[AFGELAST] Rijswijkse & Zoetermeerse Vuurwerkhal - 7 december 2024

Added to Calendar: 07-12-24

Zojuist vanuit zweer betrouwbare bronnen (lees: Frits) te horen gekregen dat de demo niet doorgaat. De vergunningsaanvraag is afgewezen.

Een alternatief wat betreft een volledige vuurwerkdemo lijkt er niet in te zitten vanwege de verplichte evenementenvergunning. Misschien dat er in een andere vorm nog wel te zien is hoe producten na het arriveren in Nederland presteren. Daarover zal later meer volgen.

Kan er niet in Rijswijk zelf dan een demo georganiseerd worden?

Gemeente mag zich doodschamen voor dit wanbeleid, de hel zal zkr losbarsten daar.

Sneu dat de vergunning niet verleent wordt ( om wat voor reden dan ook ). Vorig jaar een erg leuke demo gezien van Frits die super veel passie heeft voor z'n winkel en de traditie. De passie is al jaren te merken op het forum bij de leden en ik merkte het vorig jaar ook bij de demo zelf onder een grote groep bewoners die er op af kwam.

Een paar jaar geleden was ik met wat andere leden van Vuurwerkcrew uitgenodigd om wat China Red artikelen te aanschouwen op een besloten demo. Misschien dat het op zo'n manier weer mogelijk is om een kleine demo te schieten? Al is dat natuurlijk totaal niet hetzelfde omdat je dan geen ( grote ) finale kan schieten. Maar je kan dan wel de producten tonen zoals Bram al zei

Ik had onlangs vernomen dat er al wat speelde. Ik was er al bang voor, maar toch hoop je dat het allemaal goed komt. Wat een domper dit zeg. De demo van de Vuurwerkhal bezoeken is uitgegroeid tot een traditie. Kijk er altijd enorm naar uit en zeker vorig jaar bij de Dobbe was het erg geslaagd. Ook die locatie is voor velen erg waardevol. Echt flink balen dit. Hopen dat er in een kleinere vorm nog iets kan worden geregeld, want een decembermaand zonder demo van de Vuurwerkhal voelt als Kerst zonder kerstboom.

Zojuist vanuit zweer betrouwbare bronnen (lees: Frits) te horen gekregen dat de demo niet doorgaat. De vergunningsaanvraag is afgewezen.

Een alternatief wat betreft een volledige vuurwerkdemo lijkt er niet in te zitten vanwege de verplichte evenementenvergunning. Misschien dat er in een andere vorm nog wel te zien is hoe producten na het arriveren in Nederland presteren. Daarover zal later meer volgen.
wat was de reden voor de afweizing?

We willen niet teveel over inwijden. We kunnen stellen dat de Gemeente Zoetermeer diverse punten heeft aangehaald om het niet door te laten gaan. Over sommige punten kunnen we flinke discussies te houden. Alleen doet dat niks veranderen aan de uitkomst van het proces. Omdat we druk bezig zijn, ja ik geef na al die jaren toe dat ik ook in een Vuurwerkhal tenue rondloop, met de voorbereiding van de verkoopdagen schakelen we snel door.

Onze wens is dat we heel graag de artikelen nog een keer zelf kunnen aanschouwen in Nederland. Misschien niet met publiek, maar op zijn minst met ons vaste team. Want op basis van die ervaringen kunnen we vuurwerkliefhebbers van alle kalibers (decembernoobs, freaks, vader en zoon) voorzien van een eerlijk verhaal over welke producten er echt tussenuit springen. Ik hoop dat we ergens komende weken wat kunnen uitvinden om dat doel te bereiken.

Wow, ook dit nog, demo vergunningen worden steeds onmogelijker gemaakt. ongeloofelijk jammer dat het zelfs op een andere locatie niet door kan gaan.

Ik woon in het Stadshart in Zoetermeer dus ga ik alle inwoners de 31e maar trakteren op een mooie show!

Alle gekheid op een stokje, echt heel jammer dat dit niet door kan gaan. Vorig jaar was top, leuk, heel veel mensen die zich allemaal keurig hebben gedragen zover ik heb kunnen zien. Deze demo is altijd een soort omslagpunt dat de kriebels een versnelling hoger gaan. Vanaf dan is het écht al bijna Oud & Nieuw. Met vrienden de demo kijken en trots roepen “die heb ik ook besteld”. Ga dat erg missen dit jaar!

We willen niet teveel over inwijden. We kunnen stellen dat de Gemeente Zoetermeer diverse punten heeft aangehaald om het niet door te laten gaan. Over sommige punten kunnen we flinke discussies te houden. Alleen doet dat niks veranderen aan de uitkomst van het proces. Omdat we druk bezig zijn, ja ik geef na al die jaren toe dat ik ook in een Vuurwerkhal tenue rondloop, met de voorbereiding van de verkoopdagen schakelen we snel door.

Onze wens is dat we heel graag de artikelen nog een keer zelf kunnen aanschouwen in Nederland. Misschien niet met publiek, maar op zijn minst met ons vaste team. Want op basis van die ervaringen kunnen we vuurwerkliefhebbers van alle kalibers (decembernoobs, freaks, vader en zoon) voorzien van een eerlijk verhaal over welke producten er echt tussenuit springen. Ik hoop dat we ergens komende weken wat kunnen uitvinden om dat doel te bereiken.
Wat een prachtig doel en dan is het extra sneu om te horen dat dit niet door kan gaan. Heel erg veel succes gewenst met het zoeken naar een passende oplossing voor jullie team.

jammer dat het niet doorgaat, jullie hebben er in ieder geval voor gestreden. Hopelijk geven ze volgend jaar wel weer een vergunning af.

Ik ben bang dat men steeds minder toestemming gaat geven voor steeds minder.
Vandaar dat er ook hier al jaren steeds minder demo's zie :cry:
Mensen hebben een "hekel aan herrie"

Las zojuist dit stukje... bizar dat je als VVD'er die landelijk tegen een verbod zijn je je als burgemeester zo opstelt omdat je persoonlijke mening over vuurwerk anders is. De demo is dus verboden (zo lijkt voor goed) en het vuurwerk moment in oosterheem weet je nu al van dat dit het laatste jaar zal zijn.

Bijlagen

• 20241116_090407.jpg
    20241116_090407.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 67
  • Angry
Waarderingen: RCL
Back
Bovenaan