Action Topic

• Topic starter Topic starter lep
  • Startdatum Startdatum
Hier zijn mijn filmpjes van de rest van de Sky World fonteinen. Was gister perfect filmweer. De sokkel stond alleen scheef en de wind stond de verkeerde kant op, maar ze zijn in elk geval goed scherp geworden :)

hier nog een video van het uit pakken

Iemand die zo met vuurwerk smijt is in mijn ogen geen echte liefhebber of freak. Een echte freak gaat er zachthandig, zoals met een vrouw, mee om. Ik behandel mijn vuurwerk met respect, niet omdat het gevaarlijk is, maar omdat ik er een liefhebber van ben. :)

Ik wacht wel tot de 29ste, dan koop je voor hetzelfde geld een Meterpakket met 300 gram kruit in totaal, daar heb je dan toch een stuk langer plezier van.

’Illegaal vuurwerk bij de Action’
HAARLEM - De populaire winkelketen Action verkoopt illegaal vuurwerk. Dat zegt Sander van den Raadt van Trots Haarlem. De burgemeester stelt een onderzoek in.

Trots Haarlem overhandigt buit aan burgemeester
Vuurwerkpakket
Trots Haarlem heeft donderdag een vuurwerkpakket ingeleverd in de gemeenteraad. Een ander pakket werd de lucht in geschoten om te kijken wat er gebeurde. Van den Raadt: ,,Dat waren zeker geen sterretjes. Het was echt heftig vuurwerk. We hebben nog last van onze oren. Mag dat zomaar?’’, vroeg hij in de raadsvergadering aan burgemeester Bernt Schneiders.

Het antwoord van Schneiders is simpel: ,,Nee, het mag niet. Als u het pakket bij mij inlevert, dan ga ik ermee aan de slag.’’

Drie dagen
Het aantal dagen waarop er vuurwerk mag worden verkocht, is ook dit jaar bepaald op drie dagen. Op 29, 30 en 31 december mag het vuurwerk worden aangeschaft. Aanvankelijk was het ook de bedoeling om het aantal dagen van de vuurwerkverkoop te verminderen. Er mag op Oudejaarsdag pas vanaf 18 uur worden geknald. Alles staat of valt natuurlijk met de controle op de verkoop en het afsteken daarvan. Haarlem heeft al aangekondigd streng op te treden, Heemstede is wat milder.

Volgens een woordvoerder van Action is er niet zoveel aan de hand. Via de mail laat de woordvoerder weten: ,,Het vuurwerk dat Action verkoopt is zogenaamd fop- en schertsvuurwerk, ook wel kindervuurwerk genoemd. Wij zijn op de hoogte van de regels daaromtrent en daar houden wij ons aan.’’

Bron: http://www.haarlemsdagblad.nl/regio...gaal-vuurwerk-bij-de-Action_?lref=r_regionaal

Een ander pakket werd de lucht in geschoten om te kijken wat er gebeurde. Van den Raadt: ,,Dat waren zeker geen sterretjes. Het was echt heftig vuurwerk. We hebben nog last van onze oren

pfffff...... juist....

Gaat denk ik om de drukfout op de doos, waardoor er Cat. 2 ipv. Cat. 1 op de doos staat.

Dan zou het in principe wel illegaal zijn, maar heb toch echt cat. 1 op de doos zien staan.
En alles wordt in een keer gedrukt, dus lijkt me niet dat er een doos tussen zit waar cat. 2 op staat?

Dat over de sterretjes wist ik niet. Geinig, heb nog nooit sterretjes onder Cat. 2 zien vallen. In post #513 is een foto te zien van het doosje met 'Cat. 2' erop.

Back
Bovenaan