Alles wat betreft Darten

Is niks geworden vanavond bah, en hoe is het bij de Dutch open deelnemers gegaan vandaag?
Hier dramatisch… Spanning en voornamelijk te veel bier.. 😅 Maar was super leuk! Genoten, ondanks koppel en single verlies in de eerste ronde. Volgend jaar weer een herkansing.

Hier ook sinds week of 6 serieus aan het darten(denk wel minimaal 6uur in de week).Dartte wel vaker voor een toernooitje maar daarna legde ik ze weer neer.Nu een nieuw bord met verlichting en nieuwe pijlen aangeschaft.Begon met gemiddelde van 45,zit nu vaak tussen de 50 en 54.Dubbels blijft wen probleem met vaak maar 10% raak(uitschieters gehad van 22%)maar al wel 11x 180 gegooid maar duidelijk waar het probleem ligt haha

Ja het draait echt vaak im de dubbels.
Ik zit ongeveer op een gemiddelde van van +- 70/72 en finish van 18/19% (waar ik nu dus meer op aan het trainen ben) en je kunt je partij gewoon verliezen van 50/55 die een finish percentage van 25/26% gooien.

Heb inmiddels een Omni gekocht, maar dat is wel echt top!
Telefoon camera op het bord en wordt dan ook nog eens gefilmt.
Als je boven een bepaalde score of een mooie finish gooit, kun je het opslaan en he je het dus op film

Ja het draait echt vaak im de dubbels.
Ik zit ongeveer op een gemiddelde van van +- 70/72 en finish van 18/19% (waar ik nu dus meer op aan het trainen ben) en je kunt je partij gewoon verliezen van 50/55 die een finish percentage van 25/26% gooien.

Heb inmiddels een Omni gekocht, maar dat is wel echt top!
Telefoon camera op het bord en wordt dan ook nog eens gefilmt.
Als je boven een bepaalde score of een mooie finish gooit, kun je het opslaan en he je het dus op film
Vandaag zat ik na 3 sets op gemiddeld 53....1ste 9 pijlen 75 haha en dart pas echt serieus 6 weken.Als ik dan toernooien zie waar gasten al 10jaar darten die hebben zelfde gemiddelde.Maar ik weet wel dat het heel lastig is om van 55 na 60 gemiddeld te gaan.

Gaat ook om de lol toch, ik dart nu 5 jaar met meer regelmaat en gooi soms wel 55 gemiddeld maar als het echt tegenzit kom ik ook wel eens op 35.
Ging vorig jaar naar de Dutch dart open en gooide mede door spanning echt een zaadpot maar dat is dan wel voor in de eeuwigheid je statistiek op Dartconnect :).

Gaat ook om de lol toch, ik dart nu 5 jaar met meer regelmaat en gooi soms wel 55 gemiddeld maar als het echt tegenzit kom ik ook wel eens op 35.
Ging vorig jaar naar de Dutch dart open en gooide mede door spanning echt een zaadpot maar dat is dan wel voor in de eeuwigheid je statistiek op Dartconnect :).
Ja het begint voor de lol ja...darte vroeger wel regelmatig een toernooitje maar nu toch al wel 5 a 6 weken elke week 6uur aan het gooien.Heb ook met een maat het idee om daar volgend jaar aan mee te doen

Net hoogste gemiddelde gegooid sinds 6 weken dat ik serieus ben.Het was 54.38 en nu 55.08 over best of 7 sets.Na 3 sets boven de 57 maar begon iets in te kakken...1ste leg een mooie 131 finish yeahhh

Dat lijken me zeer acceptabele stats hoor @Arno38 !

Ik zal daar vaker van verliezen dan winnen, hoewel ik ook wel aan de 50+ zit meestal.
Alleen uitgooien gaat alle kanten op bij mij, van 1 uit 3 tot 1 uit 12 haha.

Toegegeven dat daar een :biertje: soms de schuldige aan is.

Die 131 is natuurlijk heerlijk als je die raakt!!

Ik hoop de hobby richting April/Mei weer wat serieuzer te nemen, dan komen er ook meer van die zomer toernooitjes op gang.

Dat vind ik eigenlijk het leukste als amateur, het hele serieuze gooien voor geld of ranking hoeft van mij niet (meer).
Laat mij maar een tag team spelen in de kroeg, dat is voor mij echt wel heel erg fun in de zomer, uiteraard met pils en een lekker hapje.

Ik zal daar vaker van verliezen dan winnen, hoewel ik ook wel aan de 50+ zit meestal.

