Aldi - Categorie 1 vuurwerk

Toen de verkoop van start ging lag er hier in de winkels alleen maar 2018 batch knetterballen normaal en XXL. Daar dus even goed naar kijken in de winkel. Nu was ik er van het weekend weer om even te kijken of de knetterrotjes er lagen en toen hadden ze alleen maar 2017 batch liggen. De goede dus met papiertjes ipv zo een kokertje. Als je alleen 2018 kan krijgen zou ik alleen voor de ratellinten gaan. Succes!

Ik dacht slim te zijn om nog een doosje XXL Knetterballen 2017 batch te kopen, altijd leuk voor tussendoor op oudejaarsavond. Heb toch maar even het doosje geopend in de winkel om te kijken naar de inhoud van de ballen. Ook in de doosjes van de 2017 batch zaten de plastic kokertjes, heb ze dus maar laten staan. Nu maar een doosje linten meegenomen. Blijft gewoon leuk om daar oudejaarsavond mee te beginnen. Helaas vielen ze vorig jaar erg tegen, maar dit jaar maar in de herkansing en de reacties zijn positief hier op het forum.

Ik dacht slim te zijn om nog een doosje XXL Knetterballen 2017 batch te kopen, altijd leuk voor tussendoor op oudejaarsavond. Heb toch maar even het doosje geopend in de winkel om te kijken naar de inhoud van de ballen. Ook in de doosjes van de 2017 batch zaten de plastic kokertjes, heb ze dus maar laten staan. Nu maar een doosje linten meegenomen. Blijft gewoon leuk om daar oudejaarsavond mee te beginnen. Helaas vielen ze vorig jaar erg tegen, maar dit jaar maar in de herkansing en de reacties zijn positief hier op het forum.

Heb je wel gekeken of je de 2018 batch ratellinten hebt, die van 2017 zijn inderdaad vlut. Sommige pakken van de knetterballen XXL batch 2017 bevatten nog wel zakjes met losse knetters. Het gaat dan om batch no: 2017-1405-01

Gisteren heb ik het in de Aldi nog even gecheckt, maar het XXL knetterbal verhaal is helaas nog ingewikkelder dan ik dacht.
Het lijkt er namelijk op dat er nu 4(!) soorten batches in omloop zijn:

- de 2018 batch met een plastic omhulsde pellet
- de 2018 batch met geelachtig papiertje en een glimmende, gekleurde pellet
- de 2017 batch met normaal papier en een zwarte, niet omhulsde pellet
- de 2017 batch met normaal papier en balletjes

Het pakje wat ik in mijn handen had was een 2017 batch met normaal papier, vandaar dat ik ook dacht dat deze de balletjes zou bevatten. Voor de zekerheid toch nog even opengemaakt en gecheckt, en tot mijn verbazing zag ik een zwarte pellet, zonder plastic omhulsel, ver weg in het papiertje verstopt. Ik kan me niet herinneren dat er vorig jaar een versie was met een pellet, dat was volgens mij alleen nog bij de normale knetterballen zo. Zou de Aldi dan echt '2017 batch' op verpakkingen zetten om zo mensen te misleiden? :bonk:

Gisteren heb ik het in de Aldi nog even gecheckt, maar het XXL knetterbal verhaal is helaas nog ingewikkelder dan ik dacht.

Het pakje wat ik in mijn handen had was een 2017 batch met normaal papier, vandaar dat ik ook dacht dat deze de balletjes zou bevatten. Voor de zekerheid toch nog even opengemaakt en gecheckt, en tot mijn verbazing zag ik een zwarte pellet, zonder plastic omhulsel, ver weg in het papiertje verstopt. Ik kan me niet herinneren dat er vorig jaar een versie was met een pellet, dat was volgens mij alleen nog bij de normale knetterballen zo. Zou de Aldi dan echt '2017 batch' op verpakkingen zetten om zo mensen te misleiden? :bonk:

Nee het kan zo zijn dat er 2017 dozen over waren in China.. en die Chinezen vullen die dozen gewoon ...

Ik zal het nog leuker maken: hier een 2018 batch, grijs papiertje met balletjes erin.

Ik stond gister met de knetter kings in mijn handen. Toen viel het mij op dat de 2018 batch dozen véél minder zwaar wogen dan de 2017 batch. Dus heel het vak uitgepluist en nog 2 pakken 2017 batch meegenomen.

Dan nog positief nieuws; hier waren de vuurwerkmix en meterzak al afgeprijsd! De andere assortimenten niet overigens.

Voor de prijs maar een meterzak meegenomen, want 15 fonteinen voor 6 euro is geen geld.

IMG_20181222_092042.jpg

IMG_20181222_092034.jpg

Haha, die 2018 knetterlinten gaan nog best goed! Had er een aantal tegelijk gedaan en daar kwam nog behoorlijk wat herrie vanaf. Gelukkig was ik niet de enige want iets verderop werd gelijk een cake afgestoken.:D

Bizar: ik stak net een powerfontein van de Aldi af (dunne rechte buis op voet). Maar dat ding knetterde als een knetterfontein. Grapje van een productiemedewerker ergens in China, waarschijnlijk.

Iemand die weet of aldi aan afprijzen doet na oud en nieuw? Of wordt het gewoon uit de schappen gehaald? Aangezien het afgelopen vrijdag het nog erg vol lag bij mijn aldi

Kan per filiaal verschillen. Hier zijn in de loop naar de jaarwisseling juist diverse artikelen dingen juist afgeprijsd om weinig voorraad over te houden. Zie eerdere post in dit topic

Gisteren mijn eerste knetterbal XXL afgestoken, nouja, de bal heb ik er maar afgehaald. Maar het viel me eerlijk gezegd niks tegen. Die dingen hebben een maand liggen drogen, en het knetterde behoorlijk. Een meevaller.

Ik heb nog een tasje over voor de zomer :D

1434150B-97B6-4903-980C-D3A68E0081F7.jpg

Leuk spul voor de zomer, nog 6 dozen 2018 linten. Top, een hoop herrie voor weinig.

Was weet topspul. Fonteinen leuk in de avond. Knetterkings en ratellinten mee vermaakt oudjaarsdag. Toch een herrie en weinig mensen tot last!

Waarom kan de Aldi wel 60 Knetterlinten verkopen voor €2,99?? en moeten ze verder overal tering duur zijn voor veel minder 3/10/20st...

Back
Bovenaan