Avp

Wederom wat technische problemen met het forum en dus zijn wij tijdelijk even dicht. Wordt aan gewerkt en we zijn zspm weer terug!

Dit staat op Facebook, dus even geduld ze zijn straks weer terug!

Was een inbraakje;
Afgelopen uur is AVP down geweest. Dit doordat een onverlaat (user 30k) het leuk vond om huis te houden in de admin van de site. Om onverklaarbare reden is het deze persoon gelukt om in te loggen en de boel te verstieren.

Diverse admins waren verwijderd, en zaken waren zelfs compleet aangepast.

Door dit waardeloze grapje hebben we de site moeten sluiten en diverse updates moeten uitvoeren en ook de laatste backup van gisteravond 9 september moeten terugzetten. Het kan dus zijn dat topics en/of postings verdwenen zijn.. dat is dus door de update en terug plaatsing van de backup.

We gaan verder onderzoek plegen naar deze gebruiker en zijn of haar bedoelingen. Voor nu hopen we weer dat alles is zoals het was. Mochten er zaken zijn die niet werken dan horen we dat graag via het contactformulier!

Alvast excuses voor het ongemak, en we hopen dat we dit niet vaker gaan meemaken.

Gr,
Arjan en het AVP team.

Zojuist mij opgevallen. Kwam in mijn mailbox.

Na lang wikken en wegen, overleg en discussies tussen mij en de mods en andere admins wil ik alle leden en bezoekers van het volgende op de hoogte stellen.

Zoals de topic titel al zegt.. AVP gaat ermee stoppen!

De afgelopen jaren is AVP meer naar de achtergrond getreden en is het veel rustiger geworden, dit door meerdere redenen vanuit vooral mijn kant door drukte met het werk, TE weinig tijd, andere interesses e.d.

Daarnaast is mijn idee van een site runnen niet alleen openen op 1 september en dan maar aankijken hoe het gaat. Ook voor de moderators is dit niet fair en kan ik als ik zelf al haast geen tijd heb van de moderators of admins verwachten dat ze er wel dagelijks zijn.

AVP is door mij eind 1998 opgestart omdat er in die tijd bijna geen sites waren over vuurwerkinformatie. De "gouden" jaren hebben we jaren terug gekend met duizenden aanmeldingen elk jaar vanaf 1 september en miljoenen pageviews, en door een wijziging in de regelgeving een paar jaar geleden hebben we vele leden helaas weg zien trekken. Achteraf wellicht een verkeerde beslissing, maar dat was toen zo besloten en leek ons de juiste. Soms maak je keuzes die achteraf niet zo goed bleken, maar daar is nu niets meer aan te veranderen.

De laatste jaren hebben we de bezoekers aantallen terug zien lopen en hebben diverse "oldschool" moderators ook aangegeven dat ze geen tijd meer hadden en wat anders wilden gaan doen. Onlangs heeft mod Afcajax ook aangegeven dat het mooi is geweest en nu ga ik melden dat voor mij hetzelfde geldt...

Heb er goed over nagedacht en dit is niet gisteren besloten maar ik loop er al een paar jaar mee zoals sommigen weten van de oude garde en de meeste mods/admins. Maar ik kon het toen niet en toch probeerden we het weer. Voor nu maak ik de (moeilijke) keuze om wel met AVP te stoppen....

Wat gaat dit voor de site betekenen:

We gaan dit seizoen uiteraard nog volhouden, de tijden van kou, feestdagen, 31 december, appelflappen en gezelligheid komt er weer aan dus daar zijn we natuurlijk nog bij! Alleen.... begin januari bekijken we nog even hoe het zich houd op de site, en bekijken dan of we er tot het eind zijn of misschien al eerder sluiten.

Vanaf 1 september 2014 zal AVP dus niet meer online zijn.....

De site maakt zoals ik er nu over denk ook geen doorstart voorlopig.. hoe het zich over een paar jaar ontwikkeld zien we dan wel maar voorlopig is dit wat het is. Voor velen zal dit niet leuk zijn om te lezen, maar ik hoop nog wel dat het druk zal zijn tot eind december en hopelijk ook nog in januari om de ervaringen en sfeer te delen van die magische dag op 31 december wanneer iedereen mag "knallen"!

Ik wil bij deze jullie alvast heel erg bedanken voor het bezoeken van bijna 15 jaar AVP, sommigen zitten hier al vanaf het begin, anderen weer pas of een paar jaar.. Maar ik hoop dat we het ondanks bepaalde beslissingen in het verleden toch nog goed hebben gedaan elk jaar van september tot eind januari... Zonder de bezoekers/leden was AVP nooit zo geworden zoals het nu was.

Ook wil ik alle mods en admins (ook van de afgelopen 15 jaar en er nu niet meer bij betrokken zijn) bedanken die zich altijd belangeloos hebben ingezet voor AVP. Zonder deze mensen had AVP het nooit zo lang volgehouden!

