Akkoord met China over vuurwerk

stb

VWC lid
door Inge Lengton
DEN HAAG - China gaat strenger controleren op illegaal vuurwerk dat in Chinese fabrieken wordt gemaakt en naar Nederland wordt verscheept.

Staatsecretaris Atsma (Milieu) heeft daar in Peking afspraken over gemaakt. Door het akkoord hoopt de CDA-bewindsman dat er minder oud- en nieuwvierders op de ehbo zullen belanden.

Atsma is sinds zaterdag op handelsmissie in China. In Peking zal hij vandaag met de Chinese inspectiedienst een nieuw akkoord sluiten over de handel van verboden knallers en siervuurwerk van zwaar kaliber met Nederland.

In de overeenkomst staat dat zodra er in Nederland illegaal vuurwerk uit China wordt gevonden, de Chinese Inspectie dan zal nagaan wie de zending heeft gemaakt en verstuurd. Er zullen dan sancties volgen. Nederland zal op zijn beurt duidelijker maken welk vuurwerk er verboden is in ons land.

Bron: De Telegraaf

Wat gaat Nederland anders doen? De VOC opnieuw opbouwen, naar China varen en voor de Chinese kust gaan liggen voor een handelsblokkade?

Gek zeg, dat politiek Nederland al weer een hele tijd stil is over mensenrechten in China. Hey Chinees, als jij nou eens wat doet aan dat vermaledijde illegale vuurwerk, zodat wij onze Nederlandse markt kunnen beschermen. Zullen wij dan maar wat minder controles uitvoeren bij Chinese restaurants en ons mondje dichthouden over geschonden mensenrechten in China? Okee, dat vindt u goed? Dan hebben we een deal...

:rolleyes:

:D hahaha, een deel word sws al niet geregistreerd in china dus als die ladingen gepakt worden kunnen ze moeilijk sancties uitdelen, en daarnaast komen veel shells en blokken uit polen e.d.

Die chinezen sturen het gewoon naar andere landen en vanuit daar word het weer doodleuk naar nederland gereden. Dan heeft de chineze exporteur niets fout gedaan, hoe kun je hen dan straffen!

Dwijlen met de kraan open dit!:bye:

Nederland maakt afspraken over vuurwerk met China

Nederland maakt afspraken over vuurwerk met China

DEN HAAG - Nederland gaat nauwer samenwerken met China om illegaal en gevaarlijk vuurwerk van de markt te houden.

Foto: AFP Staatssecretaris Joop Atsma (Infrastructuur en Milieu) tekent woensdag een overeenkomst die de samenwerking tussen Nederlandse en Chinese inspecteurs moet verbeteren.

Volgens Atsma wordt het met de afspraken in de toekomst gemakkelijker om informatie over controles en handhaving uit te wisselen.

''We weten van elkaar beter wat de regels zijn en we kunnen misstanden sneller aanpakken'', aldus de staatssecretaris. Nederland werkt al langer samen met China om het probleem het hoofd te bieden.

Veel vuurwerk dat in ons land de lucht in gaat, is afkomstig uit China. Vorig jaar kwam via de Rotterdamse haven 30.000 ton Chinees vuurwerk op de Europese markt.

Het aantal vuurwerkslachtoffers is het afgelopen jaren teruggelopen. Vier jaar geleden moesten nog 1100 mensen met verwondingen in het ziekenhuis worden behandeld, afgelopen jaar waren dat er 710.

Ook het schadebedrag door vuurwerk zou sterk zijn teruggelopen, terwijl de vuurwerkhandel tussen beide landen juist is gegroeid.

© ANP

Ik snap hier werkelijk waar helemaal niets van.
Waarschijnlijk heeft Atsma hier gewoon een snoepreisje gemaakt?
Vuurwerk is al gereguleerd en het lijkt me niet dan NL er baat bij heeft dat Hamburg meer tonnen vuurwerk te verstouwen krijgt.
Wel zou China nauwkeurig kunnen aangeven wat er per schip naar NL gaat zodat Douane altijd kan controleren bij aankomst, maar toch zie ik dan illegale handelaren snel vertrekken naar andere landen.
Een wassen neus dit als je het mij vraagt...

