Avp

Voor de nostalgische liefhebbers onder ons heb ik maar eens een fragmentje van een interview wat ik heb gegeven bij Ruud de Wild toen nog in zijn middagshow op 538 online gezet! :p

Kwam het tegen op een oud backup schijfje en leek me leuk om nog eens terug te gaan naar die tijd. Ik heb het hier over 29 december 2005! Dus op een paar jaar na alweer 20 jaar geleden! In die tijd was het allemaal nog anders dan nu....

Hier kan je het beluisteren:

Voor de nostalgische liefhebbers onder ons heb ik maar eens een fragmentje van een interview wat ik heb gegeven bij Ruud de Wild toen nog in zijn middagshow op 538 online gezet! :p

Kwam het tegen op een oud backup schijfje en leek me leuk om nog eens terug te gaan naar die tijd. Ik heb het hier over 29 december 2005! Dus op een paar jaar na alweer 20 jaar geleden! In die tijd was het allemaal nog anders dan nu....

Hier kan je het beluisteren:

Heerlijk Arjan! 2005!!!! Toen was de discussie al over vuurwerk uit BE en DE. En 10kg vervoer limiet geweldig.

Eigenlijk 20 jaar geleden al -- bijna -- dezelfde discussie, dit geeft hoop.

Dank! Ja brengt je weer even terug in de tijden dat er wel discussie was (vanwege Enschede natuurlijk paar jaar ervoor) en toen was de regelgeving al aardig aangepast en strenger geworden. Maar nog niet zulke discussies en regels zoals we nu kennen. Al helemaal niet over geen verkoop die tijd want dat kon je je niet voorstellen. En had je teveel besteld... dan liep je gewoon een paar keer en niemand deed er moeilijk over...:p

Haha deze herinner ik zelfs nog half! Wij hadden altijd 538 aan staan in huis. Zodra ik Arjan Uitman hoorde zat ik aan de radio gekluisterd in de woonkamer als 10-jarig knulletje. Dank voor de upload! :biertje:

Haha, prachtig! Ja ik weet nog dat ik na dit gesprek de hele avond berichten kreeg van mensen die het gehoord hadden. Ik werkte toen die dagen bij de Vuurwerkreus en was rete druk dus die telefoon bleef maar gaan haha..

Heb nog vaker gesprekken gevoerd, maar bij 538 waren ze het leukst en niet al te ingewikkeld. Bij de publieke omroepen was dat wel anders, veel over illegaal, rommel, overlast en daar zat ik dan tegen over Arno Bonte en mocht ik 5 minuten wat zeggen en hij de halve uitzending... Ik heb nog wat items gevonden, die zal ik binnenkort eens uploaden. Als je abonneert op het AVP Youtube kanaal zie je vanzelf wanneer het erop staat :cool:

https://www.youtube.com/c/AVPVUURWERK

Voor wie het nog niet weet.. we hebben ook een Youtube pagina! :bonk:
Gisteren en vandaag nog even wat audiofragmenten van 2005 geüpload die ik terug had gevonden!

Check het hier:

Item Ruud de Wild: (Radio 538)

Item Jens & Froukje de Both (Radio 538)

Verder staan er nog aardig wat video's op van "vroegah" bijvoorbeeld samen met Pieter en Patrick op pad en meer! Idee is om meer nieuwe content te gaan uploaden als de abonnees een beetje omhoog gaan. Check het op onze Youtube pagina en abonneer je als je dat nog niet gedaan had :cool:

Als ik dit soort geluidsfragmenten weer terughoor, overvalt een gevoel van melancholie en blijgheid me. Blij omdat ik deze periode nog mee heb mogen maken. Melancholie vanwege het besef dat dit een definitief gepasseerd station is én dat wij, en onze (klein) kinderen, iets dergelijks nooit meer mee zullen maken. Ik ping-pong dezer dagen dan ook geregeld tussen enorme kruitkoorts en opgewektheid enerzijds, zoals dat altijd al zo geweest is, en anderzijds pure frustratie en woede over de huidige gang van zaken....met recht een emotionele rollercoaster. Herkenbaar?

