Arno Bonte 'Plan burgemeesters is forse stap in goede richting'

dennis-pyro

VWC lid
Arno Bonte van GroenLinks Rotterdam is heel blij met het vuurwerkplan van de burgemeesters.

"Dit is een hele forse stap in de goede richting," zegt de Rotterdamse fractievoorzitter tegen RTL Nieuws. "Ik ben hier heel erg blij mee. We zijn al een aantal jaar bezig met een campagne rond vuurwerk."

GroenLinks opent elk jaar een meldpunt voor vuurwerkoverlast. Afgelopen jaarwisseling kwamen daar bijna 90.000 klachten binnen.

Bron: RTL nieuws

OKEE DAN! IK GA ME HIER TOCH FF MIJN HART LUCHTEN!

ik heb net op rtlz het nieuws 2 keer gezien, en bij deze wil im aboutaleb nomineren voor de meest-overbodige-burgervader-van-nl award. Wat een galbak!

Meneer heeft samen met de burgemeesters van de grote steden even een plan getrokken voor heel nl!

Hij weet dat er mensen inkomsten verliezen, en daar heeft hij naar eigen zeggen niks mee te maken!
Ook zegt hij letterlijk blij te zijn als de vwbranche minder omzet zal draaien!

Dus komt er dus een burgermeester in nl een stad onder zijn hoede nemen, om vervolgens een plan te smeden om een van de mooiste tradities om zeep te helpen! En dat allemaal om de schade voor mens en dier te beperken! Ja ja! Zullen we dat verrekte slachtfeest dan ook maar afschaffen? Onee! Dat is buitenlandse cultuur, en dat moeten we maar slikken! En wat dacht je van dat eeuwig tereurigmakende voetbal geweld wat notabene het hele jaar doorgaat? Maar over een voetbal verbod hoor je helemaal niemand!

Volledige waanzin dat verbod, en of inperking!

Sorry, maar dat moest ik echt even kwijt! Zeeer frustrerend deze situatie!

Laatst bewerkt door een moderator:
OKEE DAN! IK GA ME HIER TOCH FF MIJN HART LUCHTEN!

ik heb net op rtlz het nieuws 2 keer gezien, en bij deze wil im aboutaleb nomineren voor de meest-overbodige-burgervader-van-nl award. Wat een galbak!

Meneer heeft samen met de burgemeesters van de grote steden even een plan getrokken voor heel nl!

Hij weet dat er mensen inkomsten verliezen, en daar heeft hij naar eigen zeggen niks mee te maken!
Ook zegt hij letterlijk blij te zijn als de vwbranche minder omzet zal draaien!

Dus komt er dus een burgermeester in nl een stad onder zijn hoede nemen, om vervolgens een plan te smeden om een van de mooiste tradities om zeep te helpen! En dat allemaal om de schade voor mens en dier te beperken! Ja ja! Zullen we dat verrekte slachtfeest dan ook maar afschaffen? Onee! Dat is buitenlandse cultuur, en dat moeten we maar slikken! En wat dacht je van dat eeuwig tereurigmakende voetbal geweld wat notabene het hele jaar doorgaat? Maar over een voetbal verbod hoor je helemaal niemand!

Volledige waanzin dat verbod, en of inperking!

Sorry, maar dat moest ik echt even kwijt! Zeeer frustrerend deze situatie!

Heel goed gesproken, alleen durf ik me hier niet helemaal te laten gaan, want dan bestaat de kans dat ik erop aan gesproken wordt, dus ik maak er niet zoveel woorden meer aan vuil.
Maar het is en blijft moeilijk me in te houden tegen deze figuren.

Oké en nu mijn klachten:

-Schorem dat op straat rond loopt en mij als autochtone Nederlander zonder pardon voor 'kk' lelijk uitscheldt.
-Schorem die in de nacht fietsen jatten en inbreken bij hardwerkende Nederlanders (dus ook allochtonen die wel goed zijn).
-Schorem die overvallen plegen bij winkels en ouderen beroven van portemonnees en hen dus een trauma bezorgen. (deze ouderen die het Nederland hebben opgebouwd tot wat het nu is)
-Schorem dat niet wil integreren in de Nederlandse samenleving en hierdoor een gevaar betekenen voor anderen die wel een goed leven willen naar respect, normen en waarden.
-Schorem dat GL heet en het liefst nog meer hardwerkende Nederlanders belasten met nog meer belastingen en nog meer asielzoekers dat nog meer problemen kan opleveren.
Dat wij alles moeten oplossen. Jongens wij zijn geen oppermacht. Wij zijn Nederland.
Binnenkort Nederigland.

