Aan welk product heb jij de meest bijzondere herinnering?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bengaals vuur.. als klein jongetje had ik zie vast, hij gloeide lekker na. Ik hield hem in de lucht en er brak een stuk af, bij mijn shirt in. Hij brandde lekker door, best litteken aan overgehouden toen ik een jaar of 6 was..

Ik weet niet of het de meest bijzondere herinnering is ,maar het eerste dat mij te binnen schiet is een herinnering aan de Sky Symphony. Het zal denk ik 2006 zijn geweest. Ik was rond die tijd lid geworden van AVP en daardoor voor het eerst echt bewust bezig geweest met mijn collectie. In de jaren daarvoor kocht ik altijd wat binnen mijn budget(je) paste. Filmpjes waren er niet, dus het was gewoon nog fantaseren bij de teksten uit de folder. Het jaar dat ik de Sky Symphony voor het eerst had weet ik nog dat ik op AVP las dat je deze het beste op een rustig moment kon afsteken. Dit natuurlijk braaf gedaan. Ergens rond een uur of 8 's avonds heb ik deze cake afgestoken. Het begon toen al een beetje mistig te worden. Later die nacht zat het echt potdicht. De laatste trap verdween al in de laaghangende bewolking. Maar wat een toffe cake was dit. Perfect tempo waarbij de fluiters elkaar opvolgden. Echt genieten!! Kan mij uit die jaren niet super veel vuurwerk specifiek meer herinneren, maar deze staat mij nog steeds helder voor de geest.

Terwijl ik dit zit te typen schiet mij nog wel een bijzondere ervaring te binnen. Althans een hele goede ervaring. Als ik het goed heb kwam The Rumble in the Jungle van Vuurwerkmania rond hetzelfde jaar uit als de Transbomber. Ik heb in ieder geval gekozen voor de Rumble i.p.v. de Transbomber. En dat was een perfecte keuze. Het eerste jaar kwam hij wat stijglading te kort. We stonden midden in de vonken. De beelden zijn hier toevallig ook van bewaard gebleven. Je hoort aan onze reacties wel hoe dik deze bak was. Later heb ik hem nog wel eens geschoten, maar was toch minder indrukwekkend.

ik kan me het eerste sierpakketje herinneren dat mijn ouders kochten. Naam weet ik niet meer maar het bevatte een aantal vuurpijlen met gekleurde plastic dop iets met de naam rainbow, er zaten ook 2 fontijnen in met een label waarop een kat met een toverstokje oid stond en enkele romijnse kaarsen, indrukwekkend voor een klein jochie. Net als de sattelite killer en space lamp fontijn. Van dat pakket en space lamp helaas geen foto van kunnen vinden, zal eind jaren 80 / 1990 zijn geweest. Museum dudes hier weten hier wel raad mee misschien

Niet het meest bijzondere maar het schoot me vanmiddag weer te binnen, de gratis WTF box 2.0 van 19/20.. die was bijzonder goed en gaf me wel een grijns op m'n mond. De ghosteffecten waren zeer sterk en het was wat vochtig dus het versterkte het geestje op een bijzondere wijze, alhoewel de champagne ook al vrij vroeg starte die dag:applause:

ik kan me het eerste sierpakketje herinneren dat mijn ouders kochten. Naam weet ik niet meer maar het bevatte een aantal vuurpijlen met gekleurde plastic dop iets met de naam rainbow, er zaten ook 2 fontijnen in met een label waarop een kat met een toverstokje oid stond en enkele romijnse kaarsen, indrukwekkend voor een klein jochie. Net als de sattelite killer en space lamp fontijn. Van dat pakket en space lamp helaas geen foto van kunnen vinden, zal eind jaren 80 / 1990 zijn geweest. Museum dudes hier weten hier wel raad mee misschien

Zat vanavond toevallig wat door oude folders te bladeren, dus had ze bij de hand. Met jouw beschrijving niet zo moeilijk zoeken :)
20241025_004556.jpg

Komt uit een folder van 94/95, maar gok dat ze al wat langer bestonden, zal eens kijken in de nog iets oudere folders

Toch wel de klassieke rode loper. Opgegroeid boven de zaak van mijn vader in Haarlem centrum. Zo’n T809 om 10.00 uur in de ochtend op de straat uitgerold en afgestoken… toen die klaar was gaf mijn vader een bezem en zei dat dit echt niet oké was maar hij er stiekem ook wel om kon lachen. Heb het maar opgeveegd allemaal.. 😅

Een van mijn eerste 500-grammer. The Super Blinking Willows. Bewaard voor 1 januari met de familie bij opa. Iedereen naar buiten. Windstil.