Ik snap hier werkelijk waar helemaal niets van.
Waarschijnlijk heeft Atsma hier gewoon een snoepreisje gemaakt?
Vuurwerk is al gereguleerd en het lijkt me niet dan NL er baat bij heeft dat Hamburg meer tonnen vuurwerk te verstouwen krijgt.
Wel zou China nauwkeurig kunnen aangeven wat er per schip naar NL gaat zodat Douane altijd kan controleren bij aankomst, maar toch zie ik dan illegale handelaren snel vertrekken naar andere landen.
Een wassen neus dit als je het mij vraagt...

Heerlijk toch, lekker naar verre landen reizen op andermans kosten en beetje slap ***len en deals maken waarvan iedereen weet dat niemand ze nakomt! :)

Inderdaad dweilen met de kraan open! Hij had die belasting centen voor dat snoepreisje beter aan iets anders kunnen besteden.

En waar wordt dit reisje naar China van betaald?
Juist! Door ons, de belastingbetaler!
En weer iemand van het cda, een rotpartij die steeds minder zetels krijgt, op naar de 0 zetels!
Ik denk (en hoop) ook dat het dwijlen met de kraan open is.
Denken ze nu echt dat nederland een land met >1,3miljard inwoners hun even de les gaat voorlezen. Hoeveel illegale fabrieken zijn er wel niet in China?
Welkom in dit rotland dat nederland heet!!
BAH!

En waar wordt dit reisje naar China van betaald?
Juist! Door ons, de belastingbetaler!
En weer iemand van het cda, een rotpartij die steeds minder zetels krijgt, op naar de 0 zetels!
Ik denk (en hoop) ook dat het dwijlen met de kraan open is.
Denken ze nu echt dat nederland een land met >1,3miljard inwoners hun even de les gaat voorlezen. Hoeveel illegale fabrieken zijn er wel niet in China?
Welkom in dit rotland dat nederland heet!!
BAH!

Achja, vuurwerkprijzen met 5% omhoog, en de hele kosten zijn er alweer dubbel en dwars aan verdient. :)

Agh, het probleem is, is dat de overheid TE veel moeite doet. En daardoor mensen de satisfaction geven om het alleen meer en meer te kopen. Ik wed dat als men niet meer zich gaat bemoeien, de regels wat versoepelt, illegaal vuurwerk gauw, adios is.

Gaat met alles zo. Men houd eenmaal van de kick bij het doen van iets illegaals.

Is gewoon van den zotte wat hier gebeurd.
Nederland heeft wat betreft ministers en advieseurs zover ik het zie alleen maar een stelletje lutsers.
Het merendeel van het illegale vuurwerk wat in Nederland is komt uit landen waar dit wel is toegestaan op de markt(Al dan niet voor profecioneel gebruik)
Dus wat heeft het in hemelsnaam te maken met china buiten dat het daar geproduceerd word!!!
Wil je echt van de grootste ellende af zul je water bij de wijn moeten doen en de regels moeten versoepelen.
Rollen met flash,Knal zoals nitraat,pijlen naar 75gr,cakes 25gr pts per tube,shellkitjes etc TOESTAAN.
Dit zal veel meer effect hebben om het in te damen dan daar in China als een klein kind te gaan lopen jammeren.
Laat die ministers eens een paar gasten van hier en wat uit de branche als advieseur in de hand nemen en niet van die prutsers die denken het beter te weten.

i rest my case!

gr

Nederland is echt het enigste land dat zich zo belachelijk zit te maken, onze buurlanden hebben geen probleem, ga daar eens kijken.

Dit zorgt er echt niet voor dat er minder mensen op de ehbo belanden want volgens mij is het grootste deel daarvan omstanders die geraakt zijn door babypijltjes of omgevallen ander vuurwerk door mensen die er totaal niet mee om kunnen en/of dronken zijn.

