Alles over jouw consumentenshow!

Zit in dubio over een finaleprojectje; na Grande Finale komt er een snelle Delicious Thunder (dan misschien een opgevoerd fluitblokkie, onbekend welke...) en dan denk ik aan óf 3x2 Secret Salvo's in w-shape óf één opgevoerde Secret Salute. Laatste optie is ongeveer helft goedkoper dan de Salvo's maar een w-shape is natuurlijk wel erg vet... Andere optie is natuurlijk die SS in 't midden en 2x2/3 Salvo's in v-shape d'r naast maar dat is wel weer 'n extra dure variant.

Wat zouden jullie doen?

Ik zou in w-shape 2xbuitenste Thunder Salute (van Pyro Mania) of Delisious Thunder(Rubro) en in het midden een Beyonder van wolff of oid.De boel wel even aaien met quikfuse anders is het te tam!

Showtje gewijzigd omdat bepaalde producten niet online besteld kunnen worden.

Cakes rood getypt heb ik nog over van vorig jaar.
Hier vind ik wel een plaatsje voor,steek ik waarschijnlijk voor de main show af.
1x Total Madness /Bon
1x Freezing Steel /Royal
1x Treasure Island /Bon 2010
[SUP]1x Solid Stone /Royal[/SUP]
(+4x ''gratis'' cake van dit jaar)

Main show van begin tot eind:
a)1xFalcon -Diamond Collection - Schuurmans vuurwerk
1xReady to Rumble -Heavy Legend Collection - Rubro vuurwerk
1xBlink Willows -Heavy Legend Collection - Rubro vuurwerk
1xKiller Instinct -Heavy Legend Collection - Rubro vuurwerk
1xPulse Driver -Gold Selection - Rubro vuurwerk
1xInmortal Gold -Elite Brand - Rubro vuurwerk
b)5xFuego -Dynasty Collection - Wolff vuurwerk
3xSecret Salute -Heavy Legend Collection - Rubro vuurwerk

Wat is beter/mooier a/b omwisselen of niet?

Wat vinden jullie van deze opstelling iemand nog tips of aanmerkingen omtrent dit showtje ik hoor het graag! Alvast bedankt. :biertje:

Laatst bewerkt:
Beste heren van het kruid,

Ieder jaar maak ik een showtje en verleden jaar voor het eerst om 23.00 uur. Perfect bevallen en een groot voordeel is dat je rustig op kan bouwen en om 00.00 uur niet gestrest met potten loopt te klojen. Ik heb de volgende producten tot mijn beschikking en ze op schiet volgorde gezet.

Intro:
- Titanium Volcano
- Perfect Surprise
Midden
- Fuego (4x) x-shape
- Single Row
- Single Row
- Chinese Wall (fanshape) /Magic Moments tegelijk
- Katan 4Ever
- The Cube
- Extreme Salute 2.0 (F)
- Extreme Salute 2.0 (D)
- Shock Syndrome
- Zena Cakebox
FINALE:
- Concerto Rosso
- Screamer (2x)
- Mega Maxi
- Heavy 3 (V-shape)
- Messier (6x)
- Lionheart (2x)
- Silver Salute (2x)

De finale wil ik beginnen met rustig beginnen, vervolgens de concerto rosso / screamers erbij en daarna gas erop. Aangezien ik iedere dag wel de volgorde aan het veranderen ben, zou ik het leuk vinden als jullie feedback geven!! Let me know!

gr Havenmeester

Beste mensen,

Ik wou dit jaar, naast wat andere projecten, ook een project maken met ongeveer 10 nitraatcakes.
Zie op de Nederlandse mark een aantal producten voorbij komen, waaronder de Dutch Thunder en de MC Thunder...
Welke raden jullie me aan?

Vorig jaar een palletshowtje gedaan met mn 6 kanaals schietkistje. Inmiddels zijn die verkocht en heb ik een 12 kanaals van kingdom gekocht. :)
Dit jaar dus een showtje maken met 12 kanalen, morgen maar eens aan de slag hoe we het aan gaan pakken!

Nog even een vraagje; Vorig jaar kwam er een foto of iets dergelijks voorbij waar de ontstekers al in de cake geprikt waren van te voren. Gerwin zei toen meteen dat het gevaarlijk was met statische wrijving etc. Iemand van jullie nog een andere mening hierover? Scheelt namelijk een hoop tijd in de voorbereiding.

sunseeker

was deze foto niet van demo van vuurwerkreus ?
schiet dit jaar ook een show met 64 kanalen gewoon qm regelen en klein stukje afknippen en dat op de visco van de pot schuiven :) en daar de ontsteking in plaatsen let wel op dag zelf van de show plaatsen i.v.m ontsteking gevaar !
heb van een pyro collega in Duitsland gehoord dat wel eens voor gekomen is dat een ontsteker uit zich zelf is ontbranden door( statische wrijving ) maar heb er nog nooit gelukkig zelf ervaren .

hoop dat je er wat aan heb en veel s6 met je privé show :D maak er wat leuks van !

Gr Zwitsal

Dit jaar wil ik ook een 'showtje' in elkaar gaan zetten, meer een doorlont project van wat cakes, ik probeer zoveel mogelijk cakes voor een leuk prijsje te vinden met een reserve lont, verbind ze door en voilà! :)

Een complete show schieten wil ik ook nog eens ooit doen, maar moet ik meer tijd en budget voor hebben.

Niet specifiek voor een showtje maar ik ondervind wat problemen met viscolont aan een professionele ontsteker verbinden.
De ontsteker ontbrand maar steekt het viscolont niet aan.
Iemand enig idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?