Ik hoop de hobby richting April/Mei weer wat serieuzer te nemen, dan komen er ook meer van die zomer toernooitjes op gang.

Dat vind ik eigenlijk het leukste als amateur, het hele serieuze gooien voor geld of ranking hoeft van mij niet (meer).
Laat mij maar een tag team spelen in de kroeg, dat is voor mij echt wel heel erg fun in de zomer, uiteraard met pils en een lekker hapje.
Ja je kunt echt beter de dubbels gaan oefenen.
Als je een gemiddelde van ongeveer een 50 hebt en dan ooit maar een checkout van 6% heb je nog een scorend gemiddelde van een 70/75.

Als je dan een checkout kunt maken van minimaal 35% dan gaat je gemiddelde ook flink omhoog + je het iedere amateur een stuk moeilijker kan maken.

Ik ben daar nu ook echt steeds meer op aan het trainen. Mijn scorend gemiddelde is vaak zo rond de 80/85 met avonden naar de 90/95 en zelfs een uitschieter gehad naar de 105, maar dan komt het op de dubbels aan en trek ik het terug naar een 70/75 omdat ik de dubbels niet raak.
Dat ben ik dus nu een beetje aan het bijwerken.
Scorend mag er bij wijze van 15% vanaf en checkout 10% erbij

Ja je kunt echt beter de dubbels gaan oefenen.
Als je een gemiddelde van ongeveer een 50 hebt en dan ooit maar een checkout van 6% heb je nog een scorend gemiddelde van een 70/75.

Als je dan een checkout kunt maken van minimaal 35% dan gaat je gemiddelde ook flink omhoog + je het iedere amateur een stuk moeilijker kan maken.

Ik ben daar nu ook echt steeds meer op aan het trainen. Mijn scorend gemiddelde is vaak zo rond de 80/85 met avonden naar de 90/95 en zelfs een uitschieter gehad naar de 105, maar dan komt het op de dubbels aan en trek ik het terug naar een 70/75 omdat ik de dubbels niet raak.
Dat ben ik dus nu een beetje aan het bijwerken.
Scorend mag er bij wijze van 15% vanaf en checkout 10% erbij

Ja helemaal met je eens.

Op 20 gooien met een uitstapje naar 19/18 is op een bepaald punt gewoon 'muscle memory'.
Drie pijlen in dat vakje is ook meestal geen probleem meer, dus dan af en toe een triple erbij en je zit aan die 50 gemiddeld.

En dat spiergeheugen moet ik mezelf ook aan gaan leren op bepaalde dubbels.
Voor mij is het gekk genoeg de dubbel 10 & 15 die altijd makkelijk(er) gaan, en de dubbel 6.

Maar dan ben je al punten aan het verliezen of je komt gewoon niet lekker uit met die dubbels.
Een enkele 15 is al direct een extra pijl verlies.

Dus mijn verbeter punt voor aankomende tijd is die dubbel 16 & 8 stuk gooien.

Maar mijn meest gehate dubbel is de 3, dan pak ik nog liever 2 en dan dubbel 2.
Als ik op dubbel 3 mik belanden ze meer dan eens in de omrand van het bord of soms zelfs de muur...

Wel had ik een leuke tip gezien van een prof darter en ga dat zeker eens proberen: (ik dacht Stephen Bunting)

Waarom je over het algemeen de 20 goed raakt is dus die muscle memory en bijkomend is een goede eerste pijl als marker.

Hij geeft dus als tip dat als je oefent op een bepaalde dubbel en je een goede marker gooit deze te laten zitten in het bord.
Ja je gooit daarna maar met twee pijlen de volgende beurt maar je hebt die marker nog staan en daar train je je spiergeheugen op.

Een weetje over mij:

Ik heb ooit mijn rechter hand gebroken en kon als rechtshandige niet meer darten op dat moment.
Maar dan ben/word ik dus echt Tegendraads haha, ik ben toen met links gaan oefenen.

De eerst paar keer vlogen ze alle kanten op, maar ik zat thuis me te vervelen, dus kon veel proberen.
Het wil nu zo zijn dat ik met links ongeveer 50 % kan gooien als wat ik met rechts kan. (dubbels niet meegerekend)

Soms komt er wel eens wat vriendinnen langs en die willen dan spelletjes doen.
Uiteraard word er dan ook wel eens een pijltje gegooid, favoriet is dan alles één keer raken van 20 naar BULL.

En om het leuk te houden gooi ik dan dus met links!