Ik vind dat het hoog tijd wordt dat de beleidsmedewerkers/ministers die zich hiermee bezig houden gewoon oprotten.
En er mensen het in handen nemen die er "echt" verstand van hebben en niet meer van die idioten die er nu over gaan.
Geen wonder dat de nederland steeds verder in de afgrond zakt!

Ik vind dat het hoog tijd wordt dat de beleidsmedewerkers/ministers die zich hiermee bezig houden gewoon oprotten.
En er mensen het in handen nemen die er "echt" verstand van hebben en niet meer van die idioten die er nu over gaan.
Geen wonder dat de nederland steeds verder in de afgrond zakt!

tja klopt, maarja, als ze de in hun ogen experts erbij gaan halen krijgen we van die frits pen figuren, kunnen we straks alleen nog maar zijn vuurwerk kopen omdat al het andere gevaarlijk is :D

Weet je wat ik me wel eens afvraag? Zou de Nederlandse regering nou echt niet merken dat hun strenge aanpak niet werkt? En ze zichzelf belachelijk maken als klein kikkerlandje bij china (je kan het net zo goed continent noemen) en de oostblok landen.

Hoe streng ze handel ook aanpakken, en hoe veel manschappen ze ook op de illegale handel zetten. Handelaren vinden toch steeds nieuwere en slimmere mazen in de wet om hun illegale praktijken voort te zetten.

En word er 1 handelaar gepakt? Jammer komen er weer 2 voor terug. Zolang het met de economie slecht gaat, en er veel geld te verdienen valt. Blijft het dweilen met de kraan open.
Versoepel de regels, en trek ze gelijk met onze zuiderburen.

Shellkitjes, knallers tot 2 gram flash, pijlen tot 75 gram. Cakes zijn wat mij betreft nu goed. Maar verhoog ze tot 750 gram. En probeer ze net als original compacter te maken zodat de prijs kan zakken.

Wedden dat je veel mensen tevreden stelt en de handel afneemt?

Want op kosten van de belasting betalende burger tripjes naar china,Italie, polen, hongarije enz maken lost echt niks op. Geloof me ze worden vierkant uitgelachen.

Zoals andere al zeiden trap die koekebakkers er uit. En neem daar voor mensen met verstand van vuurwerk aan.

Weet je wat ik me wel eens afvraag? Zou de Nederlandse regering nou echt niet merken dat hun strenge aanpak niet werkt? En ze zichzelf belachelijk maken als klein kikkerlandje bij china (je kan het net zo goed continent noemen) en de oostblok landen.

Hoe streng ze handel ook aanpakken, en hoe veel manschappen ze ook op de illegale handel zetten. Handelaren vinden toch steeds nieuwere en slimmere mazen in de wet om hun illegale praktijken voort te zetten.

En word er 1 handelaar gepakt? Jammer komen er weer 2 voor terug. Zolang het met de economie slecht gaat, en er veel geld te verdienen valt. Blijft het dweilen met de kraan open.
Versoepel de regels, en trek ze gelijk met onze zuiderburen.

Shellkitjes, knallers tot 2 gram flash, pijlen tot 75 gram. Cakes zijn wat mij betreft nu goed. Maar verhoog ze tot 750 gram. En probeer ze net als original compacter te maken zodat de prijs kan zakken.

Wedden dat je veel mensen tevreden stelt en de handel afneemt?

Want op kosten van de belasting betalende burger tripjes naar china,Italie, polen, hongarije enz maken lost echt niks op. Geloof me ze worden vierkant uitgelachen.

Zoals andere al zeiden trap die koekebakkers er uit. En neem daar voor mensen met verstand van vuurwerk aan.

helemaal mee eens, nederland probeert altijd het brave jongetje te zijn en anderen de les te lezen. :bonk:

helemaal mee eens, nederland probeert altijd het brave jongetje te zijn en anderen de les te lezen. :bonk:

edit: maar de landen die op hun kop krijgen van NL zullen het ook wel raar vinden dat wiet en hoeren hier in NL wel gewoon mag :bye:

Edit: wtf ik zou toch zweren dat ik op de edit knop klikte en niet de quote :P mijn excuses

Back
Bovenaan