Kortom: een partij als GroenLinks die totaal NIETS doet tegen al deze klachten die ik heb.
Dat GroenLinks snel vergeten mag worden.

Erg fijn om te lezen dat meer luitjes het met me eens zijn! Dank jullie wel!

En over wat jij zegt denjo:
Helemaal mee eens! Het zijn oom zulke lui (en daar zitten ook autochtonen tussen!) Met een slecht ontwikkeld collectief bewustzijn waarin veel te egocentrisch gedacht word, die de traditie om zeep helpen met al dat vandalisme en die vernieling. Dat heeft ook geen klap te maken met vw, maar word wel mooi als argument aangesleept om een verbod er door te drukken door de, in mijn ogen, net zo egocentrische burgervaders..

Waanzin!

Helemaal mee eens! Het zijn oom zulke lui (en daar zitten ook autochtonen tussen!) Met een slecht ontwikkeld collectief bewustzijn waarin veel te egocentrisch gedacht word, die de traditie om zeep helpen met al dat vandalisme en die vernieling. Dat heeft ook geen klap te maken met vw, maar word wel mooi als argument aangesleept om een verbod er door te drukken door de, in mijn ogen, net zo egocentrische burgervaders..

Waanzin!

Ik ben het helemaal met je eens.
Maar je vergeet wat, niet alleen vuurwerk, maar wat dacht je van de Zwarte Pieten discussie, de negerzoen, de moorkop, allemaal oer-Nederlandse tradities.
En na het vuurwerk en Sinterklaas zijn bijv. de Paasvuren, ook daar hebben ze een hetze tegen.
En wat dacht je dan van Kerstmis, als die bomen die gekapt worden, al die verlichting, weet je wat ik denk, ik denk dat gl tegen alle (Christelijke)tradities zijn.
Hun zijn compleet de weg kwijt.
Kan er a.u.b. een verbod komen op gl en dan vooral op a.b?

Ja idd. Je zou ook haast denken dat iedere culturele materie die van over de grens mee hierheen gesmokkeld word een soort "heilig huisje" is, aangezien daar nooit aan getornt word. Maar slands eigen tradities worden zo te grabbel gegooid..

Zie je ze in spanje fallas al verbieden? Hahaha

Waanzin!

Inderdaad, heel goed verwoord!

Ik denk dat er ook veel autochtonen Nederlanders zijn die juist het christelijke jaren 60 standpunt vervullen dat de wereld nog veel meer verbeterd moet worden en hier moeten helaas sommige dingen voor wijken, zoals jarenlange tradities onder het mom van 'iedereen is gelijk en we hebben het hier nog steeds heel goed'!
En dat vind ik jammer.
En helaas zetten deze activisten anderen echt in een slachtoffer positie. Zolang wij hen zien als slachtoffer, zien wij ook geen verbetering. Net zoals Witte Reus al aangeeft in zijn post, tradities worden opgeheven, omdat er een aantal activisten anderen moeten zien als slachtoffers en hen dus helemaal niet de ruimte geeft om te kunnen participeren in de samenleving. Waardoor er dus juist altijd aan diverse kanten wordt gestreden en we de samenleving nog steeds niet kunnen zien als 'samen'leving.

Ja dat is ook zeker zo, maar er zal ook nooit een echte "samen"leving zijn als iedereen het vertikt zijn verschillen overboord te zetten en te verworden tot een monotone eenheidsbrij. Want ieders verschillen en trekken accepteren is een nog veel grotere opgave blijkt maar weer.

Maar wat dacht je van het concept: "klagen"? Tegenwoordig, als men zich ergens aan stoort, word er geklaagd. Er worden meldpunten opgericht. Over o.a. vuurwerk, de polen, petities etc. En de klachtenstroom komt binnen. Opzich niks mis mee, wij nederlanders klagen al van oudsher steen en been.
Maar in de tegenwoordige tendens klagen mensen, en vervolgens verwachten ze dat er rechten ontleend worden aan hun geklaag! En dat is het absurde! Zal ik dan gaan klagen over mijn buurman die 2x per jaar om 8 uur s'ochtends gaat klussen, zodat klussen voor 9 uur verboden word? Het is ook de hele motor achter het aanstaande vwverbod! Mensen menen rechten te kunnen ontlenen aan geklaag, en dat zijn geen beste signalen die er van de politiek uitgaan. (Vind ik.)

Back
Bovenaan