Aanraders consumentenvuurwerk

moontan

VWC lid
Mede op verzoek van member Cass, die dit jaar voor het eerst afreist naar Valencia, maar ook nuttig voor de andere feestgangers is het misschien wel handig om een topic aan te maken met aan- en afraders van het Spaanse consumentenvuurwerk wat in Valencia te koop is.

Ik zal hier zelf ook een bijdrage gaan leveren door mijn ervaringen van mijn eerste Fallas avontuur van vorig jaar met het consumentenvuurwerk te delen.

Reacties van iedereen bekend met het vuurwerk uit Valencia zijn dan ook van harte welkom.

Wordt vervolgd. :bye:

Laatst bewerkt:
Wat ik toppers vind zijn:

- pirofantasia: (tekoop bij de pyroshopping)
100sh blokken voor 50euro, Schieten in een zeer snel tempo 100 schoten weg.

De blauwe versie schiet mines met daar boven effecten, bijvoorbeeld blauwe mines met blauwe effecten en witte mines met witte effecten en sluit af met een salvo salutes.

De paarse versie schiet om en om een serie peonys gevolgt door een serie salutes die omhoog gaat met fluit. Bijvoorbeeld 10sh blauwe peony met daarna 10sh whistle to salute en daarna 10sh groene peony etc etc etc.

Echt de absolute top, voor een relatief goede prijs!

Filmpjes en verdere informatie:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=1833&highlight=shinji

- Bataria tears from heaven: (tekoop bij de pyroshopping)
16sh blok van een redelijk groot caliber (2''?) voor 45euro.

Schiet mixed effecten weg in een redelijk traag tempo, maar daardoor kan je wel prima genieten van elk effect. schiet effecten weg zoals een peony,crackling,dahlia etc en als finale salvo schiet hij elk effect die langs is gekomen tegelijk de lucht in.

Een mooi blok om een keer gehad te hebben.

(Filmpje volgt)

- Bateria 50 trueno's:
(tekoop bij pyroshopping)
een 50sh salute blokje met een heerlijk tempo en goede knal + titanium boeketje.
tekoop voor 25euro per stuk.

- Tramuntana: (tekoop bij el fallero)
Een gaaf 48sh blok voor zo'n 40/50 euro.
het blokje schiet 8 salvo's van 6 brullende tail's die eindigen in een leuk boeket.

dit blok heeft een erg breed effect doordat de brullende tail's alle kanten op vliegen.

filmpje:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=522&highlight=fallero

- Terminator 100C: (tekoop bij El Fallero)
100sh blok voor zo'n 60euro.

Schiet in een snel tempo witte spinning tails omhoog die eindigen in color peony's, een beetje vergelijkbaar met de venezia van Weco.

Er waren ook nog 50 en 25sh versies van deze cake.

Filmpje:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=523&highlight=fallero

- Espectaculo Crisantemi:
Een klein 25sh potje voor zo'n 16euro.

Schiet leuke fluitende crackling tails omhoog die eindigen in een leuke multi colour peony. Voor die 16euro zéker niet laten liggen.

Filmpje:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=526&highlight=fallero

Verder zijn er bij El fallero nog hele mooie 2'' blokken tekoop van (volgens mij) Lidu. Die zijn ook zeker de moeite waard en koste volgens mij rond de 75euro.

Ook de Las Vegas (El Fallero) is zeer gaaf, is een cake die alleen maar golden willows schiet. koste ook rond de 70euro dacht ik.
(de Las vegas is terug te zien in het filmpje ''showtje door shinji'' http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=1875&highlight=shinji)

En verder zijn er talloze kleinere cakes die zeker de moeite waard zijn, en natuurlijk de grote opstijgende bijen en dergelijke zijn de moeite waard.

