Al folders ontvangen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja 3 folders, waaronder 1 van het lokale verkooppunt die vuurwerkexpert gaan verkopen.
Een aangename verrassing die mij weer wat geld heeft gekost haha

Ik heb een foldertoertje gedaan en ben langs winkels geweest die normaal gesproken elk jaar een folder uitbrengen! Dit keer kwam ik met 3 keer de helft terug! Men gaat toch meer online waar je de folder kan downloaden of verkoop via webshop! Ik geef de winkeliers geen ongelijk, maar de charme van het hebben van folders blijft voor mij!

Misschien is het goed hier te delen waar jullie wel folders vandaan hebben of winkels weten die fysieke folders verstrekken! Dat scheelt mij als verzamelaar tijd om er wel of niet naar toe te gaan! Zelf heb ik folders van Crackercorner Leiden, Driesprong Zoetermeer, Vuurwerkbunker Zoetermeer en Pijnacker, Quartel Pijnacker, Piroshop Katwijk, Rijswijkse Vuurwerkhal!

Ik zal het hier delen mocht ik van meerdere winkeliers hebben gevonden!

Kreeg van het weekend een een folder van de Primera in Delft.

Uit de eigen gemeente nog niets ontvangen.

Heb zoals elk jaar per post een folder ontvangen van Mulder Vuurwerk Haastrecht. Ook een folder bij de demo van Avri gehad. Daarnaast via FB oproep gedaan voor meer folders en dat heeft er al 5 opgeleverd :)

Afgelopen weekend de eerste ontvangen! Kom maar op met de andere...Alhoewel ik er niet heel veel meer verwacht.

Hier ook eindelijk de eerste folders binnen. Vanavond even op mijn gemak alle folders bekeken onder het genot van een bakkie koffie. Nu hopen dat er snel nog meer binnen komen.

Screenshot_20221213-205923_Gallery.jpg

Screenshot_20221213-205929_Gallery.jpg

Yes, eerste binnen. S&O Dronten. Een Broekhoff dealer iets verderop die pas net open is gegaan.

Gisteren een folder meegenomen bij de Tuinwereld. (Bij Tiel)
Toen ik thuiskwam zat er een Broekhof folder in de brievenbus.

Weer wat aanvullingen kunnen doen, Groenrijk t Haantje, Karwei Berkel, kdootjes vuurwerk en vuurwerkworld Aalsmeer! Verder nog wat flyers mogen ontvangen van Melvins vuurwerkwinkel!

Hier nu in totaal weer 5 folders, zo'n beetje als vanouds.

20221218-134346.jpg

Had hier geen folder verwacht met rotjes en vuurpijlen erin, toch wel leuk om te zien.

20221218-133521.jpg

Voor covid had ik altijd wel een stuk of 12 verschillende folders. Mag dit jaar blij zijn als ik er 5 heb.

Folders. Het valt niet mee, dit jaar. Ik verzamel al vuurwerkfolders vanaf 1998. De afgelopen twee jaar was er natuurlijk al vrijwel geen folder te krijgen, vanwege het verbod. Dus ik ben van plan om dit jaar redelijk wat folders te scoren. Maar dat valt tot dusver vies tegen. Ik heb vrijdag een rondje gedaan langs meerdere plaatsen, maar ook toen ben ik langs vier winkels gegaan waar ik uiteindelijk géén folder heb kunnen krijgen. Om dan nog maar te zwijgen over de winkels die in zijn geheel gestopt zijn met de vuurwerk verkoop. Dat zijn er namelijk ook nog een paar geweest. Enkele argumenten die in winkeliers heb horen zeggen:
- "De folder heb ik niet meer; er stonden teveel prijsfouten in." (Hoe dan??)
- "De folder wordt komende week verspreid. Ik heb 'm nu nog niet hier liggen."
- "De leverancier heeft geen folder uitgegeven. Ze zeggen dat die weer achterhaald is door uitverkochte producten tegen de tijd dat ie verspreid is."
- "Ik had vandaag met een levering van vuurwerk een stapeltje folders moeten ontvangen. Maar ze zijn het vergeten mee te sturen."
- "Nee, we hebben dit jaar geen folder gemaakt. We vinden het zelf ook erg jammer."

Al met al ben ik een middag op pad geweest en heb ik welgeteld TWEE folders kunnen krijgen. Gisteren bij de Rijswijkse Vuurwerkhal heb ik nummer drie opgepikt. En bij een demo (AVRI) kon ik er ook eentje meenemen. De meeste van deze folders zijn ook nog eens op goedkoop, dof, krantenpapier gedrukt, om geld te besparen. Het zijn gewoon niet meer die mooie glossy magazines die mijn collectie het meest verrijken. Komende zaterdag maar weer eens een rondje langs andere winkels maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan