Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar

Bij ons in de winkel gaan geen klanten de deur uit zonder goedgekeurde pijlenstandaard, diegene die pijlen bij ons besteld en/of gekocht hebben althans of pakketten waar pijlen in zitten.

Vind het ook best slordig van de andere winkels die het helemaal niet meegeven.

Er werd mij in Breda gevraagd of ik hem écht wel mee wilde nemen. Toen ik het zielige hoopje constructie zag heb ik maar geweigerd, zij blij, ik blij. Sowieso hoef ik er al geen, maar dat ding zag er wel zo lomp uit (grote spaanplaat voet, 86 onderdelen), voor die 15 pijlen zijn de stekerjes bij de pakketten een stuk handiger en veiliger. Ben benieuwd van welke importeur deze voet kwam.

Ah, 1 pagina terug zie ik hem, die van Rubro dus. Ik maak er voor 2020 zelf wel een. :bye:

Moest er vanochtend ook om vragen. Slechte zaak toch. Krijg een beetje het gevoel dat er nog een hoop afgekeurde zooi meegegeven word.

Bij Onwijs vuurwerk ik Groningen kreeg ik vandaag gratis de Vulcan standaard (zwart met groen)erbij. Ik moet zeggen: een heel goed ding. Staat heel stabiel en is verlengd met een dikke grijze PVC buis met een diameter van ongeveer 35mm. In elkaar zetten kost ongeveer 3 seconden. Ik denk dat deze jaren meegaat. Bij een andere winkel heb ik het houten Rubro dingetje gezien, wat een aanfluiting is dat zeg.Pijlenstandaard Vulcan.jpg

Laatst bewerkt:
Wat een aanfluiting zeg...
Bij het inelkaar zetten breken de plastic pootjes al bijna af, echt lachwekkend dit... :no:

Ik had de driepoot van gbv-weco erbij gekregen. Ze deden er 3 losse metalen buisjes bij, de pootjes dus. De hoofd stang is dan weer van plastic...
Ik kreeg de pootjes alleen met geweld aan de voetjes, gelukkig geen voetjes afgebroken.

Ik had de driepoot van gbv-weco erbij gekregen. Ze deden er 3 losse metalen buisjes bij, de pootjes dus. De hoofd stang is dan weer van plastic...
Ik kreeg de pootjes alleen met geweld aan de voetjes, gelukkig geen voetjes afgebroken.

had ik ook inderdaad, de plastic buisjes gingen al kapot met het er op schuiven, de metalen buisjes zitten goed vast.
maar dat de ''hoofdbuis'' van plastic is dat vind ik vreemd, dacht dat 1 van de dingen van het afkeur was dat ze smolten :bonk:

Bij Onwijs vuurwerk ik Groningen kreeg ik vandaag gratis de Vulcan standaard (zwart met groen)erbij. Ik moet zeggen: een heel goed ding. Staat heel stabiel en is verlengd met een dikke grijze PVC buis met een diameter van ongeveer 35mm. In elkaar zetten kost ongeveer 3 seconden. Ik denk dat deze jaren meegaat. Bij een andere winkel heb ik het houten Rubro dingetje gezien, wat een aanfluiting is dat zeg.Bekijk bijlage 43177

deze ziet er stukken beter uit dat de GBV standaard, deze wil ik ook! :p

Ik sla zelf wel weer een metalen pijp de grond in,stuk cv pijp.
Breekt niet en daar past alles in,goed,goedkoop en simpel :D
Owjah,waait ook niet om,ook wel belangrijk :wink:

Zoals ik heb begrepen na diverse tv items gekeken te hebben vandaag, gaat deze standaard om een verzekerings- danwel schadekwestie.
Dus gebeurt er een "ongelukje" waarbij derden zijn betrokken, moet je kunnen aantonen dat je een goedgekeurde standaard had. In geval van niet, heb je dus een probleem..
Dus voor die 2€ gewoon anschaffen, heb ik ook gedaan voor mn eigen (ver)zekerheid.

had ik ook inderdaad, de plastic buisjes gingen al kapot met het er op schuiven, de metalen buisjes zitten goed vast.
maar dat de ''hoofdbuis'' van plastic is dat vind ik vreemd, dacht dat 1 van de dingen van het afkeur was dat ze smolten :bonk:

Dit dus. Wat een rampenplan.

Zoals ik heb begrepen na diverse tv items gekeken te hebben vandaag, gaat deze standaard om een verzekerings- danwel schadekwestie.
Dus gebeurt er een "ongelukje" waarbij derden zijn betrokken, moet je kunnen aantonen dat je een goedgekeurde standaard had. In geval van niet, heb je dus een probleem..
Dus voor die 2€ gewoon anschaffen, heb ik ook gedaan voor mn eigen (ver)zekerheid.

Dit gaat voor dit jaar nog niet op. Doordat alle producten al binnen zijn is de gebruiksaanwijzing niet aangepast. Hier staat nog steeds het volgende op: plaats vuurpijl in een stabiele fles of lanceerbuis

Stop je bv een metalen buis in de grond en er gaat iets mis doordat de pijl niet omhoog gaat oid. Dan ben je als gebruiker niet aansprakelijk. Je hebt je aan de gebruiksaanwijzing gehouden. In dit geval heeft dan de producent/leverancier een probleem.

gelukkig heb ik nog wat oudere pijlpakketten gekregen (batch) neem de pvc buisjes wel die er bij zitten, hoppa de grond in.

Back
Bovenaan