Neem anders ook even een kijkje op:
http://www.platon.es/catalogo.htm

Laatst bewerkt:
Geweldig Kruitsnuiver, je noemt alle cakes die ik ook op wilde noemen, de Terminator 100cc is dit jaar voor mij! :D

Welke cake ik ook erg mooi vond was de Coco Rojo (Rood), deze cake schiet mooie palmtrees met rode sterren, effecten gaan wel hoog, maar zijn ook groot. Cake kost een 30,- en bevat 25 schoten en is te koop bij de Pyroshopping.
Hiervan is nog een andere versie, de Coco Blanco, deze is een stuk minder, effecten minder groot en puur zilveren palmtrees, zelfde prijs als de Coco Rojo.

Voor de rest sluit ik me dus bij de post van Kruitsnuiver aan en raad ik jullie ook aan om de kleine artikelen als bijtjes, kerstbomen, Hula girls en regenboogfonteinen te kopen, dit is pure humor. :)

Nog één tip; als je het bord "Bombettas Grandes - 3 cajas €5" ziet, weet dan dat Bombettas Grandes 2x zo grote knalerwten zijn. :bonk: Het woord "cajas" is dus doos, ik dacht "stuks" en dacht zo 3 dikke vlinders te kopen, jammer joh, 300 grotere knalerwten... :wink:
Jullie zijn gewaarschuwd! :)

:bye:

Inderdaad Kruitsnuiver, grote klasse man deze opsomming.
Ik hoop dat de Pyrofantasia nog te koop is, want die staat op eenzame hoogte.
Een blok van wereldklasse. Met de hele groep vorig jaar zo,n stuk of 8 van deze beauty,s afgeschoten.

Waar ik zelf ook veel plezier aan beleefde, een soort van deja vu, waren de borrachos, spaanse versie van een voetzoeker. Zakken vol van deze dingen heb ik afgeschoten. Geweldig om te hebben. De borrachos kennen 6,7 fases en eindigt met een lichte knal.

De shell kitjes zijn ook gaaf. Schieten peony,s. Zijn goedkoop, maar kwalitatief goed.

wordt vervolgd.

We vergeten de Zeus helemaal jongens, een prachtige 25 schots cake met golden crowns welke ineens oplichten met rode blinkers, inclusief een finale met meerdere tegelijk. Deze cake is te koop bij El Fallero, film staat op de site die Erik aangaf en kostte vorig jaar slecht €30,-, zeker het geld waard.

EDIT:

De Paradís is ook een topper, eveneens bij El Fallero voor de prijs van €15,- verleden jaar. Een 15 schots cake met mooie boeketten van rode blinker, zeer goed!

Laatst bewerkt:
Nou Fred, je laat er ook geen gras over groeien. Je bent nog sneller dan de M85 van Herlat, haha!
Ik vroeg me nog wel af of het zinvol was om dit topic te starten. Maar bij deze dank ik iedereen vast voor de snelle en uitgebreide reakties; ik zal er dankbaar gebruik van maken. Ik kan die spaanse websites wel bekijken, maar mijn spaans is nog slechter dan mijn russisch, en dat begrijp ik ook niet....

Laatst bewerkt:
Cass, de vraag die je via pm stelde was een hele nuttige. Vandaar dit topic.
We discussieren het hele jaar door over het Nederlandse vuurwerk, maar over het Spaanse vuurwerk wordt weinig gesproken en kopen we in Valencia maar een beetje ad-hoc, impulsieve aankopen dus.
Dit topic kan er toe bijdragen dat je straks goed beslagen ten ijs komt.
Het blijft een persoonlijke smaak, maar de hierboven genoemde cakes zijn toppers in de ogen van iedere Fallas ganger.