Ja terwijl ik scorend beter kan...1ste 9 pijlen lag nu rond de 55 terwijl ik meestal 65 heb gehad of hoger.Maar na 3 sets was de dubbels 40% en na 4 sets 25%,stond er zelf ook van te kijken want meestal zit het rond de 10 a 15%.Nu nog leren om het tijdens een toernooitje goed te doen,had afgelopen vrijdag Koppel en afgelopen zaterdag single toernooi,was niet al te best met name het trillen als je op een dubbbel staat.Ik kan 100x zeggen maak je niet druk en lekker gooien maar onbewust voel je die druk en wil je het goed doen

Dat is altijd ja, er staat toch altijd druk op.

Vooral de set dart brengt dit toch met zich mee.
En als je thuis losjes aan het gooien bent heb je dat dus niet.

Je ziet het soms ook in de prof wedstrijden dat ze er last van hebben.
Het zal dus altijd onderdeel van het spel blijven, maar ja je tegenstander heeft dat dus ook.

En 40 % dubbels man, dat is me nog nooit gelukt haha.

Dat is altijd ja, er staat toch altijd druk op.

Vooral de set dart brengt dit toch met zich mee.
En als je thuis losjes aan het gooien bent heb je dat dus niet.

Je ziet het soms ook in de prof wedstrijden dat ze er last van hebben.
Het zal dus altijd onderdeel van het spel blijven, maar ja je tegenstander heeft dat dus ook.

En 40 % dubbels man, dat is me nog nooit gelukt haha.
Was gewoon amateur toernooitje...best of 3 legs.Ik weet dat ik het toernooi toch niet win maar toch voel ik druk.Misschien als je na de 70 gemiddeld gaat dat je daar ook zelfverzekerder staat,ik heb nu zoiets als het maar goed gaat zoals thuis.Maar als je echt goed bent dan vallen ze vanzelf .Achja net 6 weken bezig,ik wil misschien te snel teveel

Was gewoon amateur toernooitje...best of 3 legs.Ik weet dat ik het toernooi toch niet win maar toch voel ik druk.Misschien als je na de 70 gemiddeld gaat dat je daar ook zelfverzekerder staat,ik heb nu zoiets als het maar goed gaat zoals thuis.Maar als je echt goed bent dan vallen ze vanzelf .Achja net 6 weken bezig,ik wil misschien te snel teveel

Aard van het beestje denk ik zo.

Je hebt in/met elke sport of vaardigheid ups & downs.

Als het dan ff lekker loopt wil je vaak te gretig worden, toch is dat niet erg.

Wat doe je als het niet lekker loopt? Dat telt.

Aard van het beestje denk ik zo.

Je hebt in/met elke sport of vaardigheid ups & downs.

Als het dan ff lekker loopt wil je vaak te gretig worden, toch is dat niet erg.

Wat doe je als het niet lekker loopt? Dat telt.
Euhm zuchten kreunen vloeken haha.Nee probeer gewoon rustig te spelen maar lekker spelen op een toernooitje is me nog nooit gelukt

Euhm zuchten kreunen vloeken haha.Nee probeer gewoon rustig te spelen maar lekker spelen op een toernooitje is me nog nooit gelukt

Barney zijn ondergang terwijl dat één van mijn favo darters aller tijden was.

Dat lekker spelen op een toernooi komt vanzelf wel, gezien de scores die je post, kwestie van tijd man!

Ja terwijl ik scorend beter kan...1ste 9 pijlen lag nu rond de 55 terwijl ik meestal 65 heb gehad of hoger.Maar na 3 sets was de dubbels 40% en na 4 sets 25%,stond er zelf ook van te kijken want meestal zit het rond de 10 a 15%.Nu nog leren om het tijdens een toernooitje goed te doen,had afgelopen vrijdag Koppel en afgelopen zaterdag single toernooi,was niet al te best met name het trillen als je op een dubbbel staat.Ik kan 100x zeggen maak je niet druk en lekker gooien maar onbewust voel je die druk en wil je het goed doen
En je zul nu meer wedstrijden winnen met 55 gem en checkout van 25% dat is namelijk 1 op de 4 pijlen.

Zijn er overigens hier meer mensen met een Target Omni?
Wat een vet ding is dat zeg..
Telefoon camera op t bord en je ziet het ook nog eens zoals op TV. + als je bijvoorbeeld een 180 gooit krijgt je een melding, wil je hem opslaan? En zo heb je dus een filmpje van je 180 of je finish.
Ook bekende spelers ben ik al tegen gekomen zoals Stephen Bunting en Scott Williams

Back
Bovenaan