Algemene ervaring/mening Pro-Line

Je kunt wel goeie prijs/kwalitiet potten uitkiezen maar het gratis vuurwerk van pro line zuigt enorm. Zou beter zijn als er proline beschikbaar is bij de dealer maar dat het gratis vuurwerk niet van pro line is.

Tja, je koopt niet bij een zaak voor het gratis vuurwerk he, als het daar om gaat ben je gierig bezig.:wink: Dat gratis vuurwerk is een extraatje, en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.
Bovendien is Royal best een aardig potje.:)
:bye:

Tja, je koopt niet bij een zaak voor het gratis vuurwerk he, als het daar om gaat ben je gierig bezig.:wink: Dat gratis vuurwerk is een extraatje, en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.
Bovendien is Royal best een aardig potje.:)

Ik zou het niet gierig willen noemen maar verstandig. Er zijn andere collecties die betere korting geven of beter gratis vuurwerk. Ik bedoel de Finnland By Night en niet de Royal. Hele miezerige boeketjes met een zachte burst twv 25 euro. Had dan liever de Yellow Caps gratis gekregen die nog goedkoper is zelfs. Hier is een filmpje van de Finnland By Night http://www.pietersvuurwerk.nl/2006/42 pro line finnland by night.wmv

Laatst bewerkt:
Ik wilde op een post reageren van Moontan, maar vond het te off-topic om dat in het Salvo Caps topic te doen. Dan maar even hier.:wink:

De nieuwkomers van dit jaar (Salvo Caps, Multi Color Lines, Screeming Cake) zijn allemaal van betere kwaliteit.
Salvo Caps niet dan, maar dat was ook niet mogelijk; ze zijn namelijk Lines

De Salvo Caps is dit jaar toch vernieuwd ?. Dus de caps worden ook in salvo of sneller achter elkaar geschoten.

Met je laatste opmerking ben ik het helemaal eens.
Elk merk heeft trouwens zijn toppers en miskopen.
Als je Proline hebt dan heb je leuk vuurwerk.
In mijn lijstje was ik trouwens Sunny Oasis vergeten.
Die had ik vorig jaar. Ook een aanrader.
:cool: :cool:

hoi moontan heb jij ook ervaring met het new gold star pakket vriendelijke groet
fascinating

Ik vind het allemaal nog wel meevalleen dat de effecten snel weg zijn,
als je het met bijvoorbeeld Crown vergelijkt vind ik dat er eigenlijk geen verschil is.
Maar dat is mijn mening, en ik heb bijna alles van Pro-Line gehad dus ik kan er wel
wat over zeggen.

hallo marc heb je ook ervaring met het new gold star pakket van proline
vriendelijke groet fascinating

Ik vind proline het mooiste merk wat er is!
Altijd mooie effecten, potten van diverse soorten, snelle langzame, grote kleine..
voor iedereen altijd wel iets te vinden, en en prijzen zijn goed hoor, als ik dit jaar in de folders kijk bij mij in de buurt komt proline, en de rest van de merken van GBV altijd goedkoop uit de folders, alleen de 100.000 knaller is duurder, maar dan heb je ook een echte, als je kijkt bij andere winkels zijn ze gewoon een stuk kleiner, daarom ook wat goedkoper.

Verder vind ik de effecten wel mooi, en proline gaat 99,99& van de tijd goed af, gewoon KWALITEITS vuurwerk ;)

( evenals 31-12 , Pyroprofs enzovoort.... )

Ik heb in een ver verleden wel eens vuurwerk van Proline gehad, maar ken het ook wel van de laatste jaren van bekenden & buren die het hadden.

Behalve mijn mening over Proline, zal ik meteen mijn mening geven over het complete assortiment van GBV.
Voor dit jaar heb ik sinds lange tijd weer een paar cakes op de lijst staan van GBV, namelijk de Golden Glory & Excellent Colours.
En ook de Excellent Hart, maar die schaf ik alleen aan als ik er korting op kan krijgen, omdat ik de adviesprijs net iets te hoog vind.
Verder zal ik wat Asian Thunders, Twisters met knal en Silver Thunder's aanschaffen, die vind ik ook prima :)

Van het overige vuurwerk van GBV (o.a. Proline) ben ik niet bepaald onder de indruk.
De effecten vind ik vaak flets overkomen, rommelig en snel weg.
Over de burstknallen... die zijn wel prima, maar ik koop niet alleen maar cakes omdat de burstknallen goed zijn, ik wil ook mooie effecten en die mis ik dus teveel.

Op de dvd van het Vuurwerkmuseum komt op een gegeven moment ook wat Proline-vuurwerk voorbij en deze beelden bevestigden voor mij mijn mening die ik zojuist heb beschreven.
Ook valt mij redelijk vaak op dat sommige schoten niet krachtig genoeg zijn en op geringe hoogte al ontploffen, vooral bij de budgetpotjes.

Ik ben dus geen groot liefhebber van dit vuurwerk, op enkele uitzonderingen na. Als ik een cijfer zou moeten geven, gebasseerd op het totaalplaatje dat ik heb van GBV/Proline, dan is dat net een: 6

Ik vind geeneen van de nieuwe producten goed. Ze proberen er leuke kleuren in te brengen, maar die vergaan snel, zitten in kleine slordige boeketjes of lukken zelfs gewoonweg niet. De grote bakken zijn schandalig voor 't geld, de nieuwe kleintjes slordig, vrijwel geen innovatie of originaliteit hier... Ik had al nooit een hoge pet op van Proline en nooit de neiging gehad er veel van te kopen, en dat zal dit jaar ook zeker niet gebeuren.

