Algemene ervaring/mening Diamond Collection

Ik vind net als zovelen de Diamond collection over het algemeen te duur qua prijs/kwaliteitsverhouding....:mad: maar ze hebben natuurlijk wel mooi spul.
Elk jaar koop ik wel de Magnum candles en die 300 schots fluitbak "whistling moon missile"
Ook die "flittering whistle" pijltjes zijn altijd wel lachûh :D, maar pijlen en (grote)multishots haal ik altijd van een ander merk.

het hangt heel erg af wat je koopt van daimond, ikzelf heb een dealer van daimond die goedkoop het kleine spul (astro's etc) verkoopt en had vorig jaar 4 potten van hun.

de night blitz, power block, heavy hitz en de multicolour daimond en die 4 vond ik erge aanraders! alleen sommige dingen zijn gewoon idiooit van daimond qua prijsverhouding :bonk:.

ik heb hier de keuze tussen pro line, dynasty en daimond dus neem van alles wat :D.

Ik heb contact opgenomen met Diamond Collection al tijdje geleden omdat 1 van me vuurwerk zich zelf letterlijk opblies en ik kocht ook nog een pakket van hun en toen zat er iets heel anders in dan in het filmpje maar ik krijg geen antwoord... :angry:

Diamond Collection is wat mij betreft het beste vuurwerk wat er is... Zeker met de Professional Series staan ze ver boven andere merken! Ieder jaar komen ze met een aantal nieuwe cake's die mij keer op keer laten zien dat ze weten waar ze mee bezig zijn. De echte Diamond liefhebber die er elk jaar wat van snuift weet waar ik het over heb!

Ook dit jaar weer een paar toppers erbij:

1) Jaguar (harde burstknallen en heldere kleuren)
2) Coyote (erg mooi effect voor nederlandse begrippen)
3) Octopus (zeer aantrekkelijk geprijsd)

Oude toppers die voor mij mogen blijven zijn:

1) Wolf (grote effecten en harde knallen)
2) Cocodile (gekleurde fluiters) noem maar is een betere?
3) Buffalo (mooie heldere blauwe kleuren in z-shape)
4) Puma (mooi opbouwend en goede finale)

De effecten blijven bij iedere cake lang hangen, gewoon top!!!

Cor, ik ben het met je eens dat Diamond met hun Professional Series een aantal zeer goede cakes heeft. Echter zijn dit allemaal >300 grams cakeboxen. Het hele merk Schuurmans biedt naar mijn idee bijzonder weinig onder deze gewichtsklasse. Aangezien de gemiddelde consument, maar ook de gemiddelde freak, nou eenmaal slechts enkele 500/grammers koopt, ben ik van mening dat de importeur Schuurmans slecht bezig idee. Ze bieden alleen cakes aan van boven de €25,- die kwalitatief goed zijn. Onder dit bedrag is er bij hun gewoon niets te vinden wat mijn interesse kan wekken. :sad:

Ik koop zelf al jaren geen Schuurmans vuurwerk meer, begin 2000 toen was de Diamond Collection top en hadden ze een paar (3 als ik me goed herinner) zware single-shots waar ik aan verslaafd was (waren destijds rond de 15 gulden) en ze kwamen destijds toen met de Flashing-Diamonds wat een openbaring was.

Ik vind het tegenwoordig erg mager, bijvoorbeeld de pakketten van Diamond zitten nog vol kleine fontijntjes waar je de lont 10x van moet aansteken en de effecten van cakes zijn slecht vergeleken met andere importeurs.

Schuurmans is gewoon al jaren slecht bezig en word tijd dat dealers dat gaan inzien.

inderdaad.
ik kocht bijvoorbeeld assortiment minister
waarbij er 6multishots en 3fonteinen en 5pijlen bijzaten,
de 3fonteinen klopten, maar bij de mulitshots viel het zwaar tegen.
de meeste waren in combi met een fontein en als je een multishot pot had waren het hooguit 7magere schoten, dus geen schuurmans meer voor mij;)

Prijs/kwaliteit Schuurmans........

Prijs/kwaliteit Schuurmans........

Ik koop al jaren spullen van Schuurmans maar ben er ZEER Ontevreden over

Als er iemand anders tegelijk met mij in de straat iets afsteekt ben ik altijd degene met het zachste/gewoonste vuurwerk terwijl ik er tochwel de duurste diamond potten heb staan
van 30 totwel 60-70 euro
Mijn budget is ongeveer 1000 euro

Ik ga nu eens wat anders proberen

Wat is jullie ervaring, ben ik de enigste??:sad::sad::sad:

Ik koop al jaren spullen van Schuurmans maar ben er ZEER Ontevreden over

Als er iemand anders tegelijk met mij in de straat iets afsteekt ben ik altijd degene met het zachste/gewoonste vuurwerk terwijl ik er tochwel de duurste diamond potten heb staan
van 30 totwel 60-70 euro
Mijn budget is ongeveer 1000 euro

Ik ga nu eens wat anders proberen

Wat is jullie ervaring, ben ik de enigste??:sad::sad::sad:

Als je er al jaren ontevreden over bent. waarom blijf je het dan kopen?

