoIP-, instant messaging- en digitaal distributieplatform dat is ontworpen voor het creëren van online gemeenschappen. Gebruikers communiceren via spraakoproepen, video-oproepen, media en bestanden in privéchats of als onderdeel van gemeenschappen die servers worden genoemd.

Er was iets met de link maar dit is de goede: https://discord.gg/TwQ5bJqW7G

Ik moet ook even kijken hoe het allemaal werkt, maar ik begreep dat de kanalen ingesteld zijn en er berichten gestuurd kunnen worden. De "jeugd" zit hier op en is best druk en populair. Je kan ook privé chatten, spraakberichten en/of videochatten met elkaar. Als je dat wil zit je met allemaal freaks in een soort van Zoom achtige meeting. Je kan ook je beeld uitzetten en alleen audio aanzetten (wat ik momenteel doe) dan kan je lekker kleppen.

We gaan zien of dit wat is, maar wie het ook wil checken zien we natuurlijk graag op de AVP Discord Server :tongue2:

Allereerst iedereen een goed, gezond en vooral knallend 2022 toegewenst! :thumbsup:
We hebben het best lastig gehad dit jaar betreffende onze pyrohobby door een verbod, maar na de 31e was het weer goed!

Man man man.. wat ging er een hoop de lucht in! Van een verbod was niet echt sprake leek het wel...!

Voor 2022 hebben we meteen weer een nieuwe upload. Deze keer beelden van diverse "Pyrovrienden" uit mijn wijk regio Utrecht van de Nieuwjaarsnacht die we tot een korte impressie hebben gemonteerd. Vanaf verschillende hoeken zie je dat het weer een feestje was zoals vanouds! :cool:

Laat weten wat je er van vind, doe een duimpje omhoog of nog beter... abonneer dan ook meteen op het AVP Youtube kanaal. Alvast bedankt!

OP VUURWERKTRIP MET AVP IN LIUYANG CHINA! [DEEL1] :yes:

In maart 2011 reisden we met Dream Fireworks af naar dé vuurwerkstad van de wereld.. Liuyang in China! Hier bezochten we in een week tijd vele vuurwerkmakers, fabrieken en materialen voor indoor & outdoor shows. Uiteraard was het hoofddoel de inkoop/verkoop van (professioneel) vuurwerk in Nederland voor Dream Fireworks als schietbedrijf en consumentenvuurwerk voor importeur Bonfireworks.

Deel 1 is vanaf nu te zien: :thumbsup:

En deel 2 staat sinds 14:00u online! :thumbsup:
In dit deel zie je VEEL winkeltjes in Liuyang en ga je ook meer vuurwerk zien wat afgestoken zal worden..

Laatst bewerkt:
Inderdaad, hele fijne beelden dit ondanks ze bijna 10 jaar oud zijn. Genieten dit, staat nog steeds op de Bucket list om eens naar toe te gaan. Mooie ervaring.

Iedereen bedankt voor de positieve berichten en het abonneren, dat zorgt ervoor dat we meer gaan uploaden!

En deel 3 is inmiddels af! :cool:

Deze zal vanmiddag om 14:00u in première gaan.

In deze 3e aflevering gaan we langs het kantoor van de Chinese Trader, gaan we naar een fabriek waar vooral VEEL pijlen worden gemaakt en EIN-DE-LIJK konden we die avond vuurwerk aanschouwen op het schietterrein in Liuyang waar alle fabrieken hun artikelen tonen en kruit snuiven! :angel:

Heb niet alles gebruikt qua video omdat het veel te lang duurt maar het geeft een impressie hoe het er aan toe ging aangezien je met meerdere (internationale)partijen kijkt naar wat ze afsteken en veel door elkaar heen gaat... Dus vuurwerk gegarandeerd in deze aflevering! :yes:

Om 14:00u vanmiddag gaat ie live en voor wie wil je laten weten wat je er van vond zitten we live op de chat!

Back
Bovenaan