Het gaat jullie goed en nogmaals IEDEREEN bedankt!!!!

Gr,
Arjan

Doodzonde, denk de meeste wel op AVP zijn begonnen, altijd naar uit gekeken de 1 september dat AVP het nieuwe seizoen in luiden.

Maar goed laatste twee jaar zit ik ook niet echt meer op AVP, maar op VWC en FPM omdat als je vooral bezig bent met de juiste producten uit te kiezen, en op AVP had je altijd een achterstand omdat de meeste informatie verdween.

Jammer het zo eindigt. AVP bedankt!

OEF!!! dat is wel jammer, niet dat ik er nog dagelijks op kijk ofso maar toch het moment dat AVP 'los' gaat is toch altijd een euforisch momentje. dit zullen we nu helaas moeten missen.

Vroeger was ik geen lid van vuurwerkcrew, alleen van avp en fpm. Inderdaad ben ik van avp half weggegaan en half hier terechtgekomen toen de regels werden verpest over knalvuurwerk. Ik herinner me nog aankondigingen van andere mensen die zeiden dat ze wel naar een ander forum gingen.

Wat ook desastreus is geweest voor het forum is het ieder jaar verwijderen van alle informatie. Er is op dit moment zoveel concurrentie dat je het met die methode niet voldoudt. Dat er dit jaar geen topics verwijderd zijn is kennelijk te laat.

Het is dit jaar dan ook wel heel erg rustig. Vorig jaar was het echt drukker rond deze tijd. Waar dat precies aan ligt weet ik ook niet.

Ondertussen vind ik precies datzelfde ook nadelen worden van deze site: betuttelende regels en het verwijderen van informatie. Er zijn twee tamelijk nieuwe vuurwerksites die geen betuttelende regels hebben en die het erg goed doen. Die sites mag ik hoogstwaarschijnlijk niet noemen, en dat is precies de kern van het probleem. Uiteindelijk kost dat waardevolle leden. Voor sommige informatie en discussie met betrekking tot vuurwerk moet ik weg van vuurwerkcrew. Dat is jammer. Ik ben voorstander van een liberaal beleid.

Ja zat erin te komen. AVP is na de verandering van de regels totaal kapot gemaakt en VWC nam het slim over. Nu passen zij de regels aan en nu verschuift het een beetje naar Youtube. Ik vind VWC ook een stuk rustiger dan een paar jaar terug. Het is jammer want AVP was jarenlang de grootste en toon aangevende. Ja, als je dan kleiner wordt gaat de interesse er snel vanaf. Wel fijn dat ze dit seizoen nog afmaken.

Al kwam ik er bijna nooit meer, toch is dit jammer om te lezen.
Moet een hele lastige beslissing zijn geweest.

Iedereen die ook maar iets heeft betekend voor AVP, ontzettend bedankt.

Ook ik ben volgens mij 7 jaar geleden begonnen op AVP. Heb gelukkig de laatste 2/3 top jaren nog mee mogen maken. Vanaf die tijd mag ik mezelf ook wel aardig als freak rekenen. Helaas is het daarna nooit meer gelukt om dat niveau terug te krijgen en sinds dit jaar keek ik helmaal niet meer op AVP.

Bij deze wil ik dus die crew en in het bijzonder natuurlijk Arjan bedanken voor een aantal hele bijzondere vuurwerkseizoenen!!!

Ik was er al bang voor.

Ik denk dat Arjan inziet dat de aangerichte '' schade '' niet meer te herstellen is. Sinds het veranderen van de regelgeving op AVP is 70/80% van de forumdrukte verdwenen. De hoop is herstel was er ook in mijn ogen maar de drukte is met het jaar minder geworden. Persoonlijk kan ik mij dus goed inleven in de beslissing om AVP te sluiten.

Sinds 2005 kom ik al kijken op AVP, sinds 2006 dan ook posten onder het account Rocket-Freak. AVP is/was voor mij de plek met de beste sfeer, de meest gezellige berichten en alles daar omheen. Niet alleen AVP, maar ook PyroTV/FM zal ik erg gaan missen.

Ik ben ook begonnen op AVP met product informatie te zoeken, vond het ook altijd gezellig in de overige topics. Toen men besloot steeds de info te wissen en niet goed terug te plaatsen ben ik verder gaan zoeken. Hierdoor kwam ik op vwc uit en daar is altijd genoeg te vinden over producten.

Iedereen die heeft mee geholpen met AVP bedankt !

Ook vaak bezocht en zelfs een tijd lang mijn startpagina geweest, de opening was altijd iets waar ik lang naar uitkeek.
Kom er nog steeds ondanks dat er voor mij niet genoeg info meer is maar meer voor het nostalgische gevoel dat AVP mij blijft geven.
Bedankt voor alle jaren inzet Arjan en crew!