Inderdaad waarom blijf je dan voor diamond gaan ?
Is dat het enigste wat er bij jou in de buurt wordt verkocht ?

Persoonlijk vind ik diamond ook wel erg duur, en daarom koop ik het ook bijna niet.

Gr stefan

Als je er al jaren ontevreden over bent. waarom blijf je het dan kopen?

Hij geeft toch aan dat hij dit jaar eens wat anders wilt proberen?:)

Ik raad je aan om nog even te wachten met keuzes maken en kijken naar winkels die meerdere merken voeren. Kan je van alles wat kopen en dan ga je zeker tevreden naar huis!:) Vaak is het zo dat er nog acties gelden ook bij dat soort winkels voor freaks. Zoek maar eens op Vuurwerkland-Steenbergen of Vuurwerk-Orthen. Ook bestaat er sinds kort www.PyroVoordeel.nl Zij voeren denk ik wel het grootste assortiment van Nederland, ze hebben namelijk bijna alle merken wel:cool:

Hoop je zo wel een eindje op weg geholpen te hebben, vragen kun je natuurlijk altijd stellen:)

Ik koop meestal alleen wat klein spul bij Schuurmans en af en toe eens een potje, maar soms ook niet, zoals vorige ajar toen ik het assortiment maar matig vond.

Schuurmans is gewoon te duur. En dat snap ik niet want het kan wel.(goede prijzen en goed vuurwerk) Kijk maar naar Wolf, of Royal.

Schuurmans zou positief veranderen dit jaar, maar ik vind van niet. Mooi nieuwe producten, oke, positief, maar sommige prijzen zijn bijna belachelijk. Vreemd dat ze dat nooit eens gaan inzien bij Schuurmans.

Wat ze draaiend houd is denk ik voornamelijk de normale consument die de grootste bak wil en de jeugd die standaard er elk jaar zijn astronauten haalt bij de plaatselijke fietsenwinkel ...

Hij geeft toch aan dat hij dit jaar eens wat anders wilt proberen?:)

Ik raad je aan om nog even te wachten met keuzes maken en kijken naar winkels die meerdere merken voeren. Kan je van alles wat kopen en dan ga je zeker tevreden naar huis!:) Vaak is het zo dat er nog acties gelden ook bij dat soort winkels voor freaks. Zoek maar eens op Vuurwerkland-Steenbergen of Vuurwerk-Orthen. Ook bestaat er sinds kort www.PyroVoordeel.nl Zij voeren denk ik wel het grootste assortiment van Nederland, ze hebben namelijk bijna alle merken wel:cool:

Hoop je zo wel een eindje op weg geholpen te hebben, vragen kun je natuurlijk altijd stellen:)

Woon inFriesland en daar wordt in bijna elk dorp schuurmans verkocht, maar ik dit jaar voor Hardix en Rubro

Er is bij mij een dealer inde buurt die daar dit jaar mee begint, lijkt me veel beter dan die gasten uit Leeuwarden:)

Dan gaan we hier maar verder:)

Woon inFriesland en daar wordt in bijna elk dorp schuurmans verkocht, maar ik dit jaar voor Hardix en Rubro

Er is bij mij een dealer inde buurt die daar dit jaar mee begint, lijkt me veel beter dan die gasten uit Leeuwarden:)

Misschien dat je dan hier eens zou kunnen kijken? http://vuurwerk.kuiper-koekange.nl Weet niet of je het een probleem vindt een stuk te rijden? Ze verkopen in ieder geval Wolff en wat Royal Fireworks, allebei topmerken:)

Dan gaan we hier maar verder:)

Misschien dat je dan hier eens zou kunnen kijken? http://vuurwerk.kuiper-koekange.nl Weet niet of je het een probleem vindt een stuk te rijden? Ze verkopen in ieder geval Wolff en wat Royal Fireworks, allebei topmerken:)

Vind je Hardix en rubro niet een goed of beter alternatief dan Schuurmans?
Het is voor mij lekker dicht bij , wil er liever niet kilometers voor rijden
Dan heb al geen voordeel meer.

Toch erg bedankt voor de raad
Ik ga naar Magic Vuurwerk in Gorredijk Woon zelf ook in Gorredijk het is er altijd gezellig, er hangt een echte vuurwerk sfeer

Vind je Hardix en rubro niet een goed of beter alternatief dan Schuurmans?
Het is voor mij lekker dicht bij , wil er liever niet kilometers voor rijden
Dan heb al geen voordeel meer.

Toch erg bedankt voor de raad
Ik ga naar Magic Vuurwerk in Gorredijk Woon zelf ook in Gorredijk het is er altijd gezellig, er hangt een echte vuurwerk sfeer

Hardix en Rubro hebben ook prima spul in huis ja:) Ik kan je dan sowieso één topper aanraden van rubro, BuurtassortimentXXL een pakket met 6 19 shots cakes voor €85 euro.

Ik zou nu lekker gaan kijken in de topics van Rubro en Hardix, der is genoeg info en moois te vinden hier op vuurwerkcrew:D

Back
Bovenaan