Annuleer jij wel eens een bestelling?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Got it en ik deel met je dat het om de edge cases gaat. Ik wilde met mijn stukje proza ook duidelijk maken dat het niet zo zwart-wit is. Er kunnen omstandigheden zijn waarin annuleren na je bestelling EEN (niet per se de) uitkomst kan zijn. Natuurlijk is het niet slim om geen financiele buffer achter de hand te hebben. Daarmee zou ik overigens ook direct kunnen concludfrequent geplaatste posts met de strekking 'nog even op mijn vakantiegeld wachten en dan bestel ik' of 'even wachten tot het einde van de maand'. Ik weet wel beter, maar ik zou het kunnen concluderen.

Extreme gevallen en uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. En een hoop mensen leven inderdaad zonder die buffer, en dat moeten ze zelf weten. Maar ik zou het niet kunnen om vuurwerk te kopen en daardoor het risico lopen mijn gezin iets te ontnemen in het dagelijks leven.

Laatst bewerkt:
ja zeker voor al als ze gaan beginnen over verbod weer annuleer ik meteen had gelukkig pas kliene bestelling geplaats wacht nog alemaal af maar met opschroefing van cijfers en gedoe zie ik biu al weer hangen voor aankomende tijd

Weet je: vuurwerk is en blijft een luxe artikel. Niet meer en niet minder. Zelf koop ik daarom ook alleen wat ik missen kan en echt niet ten koste van alles. Er moet zeker brood op de plank blijven komen.

Maar daarnaast is vuurwerk ook een verslaving, dus kan me ook goed voorstellen dat mensen teveel bestellen en het toch aan het einde van de dure maanden begint te knijpen in de portemonnee.

Zelf heb ik nog nooit een bestelling geannuleerd trouwens, wel de winkel opgebeld of ik een product mocht ruilen. Product bleek dramatisch te presteren op winkeldemo's. :D

Weet je: vuurwerk is en blijft een luxe artikel. Niet meer en niet minder. Zelf koop ik daarom ook alleen wat ik missen kan en echt niet ten koste van alles. Er moet zeker brood op de plank blijven komen.

Maar daarnaast is vuurwerk ook een verslaving, dus kan me ook goed voorstellen dat mensen teveel bestellen en het toch aan het einde van de dure maanden begint te knijpen in de portemonnee.

Zelf heb ik nog nooit een bestelling geannuleerd trouwens, wel de winkel opgebeld of ik een product mocht ruilen. Product bleek dramatisch te presteren op winkeldemo's. :D

Nu ben ik wel erg benieuwd welk product dat dan was, haha!

In principe annuleer ik niet en desnoods verkoop ik mijn gekochte vuurwerk gewoon weer door, wel met dik verlies maar dat zij dan zo.

niet perse. Afgelopen jaar een paar bestellingen omgezet en niet geannuleerd . Buiten vuurwerk om heb ik wel eens dingen teruggestuurd die niet aan de verwachting voldeden.

1 keer gedaan, omdat ik mijn dienst schema op mijn werk omgegooid werd.
Annuleren mocht, maar de verkoper heeft mijn bestelling voor €70 op zijn site gezet ipv de €100 wat ik er voor betaald had.

Gekocht is gekocht. Althans dat heb ik met vuurwerk. Ik heb dus nog nooit een bestelling geannuleerd. Ook de bestellingen van vorig jaar die ik kon laten staan heb ik laten staan. Vuurwerk is een luxeartikel voor mij en dus geef ik er alleen geld aan uit dat ik ook echt kan missen.

Nooit geannuleerd, wel heb ik bij een doorgeschoven bestelling een aantal wijzigingen kunnen doorvoeren/producten ingeruild voor iets dat mooier in de collectie past.
En ook de overweging dat er geen cent heen gaat die ik niet kan missen.

Eigenlijk niet. heb wel eens gehad dat ik een bestelling met vooral klein spul eigenlijk niet meer "nodig" had..Maar ja, dan haal je m af en dan is t toch wel weer lekker om te hebben.

Ik heb zelf 2 jaar geleden bij Steenbergen het een en ander geannuleerd.
Waarom, tsja veeeeeel te enthousiast besteld maar dan ook echt veel te enthousiast.
Niet eens financieel een probleem, meer de hoeveelheid. Ik wist dat ik vlak na de jaarwisseling zou verhuizen en hey nooit op kon krijgen en niet met veel vuurwerk over straat wou voor de verhuizing.
Toen heb ik +- 30% van mijn orders geannuleerd, hier werd (logisch ook!) 5% van ingehouden voor de administratieve handelingen etc en zodoende heb ik dit mogen annuleren. Was ook mijn eigen fout, en das het risico als je januari begint te bestellen en dat heel het jaar door doet. Op een gegeven moment ben je het overzicht kwijt en kun je met een verhuiswagen je spulletjes ophalen.

Echt geannuleerd niet echt maar heb wel eens gehad dat ik uit overenthousiastme of aan de hand van demo films een doos heb besteld waar ik achteraf dan 'spijt' van heb en het niet meer wil. Dan meld ik de gelukkig bevriende verkoper dat als die hem kan verkopen aan een klant die dat mag doen en zo niet dat ik hem alsnog afneem.

Nee, nooit. Besteld is besteld, vind ik altijd. Moet zeggen dat ik wel zeer goed weet wat ik wil over het algemeen.

Niet echt. Nooit orders geannuleerd, maar twee of drie jaar terug wel een order op de naam van een vriend laten zetten. Door privé omstandigheden had ik even geen andere keus, helaas. Gelukkig was dit geen probleem voor desbetreffende winkel. :)

Wij hebben ook nooit een bestelling geannuleerd. Wij zijn ook van mening dat als je iets besteld je dat alleen moet doen als je het kan doen. Uiteraard hebben wel eens artikelen besteld die op de winkeliers dan tegen vallen vergeleken met de importeurs demo. Dat nemen we maar voor lief, dat is het risico van nieuwe producten bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan