Aldi - Categorie 1 vuurwerk

die rotjes zoals gezegd zijn zeker wel beter dan die slechte van vorig jaar. Het is nu zeg maar een knetterbal van vroeger met kleur. Maar net iets krachtiger in mijn optiek. De enigste fontein die ik minder vind is die langwerpige. Die andere twee zijn anders, waarvan die paarse beter is dan voorheen. Ik kan er niet mee zitten. Dat is mijn mening dan.

Overigens ploffen sommige balletjes in de knetterlinten... zijn ze dan nog niet goed droog?

Hier mijn ervaring met het aldi vuurwerk van dit jaar. Over het algemeen is de kwaliteit wat minder dan vorig jaar tot veel minder dan 2 jaar geleden.

Knetterkings: betere fluit, minder goede crackling. Crackling is vele malen slechter dan 2 jaar geleden.
Knetterrotjes: goede crackling, vergelijkbaar met vorig jaar. > dit is batch 2019, ik heb doosjes met een plastic plakbandje. Die van 2020 hebben een papieren plakbandje.
Ratellinten: betere crackling dan vorig jaar.
Fonteinen mix: zilverfontein is vergelijkbaar, powerfontein heeft minder power, knetterfontein is ruk.

Laatst bewerkt:
Zit inderdaad niks tussen wat aan te raden is.
Alles wat ik heb inmiddels getest en tot de conclusie gekomen dat het kartonverspilling is.
Nitros komen 20 cm hoog, knetterking is meer een knetterdroeftoeter, knetterrotjes is net een verdwaalde ster die later afgaat. Lintje is niks waard beetje gepruttel alsof ie zichzelf aan het verslikken is in zn eigen crackling.
Helaas aldi/lesli jullie slaan de plank geheel mis met dit spul.

Dan heb ik denk ik wederom een oude batch, net als met die knetterrotjes. Die nitro's bij mij komen zeker anderhalve meter hoog

die rotjes zoals gezegd zijn zeker wel beter dan die slechte van vorig jaar. Het is nu zeg maar een knetterbal van vroeger met kleur. Maar net iets krachtiger in mijn optiek. De enigste fontein die ik minder vind is die langwerpige. Die andere twee zijn anders, waarvan die paarse beter is dan voorheen. Ik kan er niet mee zitten. Dat is mijn mening dan.

Overigens ploffen sommige balletjes in de knetterlinten... zijn ze dan nog niet goed droog?
Ik heb juist de 2019 batch en die knetteren flink en hebben ook gekleurde sterren.

Ik heb juist de 2019 batch en die knetteren flink en hebben ook gekleurde sterren.

er waren twee versies vorig jaar. 1 echt goede en 1 slechte waar het kruit er uit lekte. Het was een soort fonteintje. Bij die goede had je eerste een flinke vlam en echt harde crackling. Nu zijn ze ongeveer hetzelfde, maar minder inhoud. Nog steeds goed in mijn optiek.

ik zie inderdaad verschil met sommige nitro's. Van mij gaan ruim anderhalve meter hoog.

Ik heb ook eens zo een knetterrotje opengemaakt. Er zit hetzelfde in als de mindere versie van vorig jaar echter door de betere afwerking schiet alles er in 1 keer uit in plaats van een lullig soort fonteintje. Die goeie hadden een soort pellet er in. Een verhard stuk kruit. Jammer dat ze die niet meer maken.

Heb hier batch 2019 nitros gekregen zie ik nu. Hopelijk dat dat dan de goeie zijn :D
Vind ze er wel 'slecht' uitzien, ofja, het papiertje zit er niet mooi omheen en het lontje lijkt erg kort.
We zullen wel zien hoe die het doet, kost gelukkig ook niks zo'n doosje.

Wat een ellendige troep! Alleen de nitros en knetter rotjes zijn prima. Voor de rest zeer matig spul, vooral de fonteinen en knetterlinten zijn troep!

Wat een ellendige troep! Alleen de nitros en knetter rotjes zijn prima. Voor de rest zeer matig spul, vooral de fonteinen en knetterlinten zijn troep!
Wacht wat? Wat is troep aan de knetterlinten? Ze knetteren gewoon goed, misschien iets wat langzaam bij sommige maar bij iedereen komt er best redelijke knetter van af.

Nu moet ik zeggen dat ik mij nog niet eerder in F1 heb verdiept. Maar om wat meer lontjes te hebben (naast het Funke spul) wat bij de Aldi gehaald. Alleen een knetterlint getest en die ging als de brandweer. Echt met een seconde weg. In mijn beleving harder dan menig NL-kanonslag. Als ze allemaal doen als mijn testexemplaar, kom ik de vooravond wel door :)

Zal zaterdag eens de rest eens testen (knetterkings, nitro's en de fontijnenbox) of het zo slecht is zoals een aantal van jullie ervaren.

Ik heb net een winkel gevonden met categorie 1 vuurwerk waarbij zei de aldi fontijnenmix batch 2017 verkopen. Ze hebben echt nog zeker 50 van liggen. Die schijnen wel goed te zijn toch? Ik kan ze pas vanavond zelf testen

Back
Bovenaan