En we hebben er weer 1 gevonden hoor! :handsup:

Op 16 december 2006 was ik te gast bij BNR Nieuwsradio in Amsterdam om even kort e.a. te vertellen over vuurwerk. Niet via de telefoon maar echt in de studio, dat vonden ze prettiger. In dat jaar ging de nieuwe 500 grams regelgeving in, dus dat was in vergelijking tot tegenwoordig een hele overwinning en grote stap! Je kan je het nu niet meer voorstellen, maar voor die tijd deden we het met potjes tot 200 gram. Toen hadden we ook nog nooit gehoord van Compounds en dat soort dingen. Ja.. je knoopte zelf wat aan elkaar maar dat was dus met cakes tot 200gr.

Voor wie het leuk vindt, abonneer je ook even op de AVP Youtube pagina (we moeten namelijk nog wat abonnees tot 1000!) :yes::p

Hier is ie, alvast dank!

Als ik dit soort geluidsfragmenten weer terughoor, overvalt een gevoel van melancholie en blijgheid me. Blij omdat ik deze periode nog mee heb mogen maken. Melancholie vanwege het besef dat dit een definitief gepasseerd station is én dat wij, en onze (klein) kinderen, iets dergelijks nooit meer mee zullen maken. Ik ping-pong dezer dagen dan ook geregeld tussen enorme kruitkoorts en opgewektheid enerzijds, zoals dat altijd al zo geweest is, en anderzijds pure frustratie en woede over de huidige gang van zaken....met recht een emotionele rollercoaster. Herkenbaar?

Juist.. leuk om te horen (soms denk ik had ik dit of dat maar gezegd toen, maar dat hou je toch) maar ook is het triest hoe de zaken veranderd zijn. Zoals hierboven was er juist positief iets veranderd t.o.v. de wetgeving zodat we naar 500 gram konden gaan. Voor toen heel bijzonder omdat 6 jaar ervoor Enschede was geweest en ook toen al gedacht werd dat vuurwerk na bepaald aantal jaar wel zou verdwijnen. We hadden toen nooit kunnen weten hoe het nu is!

Ben blij dat ik als oprichter van een vuurwerksite eind jaren 90 en in de 00's deel heb mogen uitmaken van een traditie die we nu eigenlijk bijna niet meer kennen jammer genoeg. Er is heel veel kapot gemaakt, niet alleen over vuurwerk.. ik zal daar verder niet over uitweiden maar iedereen snapt wat ik bedoel denk ik. Er mag bijna niets meer lijkt het, alles ligt onder een vergrootglas en je mag ook niets meer vinden of zeggen lijkt het soms want het is per definitie al taboe of lastig. Ik ben heel erg benieuwd waar we over bijvoorbeeld 25 jaar staan.

Ik hoop met deze oude meuk van AVP nog een klein beetje dat "gevoel" terug te halen. Niet alles zal even goed zijn, of niet iedereen zal het waarderen wellicht maar toch vind ik het leuk om dingen terug te zien of te horen van die tijden dat het allemaal "normaal" was dat we laatste 3 dagen vuurwerk kochten en afstaken. Daar werd niet eens over getwijfeld!

Laatst bewerkt:
Het is inmiddels weer tijd voor een nieuw filmpje...! Dit om alle vuurwerkliefhebbers alvast een knallend 2022 toe te wensen en een hart onder de riem te steken vanwege het vuurwerkverbod dit jaar..

Check het filmpje onderaan en laat je reactie achter, we willen met ons Youtube kanaal meer gaan doen, groeien en meer filmpjes gaan maken. Ook willen we in het nieuwe jaar weer importeurs en dealers bezoeken, vuurwerkshows (voor zover dat wel gaat tijdens Covid19) en livestreams verzorgen.. daarvoor hebben we wel wat support nodig en vooral ook abonnees :wink:

Like, deel en abonneer je dus snel op het AVP Youtube kanaal en mis niets! :thumbsup:

In de loop van de jaren hebben we heel wat materiaal verzameld bij shows, demo's en bezoekjes bij importeurs en dealer. Maar...wie heeft de befaamde PyroFM uitzendingen nog meegemaakt?! Jaren geleden deden we een aantal keer per seizoen een radioshow voor de liefhebbers waarbij we de meest gekke dingen deden, maffe phone-ins, gesprekken met dealers en importeurs, livesets van diverse dj's, grote prijzen en meer..

