Leet
VWC lid
Hier dramatisch… Spanning en voornamelijk te veel bier..Is niks geworden vanavond bah, en hoe is het bij de Dutch open deelnemers gegaan vandaag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Hier dramatisch… Spanning en voornamelijk te veel bier..Is niks geworden vanavond bah, en hoe is het bij de Dutch open deelnemers gegaan vandaag?
Vandaag zat ik na 3 sets op gemiddeld 53....1ste 9 pijlen 75 haha en dart pas echt serieus 6 weken.Als ik dan toernooien zie waar gasten al 10jaar darten die hebben zelfde gemiddelde.Maar ik weet wel dat het heel lastig is om van 55 na 60 gemiddeld te gaan.Ja het draait echt vaak im de dubbels.
Ik zit ongeveer op een gemiddelde van van +- 70/72 en finish van 18/19% (waar ik nu dus meer op aan het trainen ben) en je kunt je partij gewoon verliezen van 50/55 die een finish percentage van 25/26% gooien.
Heb inmiddels een Omni gekocht, maar dat is wel echt top!
Telefoon camera op het bord en wordt dan ook nog eens gefilmt.
Als je boven een bepaalde score of een mooie finish gooit, kun je het opslaan en he je het dus op film
.Ja het begint voor de lol ja...darte vroeger wel regelmatig een toernooitje maar nu toch al wel 5 a 6 weken elke week 6uur aan het gooien.Heb ook met een maat het idee om daar volgend jaar aan mee te doenGaat ook om de lol toch, ik dart nu 5 jaar met meer regelmaat en gooi soms wel 55 gemiddeld maar als het echt tegenzit kom ik ook wel eens op 35.
Ging vorig jaar naar de Dutch dart open en gooide mede door spanning echt een zaadpot maar dat is dan wel voor in de eeuwigheid je statistiek op Dartconnect.
soms de schuldige aan is.Ja je kunt echt beter de dubbels gaan oefenen.Dat lijken me zeer acceptabele stats hoor @Arno38 !
Ik zal daar vaker van verliezen dan winnen, hoewel ik ook wel aan de 50+ zit meestal.
Alleen uitgooien gaat alle kanten op bij mij, van 1 uit 3 tot 1 uit 12 haha.
Toegegeven dat daar eensoms de schuldige aan is.
Die 131 is natuurlijk heerlijk als je die raakt!!
Ik hoop de hobby richting April/Mei weer wat serieuzer te nemen, dan komen er ook meer van die zomer toernooitjes op gang.
Dat vind ik eigenlijk het leukste als amateur, het hele serieuze gooien voor geld of ranking hoeft van mij niet (meer).
Laat mij maar een tag team spelen in de kroeg, dat is voor mij echt wel heel erg fun in de zomer, uiteraard met pils en een lekker hapje.
Ja je kunt echt beter de dubbels gaan oefenen.
Als je een gemiddelde van ongeveer een 50 hebt en dan ooit maar een checkout van 6% heb je nog een scorend gemiddelde van een 70/75.
Als je dan een checkout kunt maken van minimaal 35% dan gaat je gemiddelde ook flink omhoog + je het iedere amateur een stuk moeilijker kan maken.
Ik ben daar nu ook echt steeds meer op aan het trainen. Mijn scorend gemiddelde is vaak zo rond de 80/85 met avonden naar de 90/95 en zelfs een uitschieter gehad naar de 105, maar dan komt het op de dubbels aan en trek ik het terug naar een 70/75 omdat ik de dubbels niet raak.
Dat ben ik dus nu een beetje aan het bijwerken.
