Om hier ook maar even op te reageren..
Het klopt inderdaad dat reacties vanuit Arjan op de initiële reacties 'vacature nieuwe mod' wat lang op zich lieten wachten echter weet ik zeker dat hij iedereen die reageert heeft netjes een reactie terug zal sturen.
Dit seizoen zal ik zelf als 'mod' aan de slag gaan op AVP en nee.. bij voorbaat zeg ik al dat mijn reactie geen verkapte reclame voor AVP is.
Ik hoor mensen namelijk praten over de sfeer en ik moet eerlijk bekennen dat ik het hier grotendeels mee eens moet zijn.. Zelf ben ik sinds een jaar of 7 actief op AVP (ben inmiddels 29) en de sfeer die er toen hing was geweldig! Ik weet nog goed dat ik het daarop volgende jaar al medio april/mei aan het aftellen was tot 1 sept. dan ging AVP weer 'open' en daarmee voor mij, maar ook voor vele anderen de start van het nieuwe vuurwerkseizoen!
Door sommigen wordt de keuze voor een 'seizoenswebsite' gezien als negatief punt, ik vind het juist positief! Hoe geweldig ik vuurwerk ook vind, de maanden januari t/m juli/augustus ben ik er niet heel veel mee bezig. Tuurlijk bezoek ik met regelmaat de nodige fora (VWC/FP) en ga ik naar de nodige shows maar het leeft niet zo enorm als de laatste maanden van het jaar waar ik er meerdere uren per dag mee bezig ben. Daarnaast is er deze periode simpelweg een stuk minder te melden als in het laatste kwartaal van het jaar. Ik zie dan persoonlijk ook geen reden om een seizoensgebonden website als negatief te betitelen. Ik vind het juist een uniek en positiefs iets, maar dat is dan ook geheel mijn persoonlijke mening.
De laatste 2 jaren met als uitschieter afgelopen jaar was de sfeer inderdaad wat minder, zoals al eerder wordt aangestipt door diverse leden, maar ik denk dat dit ook veel te maken heeft met de negatieve aandacht van vuurwerk in de media. Zaken als het taskforce team, politie wat middels fora illegaal vuurwerk opspoort etc. etc. Dit zijn allemaal redenen waarom er simpelweg strenger gehandeld wordt vanuit mods/admins als het gaat om illegaal vuurwerk. Vroeger kon je vrijuit spreken over je collectie illegaal vuurwerk, bij wijze van. Geen haan die er naar kraaide.. Nu moet je al voorzichtig zijn met het plaatsen van foto's of het vragen naar bepaalde info want voordat je het weet wordt je als 'verdachte' aangemerkt.
Dé ommekeer is in mijn ogen het verdwijnen van het prof. gedeelte geweest. Het verdwijnen hiervan (wat overigens later weer is teruggebracht) heeft velen doen besluiten zich te wenden tot VWC of FP. Immers de vraag naar info bleef gelijk. Dit alles heeft in mijn ogen een zeer belangrijke rol gespeeld als het gaat om de sfeer op AVP. Maarrr, ik zeg.. nieuwe seizoen, nieuwe kansen!
Ik weet zeker dat AVP het komende seizoen er alles aan gaat doen om die oude, vertrouwde sfeer weer terug te krijgen. Ons team zal er in ieder geval alles aan doen om dit te bewerkstelligen! Samen met jullie, vuurwerkliefhebbers jong en oud, willen we AVP weer een gezellig en toegankelijk forum maken en tevens, in een gezellige sfeer naar 31 december 2012 toeleven!
Tot 1 september!