Ik citeer Erik:
- Tramuntana: (tekoop bij el fallero)
Een gaaf 48sh blok voor zo'n 40/50 euro.
het blokje schiet 8 salvo's van 6 brullende tail's die eindigen in een leuk boeket.

dit blok heeft een erg breed effect doordat de brullende tail's alle kanten op vliegen.

filmpje:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=522&highlight=fallero

Leuk en aardig, maar als ik dat filmpje zo zie, dan vind ik het maar een onbetrouwbaar en gevaarlijk blokje. Zou je zoiets in Nederland kunnen kopen, dan zouden we schande spreken van de laagontploffende boeketten en het feit dat de bombettes alle kanten opvliegen. Ik vind dit een beetje krom eerlijk gezegd. Het Nederlands spul kraken als het onveilig zou zijn, maar zoiets dan weer mooi noemen terwijl het toch ook redelijk onveilig is.

Misschien dat er in Spanje andere normen en waarden gelden, maar in mijn ogen mag dat geen aanleiding zijn tot een gewijzigde mening op het gebied van veiligheid.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn visie op dit product vinden.

Ik citeer Erik:

Leuk en aardig, maar als ik dat filmpje zo zie, dan vind ik het maar een onbetrouwbaar en gevaarlijk blokje. Zou je zoiets in Nederland kunnen kopen, dan zouden we schande spreken van de laagontploffende boeketten en het feit dat de bombettes alle kanten opvliegen. Ik vind dit een beetje krom eerlijk gezegd. Het Nederlands spul kraken als het onveilig zou zijn, maar zoiets dan weer mooi noemen terwijl het toch ook redelijk onveilig is.

Misschien dat er in Spanje andere normen en waarden gelden, maar in mijn ogen mag dat geen aanleiding zijn tot een gewijzigde mening op het gebied van veiligheid.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn visie op dit product vinden.

Je hebt een punt Danny, maar dit was gewoon een productiefoutje, je ziet op 2 boeketten na gewoon alles de lucht in gaan en hoog klappen. Hij gaat misschien breed, maar dat gaat een Salvo Cabs in Nederland ook, op de Tramuntana staat zelfs vermeld dat hij 50m breed effecten kan geven. :wink:

Inderdaad, het is slecht dat dit gebeurde, maar gelukkig neem je genoeg afstand en een productiefoutje kan er altijd tussen zitten, je mag er niet van uit gaan dat dit telkens het geval is, dus zeker wel een aanrader te noemen. :wink:

Het is trouwens nog afwachten of alle cakes nog hetzelfde zijn.
De meeste zoals de Terminator waren rond de 1200gram en alle cakes zijn naar 1000gram gegaan. Althans dat zou moeten.

parachute-blok

parachute-blok

Kan iemand me vertellen hoe dat spaanse parachute-blok heet? Meerdere keren te zien op de dvd "stoken met VWC-2007" cd 2 o.a op 19:95.

Bij welke zaak is dit blok te koop?

ik heb dezelfde vraag als hierboven staat .
en nog een andere , want wat is de prijs van het pyro shopping blok , time trap crosette's , 49 schots fan shape . ???

Laatst bewerkt:
en nog een andere , want wat is de prijs van het pyro shopping blok , time trap crosette's , 49 schots fan shape . ???

Staat in de folder van 2007 voor €75,-. :wink:

De vraag over die parachute-cake kan ik helaas niet beantwoorden, ik hoop dat een ander die heeft onthouden. :rolleyes:

Ik zag ook dat ze bij Pyroshopping 3 soorten Trueno Rockets verkopen

-Trueno Rockets N.o 3
-Trueno Rockets N.o 5
-Trueno Rockets N.o 7

Zit hier nog een knal verschil tussen?
En welke hadden jullie?

-Roy-

Ik zag ook dat ze bij Pyroshopping 3 soorten Trueno Rockets verkopen

-Trueno Rockets N.o 3
-Trueno Rockets N.o 5
-Trueno Rockets N.o 7

Zit hier nog een knal verschil tussen?
En welke hadden jullie?

-Roy-

Dus de Treuno Rockets worden ook verkocht. Dan weet ik dat voor als ik volgend jaar waarschijnlijk naar Fallas ga.

Back
Bovenaan