Dus gewoon het visco aan de quickmatch verbinden en hier de ontsteker insteken?
Heb totaal geen ervaring met schietkistjes en ontstekers, sorry alvast voor de eventueel onnodige vragen dus haha.

Dus gewoon het visco aan de quickmatch verbinden en hier de ontsteker insteken?
Heb totaal geen ervaring met schietkistjes en ontstekers, sorry alvast voor de eventueel onnodige vragen dus haha.
Het gaat je even tijd kosten, maar spit even wat topic's door onder het kopje "Techniek van vuurwerk" daar staan al verschillen topic's met dit soort vragen en antwoorden. Vaak staat er zelf nog wat uitleg bij over het een en ander.

Toch begint het ondertussen weer te kriebelen om om 12 uur nog even een leuke consumentenshow weg te schieten! Ik moet nog even kijken hoe en wat aangezien ik waarschijnlijk niet ga bestellen maar ik hoop nog wat leuks in te kunnen slaan voor om 12 uur. Zoals de afgelopen jaren gaat het in ieder geval niet worden. Ach, dat kon ook niet worden volgehouden.

Nog even een vraagje; Vorig jaar kwam er een foto of iets dergelijks voorbij waar de ontstekers al in de cake geprikt waren van te voren. Gerwin zei toen meteen dat het gevaarlijk was met statische wrijving etc. Iemand van jullie nog een andere mening hierover? Scheelt namelijk een hoop tijd in de voorbereiding.
Ik kan me herinneren dat volgens mij diezelfde Gerwin recentelijk gezegd heeft dat het WEL mogelijk is vooraf de prof. ontsteker te plaatsen. MAAR dan raadde hij wel aan om de twee draden in elkaar te draaien zodat er geen stroom kan lopen door de ontsteker zelf. Uiteraard nog niet aansluiten aan je schierkistje.
Geen ervaring hiermee, maar ik zeg gewoon wat ik gelezen heb...

Hierbij mijn schietlijst voor 0.00 uur:

1.Delicious thunder 2x
2.Mantronix
3.Flash banger
4.Panoramic palms
5.Red Shadow
6.Blue dimension
7.Silver palm
8.Crackling Willow
9.White Blink
10.Silver glitter willow
11.Heavy Legend 25s
12.Wave willow
13.Golden Glitter
14.Golden Glory
15.Hypnothised 2x
16.Super blinking Willow
17.Killer Instinct
18.Ready to Rumble
19.Imperial Blink
20.Event cake 1
21.Spider King
22.Inglorious bastard
23.Prestige
24.Secrete salute 2x
25.Delicious thunder 2x (alles in 1)

Ik kan me herinneren dat volgens mij diezelfde Gerwin recentelijk gezegd heeft dat het WEL mogelijk is vooraf de prof. ontsteker te plaatsen. MAAR dan raadde hij wel aan om de twee draden in elkaar te draaien zodat er geen stroom kan lopen door de ontsteker zelf. Uiteraard nog niet aansluiten aan je schierkistje.
Geen ervaring hiermee, maar ik zeg gewoon wat ik gelezen heb...

Nee, dat was niet Gerwin. Ik heb dit toevallig ook gelezen aangezien ik ook druk ben om zaken hierover op een ruitje te zetten voor mij zelf.

ik had een vraagje over elektrische ontstekers icm. met vuurwerk op de 31e van december.

ik wil namenlijk wat projecten elektronisch ontsteken.
nu vind ik het altijd prettig om dagen voor de 31e alles al voor te bereiden.
maar is dit ook verstandig met ontstekers er al aan bevestigen ( nog niet aansluiten op een schietkist uiteraard ) .

ik heb gelezen dat door statische ontladingen de ontsteker ook af zou kunnen gaan.
kan dit voorkomen worden door de uiteinden van de ontstekers met mini lasdopen ''af te doppen '' zodat de koper kernen van het draad beschermd zijn ?

alvast bedankt .

voorbereiden kun je gewoon doen. Voor wat extra zekerheid gewoon de uiteinden, de ontblote koperdraden even met elkaar kortsluiten door ze aan elkaar te draaien tijdelijk totdat je hem aan de schietkist koppelt...dan krijgt statische spanning minder kans.

Verder wil ik Nederlandsvuurwerk meegeven dat voordat jij je met dit soort zaken bezig gaat houden. Op youtube staan meerdere filmpjes met uitleg over hoe je dit soort zaken veilig kunt doen (o.a. gebruik van een niet statisch wordende priem, uiteinden van fuse kortsluiten, buiten werken op een tafel en daarnaast een bak water om een evt plots ontstoken cake in de flikkeren).
a.u.b. bekijk deze voordat je aan de slag gaat, want dit zijn serieuze zaken.

Je tegen houden lukt immers toch niet via internet. Dus dan maar advies geven zodat het veilig gebeurt.

Hallo u allen,

Dit jaar wil ik bij onze winkel ter afsluiting van het jaar een klein vuurwerkshowtje geven. Aangezien ik het een beetje budget wil houden zat ik aan het volgende te denken. Van begin tot eind:

2 x pinkie winkie +- 20 sec
1 x zware jongens +- 60 sec
1 x heavy legend 25 +- 20 sec

2 x big 19/1 +- 30 sec
2 x big 19/2 +- 30 sec
2 x big 19/3 +- 30 sec
2 x big 19/4 +- 30 sec

2 x Extreme salute 2.0 +- 30 sec

4 x big 19/5en6 + 2 x secret salute +- 30sec

Al met al een showtje van rond de 5 minuten. Misschien dat ik tussen de extreme salute 2.0 en de finale nog een 3 fluitbakken zet.

Beetje leuke show om naar te kijken ? Of is het gedeelte met de big 19 te saai ?

Back
Bovenaan