Liggen de Thunderclap pakketjes er nog?
In Vlaardingen nog wel in ieder geval

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Liggen de Thunderclap pakketjes er nog?
In Vlaardingen nog wel in ieder geval![]()
Das dichtbij! Weet je iets over Rijswijk?![]()
Waar meestalTegen carnavals komt er ook vast vuurwerk tevoorschijn.
Waar meestal?
Wat een gezeik bij Action...
Action Zuid:
Hier in Apeldoorn worden de pakketjes niet verkocht, ook niet in Centrum.
Toch nagevraagd bij Action Centrum, ligt daar nog een heel schap vol. Bij de kassa: Mag niet worden verkocht onder de 16 jaar, terwijl er op de verpakking staat niet afgeven aan personen onder de 12 jaar...
Klopt. Zijn eigen regels van de Action. Zij verkopen alleen aan 16+. Maar als je er moeilijk over gaat doen en de baas erbij laat halen (en voet bij stuk houd) krijg je echt je zin wel![]()
Klopt. Zijn eigen regels van de Action. Zij verkopen alleen aan 16+. Maar als je er moeilijk over gaat doen en de baas erbij laat halen (en voet bij stuk houd) krijg je echt je zin wel![]()
Verkopen aan alleen 16+, ok, maar waarom verkopen sommige Action filialen het pakket niet het hele jaar door?
Ik denk dat het in de zomer niet goed verkoopt, misschien alleen aan vuurwerkfreaks.
En sowieso, als je Categorie 1 vuurwerk nodig hebt ga je even naar een feestwinkel, of op het internet. Action zal hier te weinig aan verdienen inderdaad.
Goeden dag,
Ik wou zojuist bij Action Maasstraat Apeldoorn het Thunderclap vuurwerkpakket kopen. Deze was daar niet op voorraad en zou volgens het personeel daar ook niet op voorraad zijn bij Action Apeldoorn Hofstraat. Ik ben toch even bij de Hofstraat gaan kijken en daar lagen er nog een stuk of 10.
Nu kwam ik bij de kassa en daar werd mij verteld dat ze niet onder de 16 jaar mogen worden verkocht, terwijl op de verpakking staat: 'Niet afgeven aan personen onder de 12 jaar.'
In de vuurwerkwet staat ook dat categorie 1 vuurwerk(Fop en Schetsvuurwerk) mag worden verkocht aan personen ouder als 12 jaar. Nu ben ik dus 14 en kreeg ik het pakket niet mee.
Graag wil ik weten hoe dit precies zit en wat de reden is hiervan.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer ********,
Hartelijk dank voor uw email.
Wettelijk gezien mag Action geen vuurwerk verkopen aan personen onder de 18 jaar vandaar dat je het niet hebt meegekregen.
Met vriendelijke groet,
Goeden dag,
Ik denk dat jullie niet de juiste informatie hebben.
In de winkel werd mij verteld dat het niet onder de 16 mocht.
En volgens het vuurwerkbesluit dat op 1 juli 2012 is ingegaan, mag Categorie 1 vuurwerk (Fop en schetsvuurwerk) worden verkocht vanaf 12 jaar. http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1917
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet,
beetje vreemd. Wet zegt 12, schap/kaassa zegt 16 en helpdesk zegt 18,
Blijft een vreemde zaak, de Action.