Arno Bonte op Twitter @arnobonte

tristen

VWC lid
Onze Arno heeft Twitter, hij tweet redelijk vaak over vuurwerk.
Waarom maken we het hem niet eens moeilijk?

Allemaal dingen tweeten hij reageerde namelijk ook op mij.

Tweets van @arnobonte over vuurwerk:

14 december 2012:
"@arnobonte: Kijk, van dat vuurwerk word ik nou wel blij! RT @RTV_Rijnmond: 2013 begint met vuurwerk vanaf de Erasmusbrug - http://t.co/eP5T0HPP"

13 december 2012:
"@arnobonte: @Frankeren Jammer Frank! Maar tot op de nieuwjaarsborrel!"

13 december 2012:
"@arnobonte: @whulsbergen Meer dan 50% van de vuurwerkslachtoffers valt onder toeschouwers of voorbijgangers."

13 december 2012:
"@arnobonte: @whulsbergen Volgens mij blijft het aantal sneeuwbalslachtoffers toch echt ver achter bij het aantal vuurwerkslachtoffers..."

13 december 2012
"@arnobonte: @radiobakker Wat dacht je van overvallen én vuurwerkoverlast aanpakken?"

13 december 2012:
"@arnobonte: Waarom ik wiet wil legaliseren, maar voor een verbod op consumentenvuurwerk ben? Blowen tast vrijheid van anderen niet aan, vuurwerk wel."

13 december 2012:
"@arnobonte: @CedericDuboisch Vliegende champagnekurken is een Europees probleem. Ik hou me alleen met lokale problemen bezig. :-)"

13 december 2012:
"@arnobonte: Over 10 minuten hou ik bij #standnl op #radio1 een pleidooi voor champagne zonder kruitdampen en Oud & Nieuw zonder vuurwerkslachtoffers."

13 december 2012:
"@arnobonte: Dit jaar wordt een recordhoeveelheid vuurwerk verkocht. Kans op vuurwerkdoden groter dan ooit. Tijd voor modernisering v/d vuurwerktraditie!"

13 december 2012:
"@arnobonte: Om 13:30u leg ik bij stand.nl uit waarom Oud&Nieuw veel feestelijker wordt zonder consumentenvuurwerk, maar mét professionele vuurwerkshows."

Tweet van mij aan @arnobonte :
Waarom dan wel bemoeien met een wereldwijde traditie? Bijna overal mag door de consument vuurwerk afsteken: ES VS FR BE DE

Tweet terug:
"@arnobonte: @HetIsTristen Een professionele vuurwerkshow is prima! In veel Duitse, Belgische en Amerikaanse steden is consumentenvuurwerk ook verboden."

Weet je wat het is... die Bonte ga je echt nooit meer op andere gedachten brengen. Die zit zo vastgeroest in zijn eigen belevingswereldje, dat is verspilde moeite. Misschien dat je meer kans maakt bij kamerleden die nog geen uitgesproken mening hebben, maar die nog open staan voor goede argumenten.

Over 10 minuten mag ik bij Spuiten en Slikken het Rotterdamse voorstel voor een gemeentelijke wietplantage toelichten.

Lol daar moet je trots op zijn Bonte,dit kan je toch niet serieus nemen.:bonk:

arnobonte: Dit jaar wordt een recordhoeveelheid vuurwerk verkocht. Kans op vuurwerkdoden groter dan ooit. Tijd voor modernisering v/d vuurwerktraditie!"

Deze man heeft echt het verstand van een spons, ongelofelijk wat een kwats. Maar legaliseren van wiet moet wel kunnen? Wat te denken van drugsoverlast, dealers, verslaafde enz.
Stiekem is bonte zelf een drugsjunkie

Kan iedereen zijn tweets/retweets hier in het topic plaatsen, ben nl wel benieuwd :)

BTW tristen en leo303, je moet hem gewoon op de feiten pakken en niet over tradities praten of vergelijkingen maken met andere onderwerpen. Het feit is gewoon dat er (veel maar dan ook echt veel)te weinig proffesionals zijn om elke gemeente op oudjaarsdag een vuurwerkshow te bezorgen. Waarom hij in tijden van crisis de direkte stijgende kosten door centralisatie (vergelijk de vuurwerkshow met 1/3van de kosten van koninginnendag/dance parade) verdedigd. Dat men vaak de vergelijking maakt met buitelandse vuurwerkshows terwijl daar grotere calibers worden gebruikt, als er straks rond de Erasmusbrug het vuurwerk elk jaar wordt ontstoken krijg je een menigte van minimaal 100,000 man rond die brug. Indien calibers tot 3" worden gebruikt zal dit sowieso zorgen tot een extreem hoge bezoekersdichtheid(per vierkante meter) met alle risico's vandien. Ook zegt hij dat 50% van de vuurwerkslachtoffers veroorzaakt is door andermans vuurwerk, wordt gezellig dus komend oud en nieuw :P

Deze man heeft echt het verstand van een spons, ongelofelijk wat een kwats. Maar legaliseren van wiet moet wel kunnen? Wat te denken van drugsoverlast, dealers, verslaafde enz.
Stiekem is bonte zelf een drugsjunkie

Over de drugs ben ik het zelf wel met Arno eens, verbieden of beperken brengt meer overlast mee(kijk maar naar de wietpas).

