• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Acties aangekondigd tegen vuurwerkverkoop

Wie ontwerpt er een poster? Ik pak even snel wat info van internet:

Katten doden in Nederland jaarlijks 17 tot 200 miljoen vogels. Alle vogels in de wereld samen doden jaarlijks 500 miljard kilo insecten.

Nederlandse honden poepen 145 miljoen kilo per jaar

Je kunt bijvoorbeeld ook uit zoeken hoeveel fossiele brandstof er per jaar gebruikt wordt voor de productie van honden- en kattenvoer en hoeveel CO2 uitstoot dat veroorzaak. Erg flauw natuurlijk maar alsof dat allemaal zo goed is. En zo kun je nog wel even doorgaan...

Heeft een paar jaar geleden ook een Facebook-profiel tegen vuurwerk op Facebook gestaan, kwam anderhalve man en een paardenkop op af en ze hebben ze het profiel wegens "groot succes" weer verwijderd. Die linkse jankerds moeten maar eens accepteren dat er ook mensen zijn die vuurwerk WEL leuk vinden. En ze zijn erg hypocriet, strijden tegen vuurwerk maar wel met oud&nieuw om 0:00 uur buiten staan om naar al dat mooie vuurwerk te gaan kijken.

Walgelijk links tuig is het.
De branche mag wat mij betreft bij foutieve informatie van hun kant met gestrekt been erin.

Wat die linkse beroepswerkelozen doen werkt alleen maar averechts, zie je ook bij XR en de LHBTIQ+ weet ik veel wat nog meer-club, deze mensen worden langzaamaan harder aangepakt door burgers die het helemaal zat zijn.

Altijd als ik dit soort artikelen lees, is het alleen eigen belang. Hier komt men op voor behoud vuurwerk daar komt men op voor de diertjes. Alleen zij geven ons argumenten waarom het vuurwerk zo slecht is. Wij kunnen dat net zo hard doen voor huisdieren:
Wist je dat een kat gemiddeld 310 kg CO2 uitstoot per jaar? En een gemiddelde hond 770 kg en een grote hond zelfs 2.500 kg CO2 per jaar? Als huisdiereigenaar in Nederland stoten we gemiddeld 10.000 kg CO2 per jaar uit. Een jaar een gemiddelde hond te eten geven staat qua milieu-impact gelijk aan een autorit van circa 3.700 km, voor een gemiddelde kat is dit 1.400 kilometer. Om aan de voedselbehoefte van een gemiddelde kat te voldoen is ruim 1000 vierkante meter land per jaar nodig. Voor een gemiddelde hond ruim twee keer zo veel en voor een westerse huisdiereigenaar ruim twaalf keer zo veel (

Btw iedereen kan dit gewoon opzoeken onder ecologisch of milieu afdruk van een specifiek iets. Valt me altijd op dat actie groepen dit vaak achterwege laten. Puur voor hun eigen mening/ idee

Er zijn in Nederland 150.000 bijtincidenten per jaar en je leest ook zo nu en dan dat er bij een kind het halve gezicht eraf gebeten is maar daar hoor je ze niet over.

Ach, ik zie dat de teller van de crowdfunding actie al op een vette 445 euro staat, van de 5000 die als doel is ingesteld. Dat geeft wel aan hoe groot het succes is van dit clubje mensen. Van mij mogen ze naar mijn afhaalpunten gaan om te demonstreren, lijkt me wel gezellig... :devil:

Ach, dit pakket aan plannen komt echt niet van de grond hoor haha. Daar is de organisatie vat en zeker veel te klein voor. Het is geen Greenpeace qua omvang.

Geloof er niks van dat ze dit allemaal gerealiseerd krijgen.

Ik zei het toch, zou me hier zeker niet druk om maken. Daar is deze club veel te beperkt voor zowel in omvang als financiële middelen

Ach, ik zie dat de teller van de crowdfunding actie al op een vette 445 euro staat, van de 5000 die als doel is ingesteld. Dat geeft wel aan hoe groot het succes is van dit clubje mensen. Van mij mogen ze naar mijn afhaalpunten gaan om te demonstreren, lijkt me wel gezellig... :devil:
Inderdaad, even het gesprek aangaan met de moraalpolitie die zich zelf vol propt met soja en avocado’s wat vele malen meer problematiek oplevert. De pot verwijt de ketel, alleen is de pot zonder empathie neergedaald op aarde🥴

Vergis je niet waar een kleine actieve groep tot in staat is. Kickout zwarte piet is een duidelijk voorbeeld.

Wij weten als liefhebbers wel dat wij vaak ten onrechte met ons consumentenvuurwerk in een kwaad daglicht worden gezet. De massa is vaak ontwetend. Voorbeeld cat1/cat2, afsteektijden. Tijd terug op mijn werk waren collega's verbaasd dat ik melde dat knalvuurwerk en pijlen in NL verboden zijn.
Alsof water in brand stond.

Joh als er acties zijn die op een of andere manier importeurs of winkeliers het leven zuur maken dan zijn er zo snel veel mensen uit de pyro community opgetrommeld om dit te verhelpen.

Je leven is makkelijker als je minder opgefokt bent.
Tijdens de verkoopdagen gewoon lekker je vuurwerk ophalen en genieten. De kans is klein dat je een paar van deze mensen tegenkomt.

En zo wel, aan de kant duwen en door gaan met wat je aan het doen bent.

Wel vervelend voor een verkooppunt, als deze aandachtsdrammers rond je winkel staan te mekkeren.

Gewoon knock-out slaan.

laat gaan joh die aandachttrekkers, het vuurwerk wordt ons toch al langzamerhand afgenomen door de regering. Daarom hoor je nu om de havenklap een cobra 6 of nitraten! Hun denken dat ze heel ver gaan komen met die posters en protesteren maar ik trek die poster van de muur als ik ze zie en ik steek een dikke box af recht voor hun bek. Stelletje idioten

Er komen duizenden mensen vuurwerk halen, geen protestant die het in z’n hoofd haalt daar voor te gaan liggen. Denk dat er dan pas echt vuurwerk van komt en dat is nou net wat ze niet willen volgens mij 😂😂 stelletje zure matten

Back
Bovenaan