Beste ***,

Een tijd geleden berichten wij je al omtrent het stoppen van bijna 15 jaar AVP en is dit bij de meeste mensen inmiddels doorgekomen en bekend.

Ik wil hierbij iedereen heel erg danken voor alle reacties per mail en op het forum! Het was even rustig gezien de laatste reactie van 29-11 op het forum in dat topic, maar ik ga er voor nu weer een hoofdstuk aan toevoegen..

Bij deze maak ik vanaf nu ook officieel bekend dat ik besloten heb om AVP bij dit allerlaatste seizoen ook niet open te laten tot eind januari, maar dat we er nog zijn t/m zondag 5 januari 2014!

Ook dit zal voor sommigen niet leuk aankomen, maar dit heb ik besloten omdat al jaren blijkt dat het eind januari heel rustig word en de massa er ook niet meer is zoals we die kennen aan in december. Omdat 5 januari nog vrij vers is na O&N en op die manier nog iedereen kan nagenieten van de mooie foto's, films en verhalen leek me dit een mooi moment om AVP officieel te sluiten.

Wat we nog gaan doen op zondag 5 januari is een "Final AVP" PyroFM uitzending! Tijden en meer info gaan we nog bekend maken, maar dit zal een allerlaatste uitzending zijn in combinatie met AVP.. PyroTV blijft nog wel actief, en we gaan voor zover het er nu uitziet ook gewoon verder met de PyroFM uitzendingen vanaf september tot januari!

Al met al... AVP is dus nog vanaf nu ruim 2 weken open en dan zit bijna 15 jaar AVP erop! We zijn er nog even en de grote dag der dagen komt er ook nog aan, dus we kunnen allemaal nog even genieten! Ook doen we nog de grote "nachtbrakers uitzending" van 27 op 28 december met mods, studiogasten, dj's met livesets, verloten we voor duizenden euro's aan vuurwerkprijzen en doen we de nachtelijke hunt waarbij iemand een kofferbak vol vuurwerk kan winnen!

Meer info daarover: http://www.pyrotv.nl dus maak het mee en win super mooie prijzen!

Voor nu wil ik iedereen alvast hele fijne feestdagen toewensen en gaan we de laatste dagen van AVP feestelijk vieren en eruit met een knal! :)

Gr,
Arjan Uitman en het AVP team

Het zal wennen worden op 1 September.

Helaas was het de laatste jaren inderdaad wat rustiger als voorheen, maar gelukkig zijn er alternatieven.

Ben er dit jaar ook niet meer actief op geweest. En vorig jaar eigenlijk ook al niet meer. Voor mijn gevoel kwam het forum moeizaam op gang en was veel info al achterhaald. Toch vind ik het jammer dat het dicht gaat. Heb er goede herinneringen aan. Zonder AVP had ik mijn huidige vriendin niet gekend(inmiddels alweer 8 jaar geleden). Zij was destijds niet op het forum, maar een vriendin van haar wel. Ik weet niet of Arjan dit topic ook wel eens leest, maar toch bedankt voor alle jaren! Mede door AVP is vuurwerk een hobby geworden van mij!

attachment2.jpg

Na het succes van vorig jaar gaan we ook dit jaar weer de gehele nacht een speciale PyroFM editie houden voor freaks die niet in slaap kunnen komen
Vorig jaar hebben we ook een soort Hunt gehouden en moesten de luisteraars ons zien te vinden naar aanleiding van tips op de radio. De reis ging toen niet verder dan Bodegraven want toen had de eerste luisteraar ons al gestopt. Of we dat dit jaar ook gaan doen is nog even de vraag.

Naast de prijzen hebben we gedurende de nacht natuurlijk ook weer de Phone-in waarbij freaks in kunnen bellen om hun zegje te doen. Dit levert vaak gezien het tijdstip de nodige hilariteit op.

Er zullen ook wederom Audio-interviews door Aart opgenomen worden bij verkooppunten welke vooraf door mij gemonteerd worden en gedurende de nacht weer uitgezonden gaan worden.

We gaan daarnaast weer proberen om winkeliers die in die nacht open zijn live in de uitzending te krijgen.

Vorig jaar waren we live aanwezig bij de Rijswijkse Vuurwerkhal. We zijn nog aan het bekijken of we dit jaar ook weer ergens live op locatie zijn.

En we hebben weer enkele DJ sets in de nacht. Vorig jaar o.a. met Hardstyle, dus perfect om wakker te blijven. Dit jaar gaan we mogelijk zelfs nog iets harder :cool:

De PyroFM Pagina: http://www.pyrotv.nl/pyrofm/
Het PyroFM forum op AVP: http://www.avpvuurwerk.nl/forumdisplay.php?f=284
De AVP Facebookpagina: https://www.facebook.com/avpvuurwerk

http://www.pyrotv.nl/multimedia/video/
http://www.youtube.com/watch?v=yim1L6ehDgI

Back
Bovenaan