We hebben er eigenlijk altijd heel weinig van online gezet omdat er vaak copyright claims komen vanwege de muziek die gedraaid werd, maar het idee is om de komende tijd toch wat van die beelden online te gaan zetten (en die copyright te omzeilen) om een beetje terug te keren naar de sfeer van toen :handsup:

We hebben een mooi stukje van de Nachtbrakers uitzending die we meer dan 8 uur lang verzorgde voor de start van de landelijke verkoop van 28 december 2012!

Vandaag (12 december 2021) gaan we aftrappen met een stuk van die uitzending waarbij Pieter van Koopjegadget.nl (toen nog AVP moderator) een prijs bedacht waarbij je een Brüllende Schwiegermutter (boze schoonmoeder) moest nadoen om een aansteker te winnen. Om er een beetje in te komen deden Pieter en ik even voor hoe dat ongeveer klinkt.. Ook hadden we daarna AVP lid DJ Nick aan de telefoon voor een grote vuurwerkprijs bij een dealer in Limburg. Luister hoe hij dat won en wat ie ervoor moest doen.. :bonk:

Goed.. een heel verhaal maar check zelf maar de video hier die morgen om 12:00u live gaat! :p

Abonneer even op het AVP kanaal en like en deel het zoveel mogelijk. Alvast dank!

Inmiddels zijn er weer een paar filmpjes bijgekomen! Zal ook regelmatig oudere video's uploaden van jaren geleden toen overdag stoken vanaf 10:00u gewoon nog was toegestaan en ook matjes, vuurpijlen en singleshots te verkrijgen waren tijdens de verkoop.. :cool:

AVP lid Aart van Maren hangt aan de telefoon tijdens de PyroFM Nachtbrakers uitzending in 2012.

Colourful Kingscracker van Original in 2007, die was heul kort maar echt HARD!

Vuurpijl die helemaal fout gaat..

En een korte stooksessie met ouderwets vuurwerk en een aantal AVP mods die Oud & Nieuw samen vierden in 2007

Lekker dat jullie de sfeer zo weer terugbrengen! Ook de homepage van avpvuurwerk.nl ziet er super uit nu.
(kan alleen de inlogknop niet meer vinden op mobiele pagina nu)

Fijne beelden allemaal hoor, bedankt voor de tijd en moeite om het weer te delen.

AVP was voor mij altijd DE shit. Waar ik mijn liefde voor vuurwerk en de decembermaand kon delen. Ik geloof dat dit in 2008 begon. Helaas is 13 jaar later AVP een waardevolle herinnering en beleef ik het vuurwerkseizoen enkel op VWC. AVP in ieder geval bedankt voor het laten opbloeien van een waardevolle hobby en het delen van geweldige beelden. Een vat vol herinneringen en nostalgie zal AVP altijd blijven!

@nederlandsvuurwerk:
Vreemd, zal dit even checken. Komt denk ik omdat de boel volhangt met kerstdecoraties haha.. Ik zie op het forum gewoon de login maar hoor het natuurlijk graag wat het probleem is :thumbup:

@eumetazoa:

In die jaren was voor heel veel mensen AVP DE shit haha.. Ja tijden veranderen maar dat geeft ook weer niet want het is vrij lastig vol te houden al meer dan 20 jaar. We hebben de jongens van toen vaders zien worden, er zijn vriendschappen ontstaan en we hebben heel veel dingen gedaan waar nu nog over gesproken word. Bedankt dat je er toen op zat, het staat iedereen natuurlijk vrij om alsnog een account te maken of weer in te loggen op de site of op ons Youtube kanaal... :thumbsup:

Back
Bovenaan