Krijg al moordneigingen als ik ze gezicht zie, zielig mannetje is het.
Meneertje heeft vroeger geen jeugd gehad, en is altijd gepest. Die man moet lekker op een onbewoond eiland gaan zitten, ver van iedereen vandaan. Dan heeft meneer Bonte van niets en niemand last.

BTW tristen en leo303, je moet hem gewoon op de feiten pakken en niet over tradities praten of vergelijkingen maken met andere onderwerpen. Het feit is gewoon dat er (veel maar dan ook echt veel)te weinig proffesionals zijn om elke gemeente op oudjaarsdag een vuurwerkshow te bezorgen. Waarom hij in tijden van crisis de direkte stijgende kosten door centralisatie (vergelijk de vuurwerkshow met 1/3van de kosten van koninginnendag/dance parade) verdedigd. Dat men vaak de vergelijking maakt met buitelandse vuurwerkshows terwijl daar grotere calibers worden gebruikt, als er straks rond de Erasmusbrug het vuurwerk elk jaar wordt ontstoken krijg je een menigte van minimaal 100,000 man rond die brug. Indien calibers tot 3" worden gebruikt zal dit sowieso zorgen tot een extreem hoge bezoekersdichtheid(per vierkante meter) met alle risico's vandien.

Oh, helemaal mee eens, je moet ze altijd (in)pakken met onderbouwde feiten en niet met enkel sentimentele verhalen. Dat over te weinig officiële pyrotechnici haal ik ook vaak aan. Maarja, als je even advocaat van de duivel speelt kun je je afvragen of dat dan geen gat in de markt is? Als het erdoor komt, dan heb je binnen een jaar of 2 ineens tig schietbedrijven erbij vermoed ik.

Een ander punt vind ik de financiële kant. Wie of wat gaan straks die centrale shows betalen dan? Het is een aardige kostenpost voor een gemeente. Anderzijds, voor de vuurwerkverkopers en -importeurs ligt ook direct de hele business plat. Hoe wordt dat financiële gat opgevangen? De liefhebbers geven rond de 70 (!) miljoen Euro uit jaarlijks, dat verdwijnt dan volkomen!

Wat je zegt over veiligheid vind ik ook altijd een sterk punt. Zet veel mensen bij elkaar (zie project X in Haren, voetbalsupporters, festivals) en je loopt risico op rellen. Zeker als er de nodige drank of drugs in de mik zit. Met oud & nieuw veroorzaken diezelfde foute types nu al voldoende problemen, en wat wil men doen? Ze allemaal bij elkaar zetten op grote pleinen... driemaal raden wat er dan gebeurt! Bovendien verliest de feestdag volledig zijn sociaal maatschappelijke kant als je het uit de wijk weghaalt.

Maar mijn on-topic punt blijft dat je Arno Bonte echt niet op andere gedachten kan brengen. Die is in zijn eigen fantasie gaan geloven.

Oh, helemaal mee eens, je moet ze altijd (in)pakken met onderbouwde feiten en niet met enkel sentimentele verhalen. Dat over te weinig officiële pyrotechnici haal ik ook vaak aan. Maarja, als je even advocaat van de duivel speelt kun je je afvragen of dat dan geen gat in de markt is? Als het erdoor komt, dan heb je binnen een jaar of 2 ineens tig schietbedrijven erbij vermoed ik.

Een ander punt vind ik de financiële kant. Wie of wat gaan straks die centrale shows betalen dan? Het is een aardige kostenpost voor een gemeente. Anderzijds, voor de vuurwerkverkopers en -importeurs ligt ook direct de hele business plat. Hoe wordt dat financiële gat opgevangen? De liefhebbers geven rond de 70 (!) miljoen Euro uit jaarlijks, dat verdwijnt dan volkomen!

Wat je zegt over veiligheid vind ik ook altijd een sterk punt. Zet veel mensen bij elkaar (zie project X in Haren, voetbalsupporters, festivals) en je loopt risico op rellen. Zeker als er de nodige drank of drugs in de mik zit. Met oud & nieuw veroorzaken diezelfde foute types nu al voldoende problemen, en wat wil men doen? Ze allemaal bij elkaar zetten op grote pleinen... driemaal raden wat er dan gebeurt! Bovendien verliest de feestdag volledig zijn sociaal maatschappelijke kant als je het uit de wijk weghaalt.

Maar mijn on-topic punt blijft dat je Arno Bonte echt niet op andere gedachten kan brengen. Die is in zijn eigen fantasie gaan geloven.

Waarom zijn sentimentele gevoelens niet goed dan?
Bonte speelt toch ook in op de gevoelens van mensen?

