Er gaan verschillende geruchten en verhalen de rondte dat er dit jaar vuurwerk erg laat of niet Nederland binnenkomt.
Er zouden problemen zijn geweest in China, waardoor verscheping erg laat plaatsvind.
Het vuurwerk zou zomaar te laat binnen kunnen komen voor verspreiding, of uberhaupt na 31dec. Dit zou gaan over een complete boot?
Om verdere geruchtenstromen en vragen weg te nemen mijn vragen hierover:
Is dit waar?
Om hoeveel vuurwerk gaat dit?
Om welke importeurs gaat dit?
Mocht dit juist zijn, wat is hiervoor een oplossing in dit jaar?
Er zijn natuurlijk allerlei scenario's waar vragen over te stellen zijn, maar voordat er meer duidelijkheid over is laat ik het even globaal.
Voor de duidelijkheid dit nieuws is niet geverifieerd danwel uit eerste hand.
Wie kan er meer over vertellen?
Er komt idd veel minder vuurwerk binnen dan gepland.
Dit is niet alleen in Nederland een probleem maar geld voor veel meer landen!
Er zijn verschillende oorzaken waardoor dit is gekomen.
In liuyang waar het meeste vuurwerk vandaan komt heeft men dit jaar enorme wateroverlast gehad welke weken heeft aangehouden.
Daarbij word door de overheid elk jaar in het hitte seizoen de productie compleet stop gezet.
Ook zijn er wederom 2 fabrieken geëxplodeerd.
Doordat ook daar de regels strenger worden en de handhaving erop serieus is opgeschroefd hebben honderden fabrieken de deuren moeten sluiten.
Verder zijn er nog een aantal feestdagen geweest en waren er ook twee conventies waarvoor de productie stil is gelegd.
Welke importeurs er allemaal getroffen zijn door onder levering kan ik niet zeggen.
Het precieze aantal containers is onbekend maar wat ik her en der heb opgevangen zijn dit overall serieuze aantallen, echter is dit van horen zeggen en kan ik niet staven dus zal geen aantallen noemen.
Een oplossing kun je niet tevoorschijn halen want een container die niet komt,komt gewoon niet.
Je kunt niet even bij een andere aankloppen en even wat containers overzetten want wat niet geproduceerd kan worden zal dus ook niet verscheept kunnen worden.
gr
Marchel