Aanschaf vuurwerk & weersomstandigheden

Wat ik mij nou eigenlijk afvraag, is of dat jullie bij de aanschaf van vuurwerk nog rekening houden met weersomstandigheden?

Als je weet dat het relatief slecht weer wordt, bestel je dan gewoon je vuurwerk?
Of wacht je het weer even af en stel je daar je bestelling op af?

En wat doe je bij twijfels (als je nog kan bestellen, maar het weer zo twijfelachtig is dat het weer goed kan zijn, maar ook erg slecht weer?)

Laat je de aanschaf van sommige producten achterwege als je weet dat het effect van een product heel slecht wordt door de weersomstandigheden?

Hoe beinvloeden de weersomstandigheden jullie eventuele aankopen voor oud en nieuw?

Dat vraag ik me eigenlijk ook wel af. Zeker voor de freaks onder ons is het jammer om meer dan 1000 euro de lucht in te jagen als het effect heel mager wordt door het weer, of zelfs niet eens te zien is. Bewaren tot de volgende dag, en dan afsteken lijkt me?

Dan ga je in op overmacht door extreem slecht weer. Dat is denk ik juridisch gezien een ander verhaal. Denk dat dit met een tijdelijk ontheffing op te lossen is. Of anders specifieke producten bewaren. Hetzelfde als dat je goed ziek bent.

Ik wil meer specifiek weten hoe mensen hier hun inkopen afstemmen op eventuele weersomstandigheden.

Koop je bijvoorbeeld bij als goed weer lonkt of schrap je inkopen bij erg slecht weer?

Interessant JUP, Zelf hou ik daar niet echt rekening mee.
Je weet het toch nooit zeker, vorig jaar was er ook iets van 70% kans op regen..... Heb alleen snacht een paar druppels gezien :-) Dus ik zeg gewoon kopen :p

Wel of niet gedoogt. Ik weet wel dat een jaar of 3 terug volgens mij de mist zo erg was dat je de dag erna gewoon mocht stoken :-)

Ik bestel mijn vuurwerk zo ver van te voren,dat het niet mogelijk is om een betrouwbare weersvoorspelling voor 31 Dec te doen.
Alleen het vuurwerk wat ik altijd op het laatste moment nog haal,bij de plaatselijke winkel zal bij slecht weer beduidend minder zijn.
Mocht het op de dag der dagen slecht weer zijn,dan steek mijn vuurwerk af op de momenten dat het even beter weer is,of op nieuwjaarsdag vroeg in de avond.

Laatst bewerkt:
Als het echt slecht is mistig bijvoorbeeld,moet het 1 januari in de avond maar de lucht in alleen wel balen natuurlijk.:p

Ik bestel mijn vuurwerk zo ver van te voren,dat het niet mogelijk is om een betrouwbare weersvoorspelling voor 31 Dec te doen.
Alleen het vuurwerk wat ik altijd op het laatste moment nog haal bij de plaatselijke winkel zal bij slecht weer beduidend minder zijn.
Mocht het op de dag der dagen slecht weer zijn,dan steek mijn vuurwerk af op de momenten dat het even beter weer is,of op nieuwjaarsdag vroeg in de avond.

Kijk, dat is nou een bruikbaar antwoord! Hoeveel minder haal je als het slecht weer is? Let je dan op dag of nacht? Waar let je dan zoal op als je een besluit moet nemen over eventuele aankopen?

Als het echt slecht is mistig bijvoorbeeld,moet het 1 januari in de avond maar de lucht in alleen wel balen natuurlijk.:p

Dat is niet de vraag. Ik vraag niet wat je doet met je aangeschafte vuurwerk als de weersomstandigheden ongunstig zijn, ik vraag of dat je tijdens bestellen of kopen nog rekening houdt met eventuele ongunstige weersomstandigheden als die zich aan dienen.

Zal je een antwoordt geven op je vraag, Ik hou niet rekening met de weers omstandigheden.
Ik bestel wat ik graag wil hebben ongeacht wat voor weer het zal zijn.
Dus ik hou geen rekening met het weer.

bij het bestellen zou ik minder opletten maar bij grote rook ontwikkeling die blijft hangen zou ik mijn projecten waarbij meerdere batterijen ineens de lucht in gaan om het tempo omhoog te krijgen los af te steken of te verminderen , wat overblijft is dan wel voor een volgend jaar .

Dat is niet de vraag. Ik vraag niet wat je doet met je aangeschafte vuurwerk als de weersomstandigheden ongunstig zijn, ik vraag of dat je tijdens bestellen of kopen nog rekening houdt met eventuele ongunstige weersomstandigheden als die zich aan dienen.

Nee daar hou ik verder geen rekening mee eigenlijk.Vorig jaar zou het ook regenen en toen viel het achteraf ook heel erg mee.:)

Ik hou daar absoluut geen rekening mee. Zul je net zien dat je minder haalt en het kraakhelder is op het moment :p

Als het miezert steek ik het gewoon af, als het met bakken uit de lucht komt bewaar ik het tot 1 januari s'avonds. Als het dan ook k*tweer is gaat het de zolder op voor volgend jaar....

Als het mistig is steek ik even een pijl af om te kijken hoe mistig het is. Als ik alleen maar kleuren zie weet ik dat ik niks meer afsteek. De knallers en matten steek ik dan nog wel af :)

let er nu niet meer op maar vroegerrrrrrr lag het er ook nog wel aan hoe het overdag was .... regen en kou/snijdende wind dan waren het minder knallers en dan maar dan maar dan kwam er meer sier.

ik hou er geen rekening mee ik koop gewoon de eerste dag(28ste) alles in wat ik gewoon mooi vindt of wat me vorig jaar goed beviel(en nieuwe producten die me intresse trekken) en dan gewoon hopen op het ideale vuurwerk weer

Meer bijdragen?

Wat doen jullie als je weet dat het nu grijs, regenachtig weer gaat worden zoals vandaag?

Ben je dan de hele dag buiten of niet?

Koop je nog bij of sla je het over?
Zet je bijvoorbeeld meer in op de avond/nacht?

Gewoon lekker stoken paraplu er bij niks aan de hand overdag.
In de nacht vind ik een anders verhaal,om nou voor honderden euro`s weg te gaan schieten met regen lijkt me niks.

alles is voor die tijd uiteraard al besteld.
maar hoe dichter bij de dag we komen hoe meer zorgen ik me altijd maak.
want het showtje moet sávonds toch gedeeltelijk een half uurtje buiten staan, met het aansluiten van de schietkist etc,, ik ben altijd wel bang voor het slechte weer,
ik zal alles dan toch grotendeels af moeten steken, ik heb zoveel dat bewaren geen optie is.

Back
Bovenaan