Acties aangekondigd tegen vuurwerkverkoop

Deze mensen hebben een andere mening en dat mag.

Snap niet dat iedereen hier zo opgefokt reageert. Deze groep stelt overduidelijk verder niks voor, gaat niemand iets van zien of horen verder. En zo wel zijn ze te extreem om breed uitgemeten te worden.

Snap niet dat iedereen hier zo opgefokt reageert. Deze groep stelt overduidelijk verder niks voor, gaat niemand iets van zien of horen verder. En zo wel zijn ze te extreem om breed uitgemeten te worden.
Jij bent precies het type waar we niets aan hebben. De wegkijker. Ze mogen een andere mening hebben, alleen gaan dit soort mensen een stap verder. Ze dreigen acties te gaan voeren bij verkooppunten. Dat is iets anders dan een andere mening hebben. Ze proberen hun mening aan andere op te dringen. Net als al die geloof gekkies etc. Het leven en laten leven zit er niet in bij deze mensen, daarom reageer ik opgefokt.

Jij bent precies het type waar we niets aan hebben. De wegkijker. Ze mogen een andere mening hebben, alleen gaan dit soort mensen een stap verder. Ze dreigen acties te gaan voeren bij verkooppunten. Dat is iets anders dan een andere mening hebben. Ze proberen hun mening aan andere op te dringen. Net als al die geloof gekkies etc. Het leven en laten leven zit er niet in bij deze mensen, daarom reageer ik opgefokt.
Je leven is makkelijker als je minder opgefokt bent.
Tijdens de verkoopdagen gewoon lekker je vuurwerk ophalen en genieten. De kans is klein dat je een paar van deze mensen tegenkomt.

En zo wel, aan de kant duwen en door gaan met wat je aan het doen bent.

Wel vervelend voor een verkooppunt, als deze aandachtsdrammers rond je winkel staan te mekkeren.

Laatst bewerkt:

Prima als uiteindelijk blijkt dat het niets voorstelde. Maar als blijkt dat jij je vuurwerk niet op kan halen wordt het wel anders he. Je mag andere mening hebben. Maar ook daar zijn regels voor.

Dat is nu ook juist het probleem.
Dat mensen een andere mening hebben over iets is prima.
Maar ze gaan andere lastigvallen door b.v. zich aan een snelweg vast te lijmen,zich vast te ketenen aan een spoorlijn,deuren barricaderen van iemand anders.
En dat om hun kijkwijze bij een ander door de strot te duwen/op te dringen.
Daar gaat het dan ook fout,prima dat iemand dingen anders ziet,maar val daar geen andere onschuldige burgers mee lastig.
Als je dan toch iemand wil "dwarsbomen" plak je dan vast in de 2e kamer,bij een minister in huis of op hun oprit,dan zit je in elk geval in de hoek waar de gene zijn die iets ergens aan kunnen doen en voor verantwoordelijk zijn.

Altijd als ik dit soort artikelen lees, is het alleen eigen belang. Hier komt men op voor behoud vuurwerk daar komt men op voor de diertjes. Alleen zij geven ons argumenten waarom het vuurwerk zo slecht is. Wij kunnen dat net zo hard doen voor huisdieren:
Wist je dat een kat gemiddeld 310 kg CO2 uitstoot per jaar? En een gemiddelde hond 770 kg en een grote hond zelfs 2.500 kg CO2 per jaar? Als huisdiereigenaar in Nederland stoten we gemiddeld 10.000 kg CO2 per jaar uit. Een jaar een gemiddelde hond te eten geven staat qua milieu-impact gelijk aan een autorit van circa 3.700 km, voor een gemiddelde kat is dit 1.400 kilometer. Om aan de voedselbehoefte van een gemiddelde kat te voldoen is ruim 1000 vierkante meter land per jaar nodig. Voor een gemiddelde hond ruim twee keer zo veel en voor een westerse huisdiereigenaar ruim twaalf keer zo veel (

The New Scientist heeft berekend dat een labrador of golden retriever per jaar een CO2-uitstoot genereert vergelijkbaar met 20.000 kilometer SUV-rijden.

Btw iedereen kan dit gewoon opzoeken onder ecologisch of milieu afdruk van een specifiek iets. Valt me altijd op dat actie groepen dit vaak achterwege laten. Puur voor hun eigen mening/ idee

Laatst bewerkt:
Ik bedoel nog even uit de losse mouw:

Jaarlijks worden in Nederland ongeveer 150.000 mensen gebeten door een hond. Circa 30.000 mensen lopen door een hondenbeet een verwonding op die medische behandeling behoeft, ongeveer 230 mensen moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. Gemiddeld overlijdt jaarlijks 1 persoon door een hondenbeet.

Jaarlijks worden in Nederland ongeveer 150.000 mensen gebeten door een hond. Circa 30.000 mensen lopen door een hondenbeet een verwonding op die medische behandeling behoeft, ongeveer 230 mensen moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. Gemiddeld overlijdt jaarlijks 1 persoon door een hondenbeet.
Laten we dit soort punten even bundelen en hun facebook mee bombarderen

Ik bedoelde er mee te zeggen dat het gros zich netjes gedraagt met de huisdieren. Maar ook daar zijn problemen zoals met alles. Het gaat erom wat de verantwoordelijke er mee doet. En dat geld zowel bij bijvoorbeeld een hond als met vuurwerk. Met bovenstaande zou je makkelijk kunnen beargumenteren dat een hond in huis absoluut niet meer kan.

Zullen we het eens over quinoa hebben. Het vee in zuid amerika heeft het bekant niet meer te eten omdat sterre en bink het moeten hebben elke ochtend.

Laatst bewerkt:

Aan de andere kant uit de losse mouw; Deze honden zijn er 365 dagen per jaar, oud en nieuw is 1 dag

Maar eens met de strekking van je verhaal, overal zit risico aan

Aan de andere kant uit de losse mouw; Deze honden zijn er 365 dagen per jaar, oud en nieuw is 1 dag

Maar eens met de strekking van je verhaal, overal zit risico aan
Ja ze zijn er idd 365 dagen per jaar. Dat zie ik ook aan het gemeenteperk iets verderop in de straat. Word helaas niet opgeruimd door degene van wie de hond of honden zijn terwijl dit ook niet volgens de wet mag, want er staat een boete op. Vervolgens kan de gemeente er elke keer heen om het op te ruimen.

Ik wist niet eens dat Strontium bestond:p2
Blijf mij erover verbazen dat mensen hier tijd voor hebben en/of willen maken.. Alsof er geen grotere problemen zijn om je mee bezig te houden.

Laten we deze marginale vega's geen aandacht geven. Ze hebben op dit forum al meer aandacht gehad dan het hele afgelopen jaar op hun eigen site.

Ach, dit pakket aan plannen komt echt niet van de grond hoor haha. Daar is de organisatie vat en zeker veel te klein voor. Het is geen Greenpeace qua omvang.

Geloof er niks van dat ze dit allemaal gerealiseerd krijgen.

Back
Bovenaan