Weer twee tweets gestuurd:
@arnobonte Ik zou gaan voor een verplicht dragen van een vuurwerkbril en hardere aanpak van het illegale vuurwerk. Veel beter dan een verbod.

En:
@arnobonte België alleen deel Antwerpen in België mag het door het jaar, voorheen in VS California ook niet meer. Duitsland mag het. Feiten!

Na het optreden van deze man gister in spuiten en slikken is hij. Volledig door de mand gevallen. Hij was niet sterk genoeg om die joint af te wijzen, hij liet zich eenvoudig om***len. Politicus van niks.

Je zag hem bij zijn trekje aan die joint denken shit waar ben ik mee bezig haha

Jules Deelder zat ook in SPuiten en Slikken eens te blowen via een waterpijp gemaakt van groenten.
Vanuit welke context heeft Bonte zichzelf te kakken gezet dan?

Waarom zijn sentimentele gevoelens niet goed dan?
Bonte speelt toch ook in op de gevoelens van mensen?
Ik zeg toch niet dat ze niet goed zijn? Wat ik zeg is dat je zulke discussies op politiek niveau nooit gaat winnen met alleen maar sentimentele argumenten. Feiten, daar doet men (vaak) iets mee en dat mag verder best aangevuld zijn met bepaalde sentimenten.
Je kan van Bonte zeggen wat je wilt, maar behalve sentimenten komt hij ook met cijfers (of ze correct zijn is maar de vraag, maar toch) over schadekosten, vervuiling, gewonden, aantal voorstanders verbod, etc etc. Dat is wat ik bedoelde, discussies win je op feiten.

Is Arno bonte een seizoens politicus? Ik hoor de flauwe praat alleen maar in december en januari van hem.
En als er nu vernieuwingen zijn speech zit dan luisteren mensen nog eens. Maar de eenvoud en de niet onderbouwde uitspraken gaan nergensmover.

Hij zegt dit jaar meer vuurwerk verkocht dus meer doden, vorigjaar is er geen een dode gevallen tijdens de jaarwisseling. Het illegale veroorzaakt deze ellende niet wat er nu verkocht wordt,
L.l snap dat nu eens, paniekzaaier

Mijn vriend is het ook niet en leuk dat jullie tweeten maar probeer het idd alleen bij feiten te houden. Emoties moet je nooit laten merken want dan gaat het mis. Zulke gasten zijn getraind in dialogen en spelen op je gevoel. Ontwijk dat en houd het bij feiten!!. Ook al is het lastig met zo'n politicus.

Ik zeg toch niet dat ze niet goed zijn? Wat ik zeg is dat je zulke discussies op politiek niveau nooit gaat winnen met alleen maar sentimentele argumenten. Feiten, daar doet men (vaak) iets mee en dat mag verder best aangevuld zijn met bepaalde sentimenten.
Je kan van Bonte zeggen wat je wilt, maar behalve sentimenten komt hij ook met cijfers (of ze correct zijn is maar de vraag, maar toch) over schadekosten, vervuiling, gewonden, aantal voorstanders verbod, etc etc. Dat is wat ik bedoelde, discussies win je op feiten.

Feiten kunnen nog steeds verdraaid worden en cijfers kunnen op verschillende manieren uitgelegd worden. Dus die vlieger gaat helaas ook niet automatisch op.

Angstige burgers zijn vatbaar voor Arno's bla bla. Met alleen het uitleggen van feiten neem je die angst niet weg en zullen zij open blijven staan voor Arno's verdraaide informatie. Immers, bange mensen staan niet open voor rationele argumenten, omdat de emotie de ratio blokkeert.

Het gaat er niet om, om de discussie te winnen. Het gaat erom om voldoende draagvlak bij de medemens te creëren én te behouden. En dat gaat je met feiten alleen niet lukken.

Laatst bewerkt:
Wat zou ik graag samen met een aantal anderen freaks, en Kamerleden die tegen een verbod zijn in een discussie gaan met mensen van Groenlinks o.a. Bonte.

Waarschijnlijk kunnen ze niet met goede feiten komen wij weten 100.000 keer zoveel als dat hele zooitje ongeregeld daar in Den Haag wat voor een verbod zijn.

Helaas zal dit nooit werkelijkheid worden, misschien dat de heer Leo Groeneveld iets kan doen met de Belangenvereniging Pyrotechniek. Wij zullen toch nooit mee kunnen beslissen.

Al zouden wij het wel mooi duidelijk kunnen maken d.m.v. internet, met positieve berichten in het nieuws komen zoals Pyroboy (Morris) kinderen op basisscholen voorlicht, heb ook al brillenacties gezien en meer. Dit zouden meer mensen moeten doen.

En vuurwerkwinkels die de vuurwerkbrillen gratis geven samen met een aansteeklontje. En een blaadje met daarop veiligheidsvoorschriften.

Misschien moeten wij als Vuurwerkcrew met leden en crewleden een actie of iets opzetten. Niet over het vuurwerkverbod. Maar om eens goed in het nieuws te komen?

Back
Bovenaan