Ik vind het een redelijk merk, maar de nieuwe potten zijn echt niet normaal. Enorm duur en de effecten zijn bij de meeste cakes eigenlijk gewoon slordig of klein en zijn zo weg. Er zijn bijna geen nieuwe kleine potjes, de potjes die er zijn zijn niet echt goed, op Coco Magnolia na dan. En ze hebben geen nieuwe potten gemaakt die er tussenin zitten. Ik blijf wel Proline kopen, maar niet omdat ik vind dat ze dit jaar nou van dat geweldige vuurwerk hebben gemaakt.

Ik ben zelf zoals volgens mij nog een groot aantal anderen best teleurgesteld in het merk Pro-Line. Een aantal jaren terug vond ik Pro-Line echt het beste op de markt en waren de prijzen in vergelijking met andere merken echt goed te noemen.

Als je kijkt welke cakes er nu in de collectie zitten en wat er nieuw op de markt wordt neergezet dan mag GBV zich wel schamen. Niks vernieuwends, hoge prijzen en slechte uitwerkingen. Ik heb het wel gehad met dit merk... erg jammer want toch hoop je elk jaar weer positief verrast te worden.

Proline tjaa, ook in de buurt waar ik woon is dit vuurwerk veel te krijgen. Bij het begin was het helemaal het vuurwerk bij ons in de regio en was ik aangestoken door mijn broer. Tegenwoordig is dit merk egt te duur aan het worden, 1 positief ding de klappen zijn vaak wel wat harder. Maar om het daar nouw voor te doen, dit jaar denk ik maar is wat anders proberen. (op de Yellow Caps na) dat is wel egt de topper geweest vind ik.

mijn ervaring met proline bevalt me ieder jaar zeer goed soms wel is wat tegen vallers maar dan weet je het jaar daar op ook weer weet wat je moet kopen:):)
nou ja ieder geval om het kort te zeggen het zijn redelijke betaalbare prijzen
en ja wat er gezegt wordt over dat het beetje het zelfde blijft is waar
maar toch ook wel weer dat het betaal baar blijft,
buiten de 500grams vuurwerk potten

Heb gister een 30tal producten gezien tijdens een demo, en heb gemengde gevoelens. Pluspunt is dat men leuk speelt met kleuren; dingen als roze, geel en paars komen regelmatig voor, en de combinaties van kleuren zijn vaak erg goed gekozen. Maar vele producten hebben slordige, kleine boeketten die erg snel vervagen. Daarbij vond ik sommige cakes gewoonweg gevaarlijk: het gebeurde maar al te vaak dat fluiters en bombettes niet goed stegen, of een horizontaal pad kozen en de laatste salvo van de Asian Budget Line B knalde in de pot en zo belandde 1 bombette vlakbij het publiek.
Er waren van de 31 producten misschien een vijftal die ik op alle vlakken goed vond, maar ook velen waarbij ik de kleuren erg leuk vond.

Ik vind Proline dus een twijfelgeval: er is zeker moois tussen te vinden, maar de kwaliteit is niet consistent, je moet goed opletten wàt je aanschaft. Vanwege deze onbetrouwbaarheid zal ik niet snel (enkel) voor deze lijn en importeur gaan, maar er zijn ook zeker cakes tussen die ik heel best zou willen hebben!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is mijn eerste jaar dat ik voor GBV producten heb gekozen waaronder veel Proline vuurwerk (oom van mijn vriendin heeft een vuurwerk zaak) en ik moet toegeven dat ik de kwaliteit goed vond zowel de goedkopere cakes als de duurdere cakes mooie boeketten, lekkere knallen en totaal niks dat weigerde of te laag ontplofte.

Ik had totaal niet het gevoel dat het onbetrouwbaar was of onveilig.

Nou vandaag de product demo gezien en wat een tegenvaller:

Wat erg apart is dat de producten die in 2006 bij de 500 grams introductie het
nog het beste doen. Bijvoorbeeld de Best of Seven Rows en de omgelabelde Excellent
Colours (Nu een Pro-Line label) staken er met kop en schouders boven uit.
De rest van alle cakes waaronder de 500 grams producten zijn of te duur of de
effecten zijn gewoon niet goed.

Post maar hier op ut forum!
Hoef ik ook niwt te face booken..
Ben erg benieuwd wat jullie allemaal in petto hebben.
Wat zijn de nieuwe producten ..welke gaan er nou presies uit...
En belangrijker wat doen jullie prijzen? Stijgen ze.. Worden ze minder? Of blijven ze gelijk.?

Post maar hier op ut forum!
Hoef ik ook niwt te face booken..
Ben erg benieuwd wat jullie allemaal in petto hebben.
Wat zijn de nieuwe producten ..welke gaan er nou presies uit...
En belangrijker wat doen jullie prijzen? Stijgen ze.. Worden ze minder? Of blijven ze gelijk.?

Nieuwe producten zijn al gepost 3xh, nog twee weken en ook de prijzen zullen online komen.

Back
Bovenaan