Afdekpapier verwijderen of niet?

Dat papier zit er ook op om voortijdige ontbranding door vonken te voorkomen. Bij shows worden shells ook afgedekt om dat te voorkomen, datzelfde principe is dus ook bij cake. Tevens dient het papier er voor om kruitverlies tegen te gaan wat een rotzooi oplevert en gevaar kan vormen

Edit: ik haal het er juist nooit af, ik steek de pot gewoon af in de staat waarin ik hem koop. Hooguit nog een beetje inbouwen om te voorkomen dat hij omvalt.

Ik heb soms dat de eerste wat lager schiet maar verder is het eigenlijk amper te merken,
dus ik laat het er altijd gewoon opzitten.

Gewoon laten zitten kan je ook zien of alle tubes zijn afgegaan.

Hier ben ik het niet mee eens,
als een tube niet af zal gaan zie je dat niet doordat de andere tubes het papier/plastic wegschieten,
meestal kijk ik of er nog een bombette in zit ;)

Het plastic of papier schiet er toch wel af vanwege de schoten om de tube die niet af gaat. Verder heeft t echt totaal geen effect op de stijghoogte dat stukje papier of folie. Afgelopen oud en nieuw Duitse blokjes eens geprobeerd met dat hele harde dikke plastic hoesje er omheen, totaal geen probleem klapt er zo doorheen. Dus lekker laten zitten dat dunne laagje!

Je kan het papier er gewoon op laten zitten.
Of je het er af haalt mag je zelf lekker bepalen.
Als het jou een veiliger gevoel oplevert...

Met proffessioneel vuurwerk moet je wel opletten.
Het papier om de shell (europees) kun je beter laten zitten..
Ik ken een schiet bedrijf die er anders over dacht...:wink: hahah

Nee grapje!

Gewoon zelf bepalen (bij consumenten vuurwerk) of je het er afhaald of niet.
Het heeft verder voor de uitwerking weinig tot geen effect!

Haal het er zelf nooit eraf. Plastic en papier houden de bombettes niet tegen. Eigelijk is het eerste schot dat de spanning het van de plastic folie afhaalt. De volgende schoten rafelen het plastic verder af. Gewoon laten zitten het afdekpapier, bespaart je ook nog eens tijd. :)

Vroeger kon je het er nog een beetje eraf trekken. tegenwoordig is het zo gemaakt dat je het er lastig afkrijgt. dus ik laat het tegenwoordig zitten.

Ik haal het er alleen vanaf als er niet duidelijk op de cake vermeld staat welke kant de zichtzijde (dus hoe hem neer te zetten en ernaar te kijken) is.
Om dan te weten of er niet stiekem een waaier/fanshape verstopt zit onder het papier, haal ik het papier van zo'n cake wel af. Anders laat ik het lekker zitten, ook het cellofaan, als het niet te stug is.

Als de lont onder het cellofaan verpakt zit geeft dit mij meestal ook wel aanleiding om het te verwijderen. Harde plastic deksels verwijder ik natuurlijk wel.

haal het in principe er nooit af tenzij ik er niet doorheen kan kijken dan haal ik het eraf ivm een kartonnetje over de tubes, komt niet vaak voor.

ik haal het na een ontdekking altijd eraf.

bij de cake new york van dynasty stond geen aanwijzing op om iets te verwijderen maar na een inspectie zoals iedereen dat doet op 29 dec. voelde de bovenkant stug aan , na het open maken bleekt er een stuk karton te zitten.
het lijkt mij niet dat dit een makkelijke doorgang is voor een bombette.

gewoon weghalen , je weet maar nooit wat er onder zit.

Ik haal er niet af, tenzij anders aangegeven.

Waarom niet? Wij verbranden de cakes direct in de vuurkorf. Als er op de cake nog een gedeelte papier zit kan je zien dat hij nog niet helemaal afgegaan is.

Prik met een vinger in de tube. Ga je dan gemakkelijk door het papier heen, dan kan je het prima laten zitten. Gaat het zwaar, dan haal je het eraf :)

Totale onzin om het eraf te halen.
heb weleens een test gezien waarbij er een houten plaat van een millimeter of 10 bovenop een 3" rek werd gelegd waarna er 1 3" er werd afgestoken.
De plaat bleef mooi liggen en er zat een mooi rond redelijk schoon gat in de plaat en die shell kwam ongeveer net zo hoog als normaal.

Geloof me voordat de bombette dat zogenaamde dikke karton uberhaupt raakt is door de luchtdruk het karton boven de buis al verdwenen.

Totale onzin om het eraf te halen.
heb weleens een test gezien waarbij er een houten plaat van een millimeter of 10 bovenop een 3" rek werd gelegd waarna er 1 3" er werd afgestoken.
De plaat bleef mooi liggen en er zat een mooi rond redelijk schoon gat in de plaat en die shell kwam ongeveer net zo hoog als normaal.

Geloof me voordat de bombette dat zogenaamde dikke karton uberhaupt raakt is door de luchtdruk het karton boven de buis al verdwenen.

Die plaat die gebruikt werd he, was dat een plaat die getest moet worden toevallig? Zo eentje om te testen of die plaat sterk genoeg is voor het nieuw te ontwikkelen model voor een Nederlands pantservoertuig? Ja, nu we het daar dan toch over hebben. Het schijnt crisis te zijn en er moet flink bezuinigd worden. Vandaar dat de VVD er voor kiest om hout in te zetten voor dat nieuwe pantsermodel. Groen Links heeft echter al weer een motie ingediend in de Tweede Kamer. Als er dan toch oorlogsmateriaal aangeschaft moet worden, dan moet dat wel ecologisch verantwoord zijn. Alleen duurzaam hout dus voor het nieuwe model pantservoertuig!

Kan jij mij vertellen of jouw plank wel het eco-keurmerk had?

Zo nee, zou je voortaan wel een plank willen nemen die aan de juiste eisen voldoet? We moeten toch een beetje groen denken he.

:wink:

De hitte van de liftpowder of druk die opgebouwt word knalt dat mini beetje plastic zo kapot. Waarom is dit topic er nog eigenlijk ?

Back
Bovenaan