Het sissende lontje en dan de snelle pas over het grindpad om afstand te creëren voor een goed zicht. Stilte, los van wat gerommel van knallen in de verte.

En daar ging ie. Met doffe klappen lanceerde die de boeketten die openklapte net voor de grote kale eikenbomen, waardoor je de enorme spreiding goed kon zien. De lichte mist zorgde voor een magische schoonheid. Blinkers tot de grond. Het leek wel in slow-motion te gaan. Waanzinnig!

Het vuurwerk van die dag ervoor kan ik me nauwelijks meer herinneren, maar die pot is me altijd bijgebleven.

Wel meerdere eigenlijk...

Mooie herinneringen aan mijn eerste en tot dusver enige chainthunder/chinathunder mat, gehaald als jeugdzonde met de trein als 18-jarige. Wat klapte die hard in de straat.

Verder warme herinnering aan de Giant Surprise. Er was destijds niet beter te krijgen... En de oorspronkelijke versie klapte vele cakes van nu er dubbel en dwars uit qua spreiding en hangtime.

Maar ook de oude roze en oranje ground bloom flowers, die zo lang tollen dat je er mee kon "voetballen" en altijd eindigend met een grote gele (steek)vlam, waar je dan de volgende mee aan kon steken.

En warme herinneringen aan de Romeinse kaarsen waar ik rekken mee bouwde....

Zucht, ik word oud en Nederland wordt meer en meer bekrompen...

Zat vanavond toevallig wat door oude folders te bladeren, dus had ze bij de hand. Met jouw beschrijving niet zo moeilijk zoeken :)
Bekijk bijlage 1801503

Komt uit een folder van 94/95, maar gok dat ze al wat langer bestonden, zal eens kijken in de nog iets oudere folders
Dat is hem inderdaad! Leuk om terug te zien! In mijn herinnering was hij ook al eerder op de markt, wij zijn in 94 verhuist en we hadden hem al in ons oude huis maar heb het ook niet allemaal scherp hahaha

Schuurmans familie pakket. Voor mijn gevoel waren de sierpijlen die erin zaten NASA rakketten. Dat zal wel anders zijn geweest, maar vond het helemaal geweldig.

Cruise Rockets, de eerste batches. Gil ging door merg en been. Jammer dat een dergelijk product niet meer goed beschikbaar is geweest daarna.

Mega Maxi van CR. Een van de eerste in zijn soort die iedereen in de straat liet juichen.

Voor mij persoonlijk de Pro-line Amazing Yellow Caps! Wat een oorverdovende krijs. Een van de eerste jaren dat ik begon met deze hobby en
wat grotere cakes ging kopen. Dat geluid ging door merg en been, naast waren ze wel redelijk onvoorspelbaar en schoten ze soms alle kanten op.

Deze zeker ook, echt geweldig voor die tijd.

2007 de eerste keer dat ik de Screaming Girls pijlen van Evuco afstak (3 stuks tegelijk vanuit een rek met snellont:d).
Dat heeft toch echt wel een indruk achter gelaten die nu nog steeds goed in mijn geheugen staat.

draakbox 36 van (BKV?) me opa stak die af toen ik klein was en dat heeft me doen bekeren om vuurwerkjes af te gaan steken
voelde magisch om het mee te maken en om het te zien

Eerste wat in mij opkomt zijn die oude knalpakketten uit duitsland. Dit soort type (ff van internet geplukt, denk nog wel ouder dan dit);1729890036952.pngEerste aanraking met zelf afsteken van vuurwerk met mijn vader in een huisje ergens in Duitsland. Vooral als kind denken dat die Super Bollers dikke dynamiet staven zijn en er een soort cobra 6 achtig effect uit zou komen en er meer kruit uit dat ding ploft dan een knal haha.

Misschien wel de Kruitbuffel. M’n eerste compound, gehaald bij de lokale Welkoop. Alleen het gevoel al om met zo’n ‘grote doos vuurwerk’ de winkel uit te lopen. Vooral bij de laatste cake met die enorm indrukwekkende crackling mines ging de straat uit zn dak. Machtig mooi was dat! Later uiteraard wel indrukwekkender vuurwerk gehad, maar de Kruitbuffel zal ik niet vergeten.

Ik heb dat met de Junior Jack. Denk dat het 2012 was. Hiervoor ging ik altijd alleen maar naar Duitsland vuurwerk halen, maar dit jaar had ik voor het eerst een nog groter budget dus kon ook een groot deel in Nederland halen. Het was een klein potje en verwachte er dus niet zoveel van en ik had nog nooit eerder een knalcake gehad. Wat een harde klappen kwamen er uit deze Junior.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan