Al folders ontvangen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier helaas geen folders. Maar aan de andere kant van het eiland wel. Gelukkig heeft mijn collega hem bewaard, en dus toch wel 1 folder in handen dit jaar!

20231226_101426.jpg

20231226_101432.jpg

Zojuist even alle folders en flyers van afgelopen december nog even tevoorschijn gehaald. Het viel ontzettend tegen met het aantal folders op de deurmat. Uiteindelijk waren dat er maar 2. Zodoende heb ik zelf wat kilometers gemaakt om aan folders te komen en samen met de hulp van een aantal medeliefhebbers ben ik toch op een aardig aantal uitgekomen.

Screenshot_20240114_163905_Gallery.jpg

Screenshot_20240114_163928_Gallery.jpg

Screenshot_20240114_163953_Gallery.jpg

Screenshot_20240114_164048_Gallery.jpg

Screenshot_20240114_163815_Gallery.jpg

Wat mij opviel in 202-2023 en 2023-2024 is dat sommige winkeliers ervoor kiezen om niet meer hun naam en adres af te laten drukken op de folder, als ze al een folder hebben.
Hebben ze een folder, dan is het er soms zo een dat het assortiment van de winkel representeert zonder enige verwijzingen naar de winkel en dat is het.

Toch wel zonde dat winkelnaam en adres er niet bij staan vermeld, want dat is toch hetgeen wat reclame maakt voor jou winkel. Ik kan ook wel naar bijvoorbeeld vuurwerkland.nl surfen, maar wie zegt dat ik daadwerkelijk op jouw (web) winkel terecht kom?

Ik weet niet wat de kosten zijn om je eigen adres af te laten drukken, maar een wit vlak waarbij je dan zelf je adres erin stempelt zou een goed alternatief zijn. :D

Tegenwoordig lijkt het alsof ze echt op elke cent willen besparen. Sommigen verkopen al tientallen jaren vuurwerk en zo'n jaarlijkse folder was echt hetgeen wat (imo) de aandacht trok. En dan kappen ze zomaar met dat soort folders. Nooit begrepen.

Ik heb 4 folders en 1 flyer in de bus gehad.
Dus het heeft wel effect gehad om de Ja/Nee sticker van de klep af te peuteren.

Darksoul wees mij er vorig jaar op, dat de kwaliteit papier zeer slecht is geworden en dat het papier van de folders ook erg dun is geworden.
Drukwerk is heel erg duur, omdat ik tegenwoordig i.v.m. een WIA uitkering wat meer tijd heb voor 2 patiënten verenigingen/stichtingen zit ik ook een redactie van een magazine van 1 van de patiënten verenigingen.
Dit magazine is in 2023 ook kleiner geworden, en de kwaliteit van het papier is ook lichter geworden, omdat het papier heel kost en omdat ook de verzendkosten de pan uit rijzen.

Ander voorbeeld, scouting (Nederland) is eind 2023 gestopt met hun blaadje en dit wordt vanaf 2024 digitaal.

Leuk allemaal zal je denken, maar dit heeft ook te maken dat de vuurwerk folders steeds minder worden.
Dat winkeliers/importeurs er voor kiezen om een standaard folder te drukken en dat huis aan huis te bezorgen.
Er zijn nog 5 importeurs over en ik denk dat er 1 a 2 opgeslobberd worden door de giganten en dan wordt er eenheidsworst nog meer van kracht.
Wat folders betreft, maar ook qua assortimenten.

Ik begrijp wel dat drukwerk steeds duurder wordt, maar het papier en de drukkwaliteit steeds slechter.
Wolff Vuurwerk had vroeger altijd mooie, grote folders, mooi gedrukt op mooi papier. Zelfde de kleine lokale Merucurius/Schuurmans winkeliers!

Nu is het drukwerk slechter dan de gemiddelde krant en de kwaliteit van het papier om over naar huis te schrijven.

Die ene keer per jaar zouden deze kosten nog wel gemaakt kunnen worden, toch?
Bovendien werkte Wolff al met standaard folders; ze hadden een stuk of 3 winkeliersassortimenten en daar hoorde dan telkens een bepaalde folder bij; Spektakel, Festival of Knettergoed.

Ik ben van mening dat dat echt iets was wat Wolff (naast kwaliteit) op de markt heeft gezet. Vele liefhebbers hebben nog steeds van dit soort folders thuis liggen en/of in hun hoofd gegrift. Dat maakt dat mensen blijven terugkomen naar deze importeur/merk/lijnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan