Ik heb in een ver verleden wel eens vuurwerk van Proline gehad, maar ken het ook wel van de laatste jaren van bekenden & buren die het hadden.
Behalve mijn mening over Proline, zal ik meteen mijn mening geven over het complete assortiment van GBV.
Voor dit jaar heb ik sinds lange tijd weer een paar cakes op de lijst staan van GBV, namelijk de
Golden Glory & Excellent Colours.
En ook de
Excellent Hart, maar die schaf ik alleen aan als ik er korting op kan krijgen, omdat ik de adviesprijs net iets te hoog vind.
Verder zal ik wat
Asian Thunders, Twisters met knal en
Silver Thunder's aanschaffen, die vind ik ook prima
Van het overige vuurwerk van GBV (o.a. Proline) ben ik niet bepaald onder de indruk.
De effecten vind ik vaak flets overkomen, rommelig en snel weg.
Over de burstknallen... die zijn wel prima, maar ik koop niet alleen maar cakes omdat de burstknallen goed zijn, ik wil ook mooie effecten en die mis ik dus teveel.
Op de dvd van het
Vuurwerkmuseum komt op een gegeven moment ook wat Proline-vuurwerk voorbij en deze beelden bevestigden voor mij mijn mening die ik zojuist heb beschreven.
Ook valt mij redelijk vaak op dat sommige schoten niet krachtig genoeg zijn en op geringe hoogte al ontploffen, vooral bij de budgetpotjes.
Ik ben dus geen groot liefhebber van dit vuurwerk, op enkele uitzonderingen na. Als ik een cijfer zou moeten geven, gebasseerd op het totaalplaatje dat ik heb van GBV/Proline, dan is dat net een:
6