Aanschaf vuurwerk & weersomstandigheden

Kijk, dat is nou een bruikbaar antwoord! Hoeveel minder haal je als het slecht weer is? Let je dan op dag of nacht? Waar let je dan zoal op als je een besluit moet nemen over eventuele aankopen?

Als het erg slecht weer is/wordt, ga ik niet meer bij halen,is eigenlijk ook niet nodig.
Heb vaak al meer als genoeg vuurwerk in de vooruitbestelling gehaald.
Maar als het weer goed/mooi kom in een bepaalde toestand,dan is niks meer te gek en is normaal denken ff heel moeilijk.:devil:

Interessant topic.

In eerste instantie hou ik er geen rekening mee en heb ik gewoon mijn bestelling geplaatst. Wil alleen nog een extra bestelling plaatsen van € 100 en daar wacht ik nog wel even het weerbericht voor af.

ik zou zeggen blijf de hele dag stoken en het word dr na droog is altijd al zo geweest
maar ik bestel er niet minder op want mijn bestelling heb ik al geplaatst dus terug gaan kan niet meer

Jazeker, al betreft dit alleen in de verkoopdagen. Mijn bestellingen gaan vaak vroeg de deur uit zodat ik zeker weet dat ik een product heb en niet uitverkocht is. Dat is vaak dermate vroeg dat de weersverwachtingen bekijken geen nut heeft omdat er gewoon geen zinnig woord over oudjaar te zeggen is. In de 2e week van december is er zelfs nog weinig te zeggen over het weer met oudjaar, maar dan wil ik m'n bestellingen al wel gedaan hebben. Ondertussen heb ik wel een bedrag voor de losse verkoop aan de kant gelegd, en daar het ligt dus wel aan het weer of dit bedrag aan vuurwerk besteed wordt. Slecht weer betekend minder uitgaven in de losse verkoop. Of meer uitgaven aan vuurwerk wat ook bij regenachtig en winderig weer goed presteert (Knal i.pv. sier bijvoorbeeld, vanwege het verwaaien van effecten etc.)

Is lastig hea... de verkopers verleiden je al met al hun aanbiedingen. Daarnaast ben je ook verzekerd (vaak) dat je het ook werkelijk krijgt. Daarnaast is het ook zo dat ik het zonde vind om het niet te kopen... :P

Mja, als het nu de 31ste echt gaat regenen, hard, tja.....

Hou er geen rekening mee. Nog nooit gedaan. Uitterraad is het ieder jaar spannend wat voor weer het is. Want is het regen, wind of sneeuw dan heb je toch wat problemen. Maar we houden hoop. Hopelijk werkt het weer de 31e lekker mee. Dan mag het voor mij part heel januari regenen :p

Ik kan er geen rekening meehouden, omdat ik het ver van te voren bestel. Wat afsteken betref hou ik ook vrij weinig rekening. jaag t meeste gewoon de lucht in, gewoon omdat het 31 december/1januari is en dat het moment ervoor is. bewaar t eigenlijk nooit. Heb wel goede hoop in het weer, denk dat we geen stortbuien krijgen om 12uur. wanneer dit wel het geval is kun je eht ook gewoon om half2 nog afsteken, denk niet dat t 1,5uur lang stortbuien is.

Ik probeer met het weer rekening te houden.

1.) Stel je voor je besteld en kan dan wegens zware sneeuwval oid je vuurwerk niet komen ophalen.
2.) Het andere gare is, als je teveel goed spul koopt en het wordt ***** weer op 31 december, daar zit je dan met je dure stuff in een zure situatie.

Bovenstaande punten hebben mij afgelopen jaren beïnvloed bij de aanschaf van vuurwerk in zowel budget als volume.

ik pas mijn bestelling niet op het weer af omdat ik veel liever van het positieve uit ga .
de weer omstandigheden kun je voor die dag op dat moment dat je bestelt niet inschatten .
die dikke mist in 2007 kwam voor mij ook erg onverwachts .
Ik kan me trouwens ook geen weerbericht van toen herinneren waar in dat voorspeld werd .
Kijk als je overal maar rekening mee houd met wat je besteld, kun je gewoon niet kopen wat je wilt .
Ik zie daar persoonlijk geen heil in .

Ik Hou er ook geen rekening ik bestel het gewoon is altijd afwachten wat het weer is op 31 december.
als je als de 28ste los in de winkels moet halen daar word je ook niet blij van dan is het meestal veelstee druk

Ik hou van te voren geen rekening met het weer en bestel gewoon wat ik wil hebben.
Mocht er weer extreme mist ontstaan zoals een paar jaar terug dan gaat het gewoon 1 januari s'avonds op een normaal tijdstip de lucht in, of dit wel of niet gedoogd is laat me koud, gebeuren wel ergere dingen waar de man/vrouw in het blauw zich druk om kan maken.
Afgelopen jaar toch (achteraf gezien) flink wat regen meegemaakt, het miezerde dus het vuurwerk werd niet beïnvloed, echter was ik na flink anderhalf uur stoken toch echt doorweekt haha.

Het enige weer bericht wat ik dan nog een beetje serieus neem is die van een uur of 5 s'avonds op de dag zelf, dagen daarvoor wordt er maar wat geroepen door deze totaal nutteloze functie hebbende clowns. Als ik wil weten wat voor weer het is kijk ik wel naar buiten, heb ik geen hbo'er zijn visie voor nodig.

Ik heb gister gelukkig toch maar een bestelling geplaatst. Lange tijd leek het erop dat ik dit jaar niks kon kopen vanwege het verliezen van mijn baan.Gelukkig ben ik vorige week begonnen aan mijn nieuwe baan. Dus mij boeit het niet wat voor weer het word. Ik ben allang blij dat ik op de mooiste decemberdag kan stoken :p

Niet echt rekening mee gehouden. Gewoon besteld bij tot nu toe twee winkels.

Afgelopen Jaarwisseling compleet verpest door het slechte weer, dit jaar gaan we hoe dan ook ouderwets volgas, weer of geen weer boeit me niet deze keer.

Heb er megaveel zin in :p

Wie van de freaks besteld dan ook in hemelsnaam in de laatste week voor de hoofdprijs?
Wil je een beetje een fatsoenlijke weersvoorspelling doen is dat namelijk in de laatste 7 dagen.

Freaks hebben doorgaans al ver voor de laatste week besteld en gaan niet zitten wachten op het laatste weerbericht, freaks willen bepaalde artikelen hebben een show fabriceren/plannen en zullen zich niet door Piet Paulusma laten beïnvloeden.

Ik denk dan ook persoonlijk dat deze 2 zaken geheel los van elkaar staan.
Op het eventuele kleine stook grut na wat nog in de laatste 3 dagen gehaald zou kunnen worden.

Het is inderdaad erg lastig om hier rekening mee te houden,
Voor mij begint het bestellen al in de zomer maanden.
En zo schaf ik door het jaar heen van alles aan..
Toch ben ik wel actief met het weer bezig in de laatste week!
Tijdens deze voorspellingen beslis ik wel hoe ik mijn show ga indelen en schieten.
mocht de voorspeling weer zo slecht zijn als afgelopen jaar, schiet ik bijvoorbeeld geen show met mijn schietkist.
Ook met harde wind, blijven er enkele cake's staan voor volgend jaar!
Het is dus wel een beslissende factor in de laatste dagen!

Back
Bovenaan