Al 15.000 meldingen over vuurwerkoverlast

Brainiac

VWC lid
ROTTERDAM (ANP) - Bij het meldpunt vuurwerkoverlast.nl zijn al ruim 15.000 meldingen binnengekomen. De meeste klachten komen uit de drie grote steden: Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Maar ook vanuit Zuid-Limburg en Oost-Nederland wordt veel geklaagd.

Het meldpunt is een initiatief van 25 lokale GroenLinks-fracties. Volgens hen storen steeds meer mensen zich aan harde knallen, te vroeg afgestoken vuurwerk en onveilige situaties op straat. Het meldpunt ging woensdag de lucht in.

Overlast melden kan tot 3 januari. Het is het derde jaar op rij dat burgers hun klachten kwijt kunnen bij dit meldpunt. Vorig jaar kwamen er bijna 90.000 klachten binnen. Het jaar ervoor ontving GroenLinks ruim 82.000 meldingen.

Begin volgend jaar krijgt de Tweede Kamer een rapport over de vuurwerkklachten. Ook een aantal burgemeesters krijgt dat verslag.

Bron: Tubantia

Hier in het oosten heb je in de dorpen een enorme bezettingsgraad van 60+'ers. Die hebben blijkbaar niets beters te doen :bonk:

ROTTERDAM (ANP) - Bij het meldpunt vuurwerkoverlast.nl zijn al ruim 15.000 meldingen binnengekomen. De meeste klachten komen uit de drie grote steden: Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Maar ook vanuit Zuid-Limburg en Oost-Nederland wordt veel geklaagd.

Het meldpunt is een initiatief van 25 lokale GroenLinks-fracties. Volgens hen storen steeds meer mensen zich aan harde knallen, te vroeg afgestoken vuurwerk en onveilige situaties op straat. Het meldpunt ging woensdag de lucht in.

Overlast melden kan tot 3 januari. Het is het derde jaar op rij dat burgers hun klachten kwijt kunnen bij dit meldpunt. Vorig jaar kwamen er bijna 90.000 klachten binnen. Het jaar ervoor ontving GroenLinks ruim 82.000 meldingen.

Begin volgend jaar krijgt de Tweede Kamer een rapport over de vuurwerkklachten. Ook een aantal burgemeesters krijgt dat verslag.

Bron: Tubantia

Valt reuze mee , 15000 , van de miljoenen nederlanders
Klaagt .
Er leven miljoenen mensen in dit land.
Groenlinks kan beter stoppen er is geen draagvlak voor een verbod
We zijn aan de winnede hand

Men is inderdaad fanatiek bezig geweest.

Zo heeft, volgens de interactieve kaart waar live meegekeken kan worden waar de klachten vandaan komen, iemand aan de Kersdijk (Oikos) in Enschede maar liefst 28 klachten ingediend.

Okois.png

Iemand woonachtig op de kruising Brassehorst / Brakerhorst (Stokhorst) in Enschede heeft de moeite genomen om maar liefst 29 klachten in te dienen.

Stokhorst.png

Iemand woonachtig aan de Holtwiklanden (Stroink) in Enschede heeft 19 klachten ingediend en iemand aan de Kwekkeboomweg (Broekheurne) in Enschede heeft 23 klachten ingediend.

Sroink.png

Broekheurne.png

In alle gevallen is er in de gehele wijk geen enkele andere klacht geregistreerd. Dit verschijnsel doet zich overal in het land voor.

Het heeft er dus alle schijn van dat dit meldpunt gewoon een verzamelpunt voor notoire klagers is.

Delen wij de 15.000 geregistreerde klachten door het gemiddelde aantal klachten van zo'n 20 per klager, en dan houdt ik het nog laag aan gezien bovenstaande voorbeelden, dan blijven er nog geen 750 klagers over.

Geeft te denken, niet?

Mmh de media mag hier ook weleens aandacht aan besteden. De cijfers zijn totaal niet representabel en de mensen die de kranten lezen krijgen zo een foutief beeld. Terwijl journalistiek er juist is om de waarheid te vertellen.....

Vanuitgaand van 17,5 miljoen nederlanders en dat iedere klacht van een uniek persoon kwam heeft ongeveer 0,085% van de nederlanders geklaagd.

Als we uitgaan van een gemiddelde van 10 klachten per persoon hebben 1500 mensen geklaagd. Dit is 0,0085% van de nederlanders.

Nou nou groenlinks, wat een succes! Top!

Welnee, dit is iets wat je compleet niet serieus moet nemen, veel meldingen komen vandezelfde persoon meedere malen.
Daag meldpunt, je hebt je beste tijd gehad

Geef elke nedelander ,
Het recht om officeel 1x te stemmen.
Of je voor of tegen vuurwerk bent
Net als de verkiezingen.
Dan weet ik zeker dat 85% voor vuurwerk is.
Vuurwerk is het mooiste wat er is in mijn beleving
De magie van het lontje aansteken
Heerlijk.

Dus eigenlijk kan je de 15000 meldingen wel delen door 10 aangezien hoofdzakelijk alle meldingen vaker uit hetzelfde huis komen. Nou dan zijn er nu zon 1500 huizen waar een melding door is gedaan. Maken ze daarvoor nou serieus een site aan?

Valt me op dat de reacties, inmiddels 100 onder hetzelfde artikel op nu.nl behoorlijk negatief zijn over het geklaag en groenlinks:bye:

Hier één klacht, in dat stukje in de wijk wonen oudere mensen. Niet dat het onterecht is want de laatste dagen hoor je toch steeds meer knallers. Jeugd, met Belgische nitraten.. die kunnen niet meer wachten. Ach we zijn allemaal jong geweest, ook deze oudjes hebben wel eens kattenkwaad uitgehaald.

Mmh de media mag hier ook weleens aandacht aan besteden. De cijfers zijn totaal niet representabel en de mensen die de kranten lezen krijgen zo een foutief beeld. Terwijl journalistiek er juist is om de waarheid te vertellen.....

Haaaahahahahaha. Sorry.
Niet vervelend bedoeld maar je snapt vast wel waarom ik hierom moet 'lachen'.

Daar woont Arno zelf zeker met 58 meldingen...:bonk:

2qwcwm9.jpg

in de kleine dorpen zoals bij ons weten we nu precies wie er klagen. het is namelijk precies uit te zoeken wie. waarschijnlijk klagen de meeste mensen in de kleine dorpen volgend jaar niet meer.
en kunnen deze hun hart vasthouden tijdens tussen 18 en 2.00 uur

er is hier over niet goed nagedacht.
ze kunnen nu net zo goed de namen van de klagers op internet zetten.

Allemaal even een ''fake melding'' sturen zodat ze inzien dat het beperken van de afsteektijd geen nut heeft !

-Mike

hahaha 7 keer melding in medemblik van bejaardehius van een persoon die zal niet blij zijn om 18:00 haha

Ik kan er ook helemaal niet inkomen, al die vuurwerk overlast. Als ik de berichten en de mensen die er op reageren moet geloven zou het een halve oorlog moeten zijn in heel Nederland. Overal zie ik mensen klagen dat hun wijk "geterroriseerd" word, en dat er al weken/maanden vuurwerk afgestoken word. Zwaaaaar overdreven als je het mij vraagt. Ik heb in mijn woonplaats en omgeving in de hele maand December misschien net 5 knallen gehoord.

En mag ik jullie erop wijzen dat deze geweldige site met alle ontwikkeling en beheer erom heen door jou betaald is! :p :bonk: mooi he, door jou is er nu zo'n site.

Back
Bovenaan