Scorend mag er bij wijze van 15% vanaf en checkout 10% erbij
Ja terwijl ik scorend beter kan...1ste 9 pijlen lag nu rond de 55 terwijl ik meestal 65 heb gehad of hoger.Maar na 3 sets was de dubbels 40% en na 4 sets 25%,stond er zelf ook van te kijken want meestal zit het rond de 10 a 15%.Nu nog leren om het tijdens een toernooitje goed te doen,had afgelopen vrijdag Koppel en afgelopen zaterdag single toernooi,was niet al te best met name het trillen als je op een dubbbel staat.Ik kan 100x zeggen maak je niet druk en lekker gooien maar onbewust voel je die druk en wil je het goed doenDat lijken me zeer acceptabele stats hoor @Arno38 !
Ik zal daar vaker van verliezen dan winnen, hoewel ik ook wel aan de 50+ zit meestal.
Alleen uitgooien gaat alle kanten op bij mij, van 1 uit 3 tot 1 uit 12 haha.
Toegegeven dat daar eensoms de schuldige aan is.
Die 131 is natuurlijk heerlijk als je die raakt!!
Ik hoop de hobby richting April/Mei weer wat serieuzer te nemen, dan komen er ook meer van die zomer toernooitjes op gang.
Dat vind ik eigenlijk het leukste als amateur, het hele serieuze gooien voor geld of ranking hoeft van mij niet (meer).
Laat mij maar een tag team spelen in de kroeg, dat is voor mij echt wel heel erg fun in de zomer, uiteraard met pils en een lekker hapje.
Was gewoon amateur toernooitje...best of 3 legs.Ik weet dat ik het toernooi toch niet win maar toch voel ik druk.Misschien als je na de 70 gemiddeld gaat dat je daar ook zelfverzekerder staat,ik heb nu zoiets als het maar goed gaat zoals thuis.Maar als je echt goed bent dan vallen ze vanzelf .Achja net 6 weken bezig,ik wil misschien te snel teveelDat is altijd ja, er staat toch altijd druk op.
Vooral de set dart brengt dit toch met zich mee.
En als je thuis losjes aan het gooien bent heb je dat dus niet.
Je ziet het soms ook in de prof wedstrijden dat ze er last van hebben.
Het zal dus altijd onderdeel van het spel blijven, maar ja je tegenstander heeft dat dus ook.
En 40 % dubbels man, dat is me nog nooit gelukt haha.
Was gewoon amateur toernooitje...best of 3 legs.Ik weet dat ik het toernooi toch niet win maar toch voel ik druk.Misschien als je na de 70 gemiddeld gaat dat je daar ook zelfverzekerder staat,ik heb nu zoiets als het maar goed gaat zoals thuis.Maar als je echt goed bent dan vallen ze vanzelf .Achja net 6 weken bezig,ik wil misschien te snel teveel
Euhm zuchten kreunen vloeken haha.Nee probeer gewoon rustig te spelen maar lekker spelen op een toernooitje is me nog nooit geluktAard van het beestje denk ik zo.
Je hebt in/met elke sport of vaardigheid ups & downs.
Als het dan ff lekker loopt wil je vaak te gretig worden, toch is dat niet erg.
Wat doe je als het niet lekker loopt? Dat telt.
Euhm zuchten kreunen vloeken haha.Nee probeer gewoon rustig te spelen maar lekker spelen op een toernooitje is me nog nooit gelukt
En je zul nu meer wedstrijden winnen met 55 gem en checkout van 25% dat is namelijk 1 op de 4 pijlen.Ja terwijl ik scorend beter kan...1ste 9 pijlen lag nu rond de 55 terwijl ik meestal 65 heb gehad of hoger.Maar na 3 sets was de dubbels 40% en na 4 sets 25%,stond er zelf ook van te kijken want meestal zit het rond de 10 a 15%.Nu nog leren om het tijdens een toernooitje goed te doen,had afgelopen vrijdag Koppel en afgelopen zaterdag single toernooi,was niet al te best met name het trillen als je op een dubbbel staat.Ik kan 100x zeggen maak je niet druk en lekker gooien maar onbewust voel je die druk en wil je het goed doen