Aquarium topic

En nog leuke dingen gekocht?
Zelf twee leuke koraalstekjes meegemomen, 4Ocean armbandjes en wat toevoegingen voor het zeeaquarium. Was weer een geslaagd weekend zo

Zelf 2 koppeltjes cichliden aangeschaft en 2 hele bijzondere Lnummers op formaat. L095 van 32 cm.. dure grap maar super vet. En wat voer, vond t parkeren wel echt drama

Aquarium is ook 1 van mij hobby's:) heb een juwel 180 al zo'n 10 jaar nu en al verschillende setups gehad van tanganyika en maiawi, maar nu wat rustiger gaan doen en nu heb ik er chinese sluierstaarten + 2 algen eters en een paar zwaard drager in zitten ( iets meer onderhoudsvrij ):p
Zal vanavond ff een foto maken en posten.

Ik ben van dit naar >
image.jpg

Deze rustigere setup gegaan, van het weekend weer ff onderhoud plegen.
image.jpg

Ik ben zelf in het bezit van een Malawi(Mbuna) aquarium van 230 liter. De vissen fokken als gekken dus heb nu ook 15 kleintjes zwemmen. Er zwemt altijd wel een vrouwtje met een vol bekje(het zijn Muilbroeders) maar het meeste word opgegeten voor dat ik ze uit kan vangen(en ja ook door ma herself)
Komt binnekort een 400+ liter bak te staan zodat ik ook wat Aulonocara kan gaan houden bij de Mbuna.

Heb heel wat biotopen gehad inmiddels maar Malawi blijft me toch het meest boeien. Lekkere actieve vissen met natuurlijk gedrag. Maan en Discusvissen ook erg leuk maar die hingen mij wat te stil en ging snel vervelen. Amazone ook gehad en vooral de Corydorassen waren geweldige beestjes. Misschien als me grotere aquarium er staat dat ik me huidige weer ombouw maar Amazone.

Zal ik kijken of ik wat foto's kan maken.

Leuke hobby!

Heb momenteel een klein bakje staan met Citroen-garnalen, zitten er een stuk of 50 in momenteel. Wat oudere foto, moet de bak binnenkort keer helemaal leeg halen en opnieuw inrichten.

20190319_172906.jpg

In het verleden een Rio125 gehad en een Aqua40 met vuurgarnalen. Ergens bij een hobby-kweker keer 10 stuks gekocht en na 1,5 jaar in 2 bakken samen meer dan 300 stuks. Echt bizar hoe snel die kweken.

Droom is toch wel om nog ooit een 300+L bak te hebben als we mee ruimte hebben.

6K7EzmXvzBAVHIiSgNGQS_IhDwklsjnG.jpg

1R0xtVfYNfpbRhzsx4m2R3c8eIBT8FJE.jpg

Hier maar eens wat leven in blazen, inmiddels verhuisd en een bak van 3200 liter laten bouwen met daarin pijlstaart roggen, cichla en een bluebase solid gold arowana. In de woonkamer ook 700 liter met jonge rogjes... just sharing some

20201003_193828.jpg

20201001_112637.jpg

20200927_135829.jpg

20200922_161912.jpg

Door de jaren heen een aantal aquaria gehad. De laatste was een juwel 120 maar die heb ik 2 jaar geleden weg gedaan ivm gezinsuitbreiding. Dus geen tijd meer voor. Ik had er een koppel apistogramma borelli in wonen met wat tetra's en panaque maccus. Mooie visjes die apisto's.
Zo stond die er toen bij:

DSC_0673_1.jpg
.

Inmiddels jaartje verder, natuurlijk ook dit weer ff bijhouden!

We krijgen een kindje... dus prioritattaas, roggenbak weg, zonde want was mn kindje maargoed in de schuur wat mn mancave is is dat lastig combineerbaar met family business en ben ook een eigen bedrijf gestart vanuit die zelfde schuur. Dus, bak weg.... scheelt veel tijd en electra joh!

Maargoed, zonder kon niet, dus nu een mooie see bak draaiende. Dat is ook een hobby an sich, kan er weer lekker €€€ en tijd in kwijt in elk geval!

Onderstaande een foto, en oh ik heb inmiddels de roggen ook gekweekt en een 20 tal jongen migen krijgen!

20211004_152008.jpg

Na mijn eerste koivijver van 11kuub nu bezig met een van 40kuub (incl filters)
De visjes zitten er al in maar de vijver moet nog compleet afgewerkt worden .
Door de 2 ramen van 0,5m x 2m heeft het iets van een aquarium weg vind ik.
Let niet op de rotzooi , ik heb een bouwval onder in de tuin:)

Leeft dit topic nog? Zijn er nog aqua pyros nieuw met mooie bakken? Inmiddels hier een aqualife modern line 180x70x60 laten maken die hier nu staat

Back
Bovenaan