Aan dood ontsnapt bij lawinepijl (foto's)

pyromaniac

VWC lid
*(even voor duidelijkheid dit is een nieuws artikel van internet!)*

Vanmiddag ben ik aan de dood ontsnapt of in ieder geval ernstige verminking door een lawinepijl. Precies om 16.00 uur ontplofte er (naar vermoeden) een lawinepijl in mijn achtertuin.

Een minuut of tien eerder had ik de gordijnen dichtgedaan van mijn raam naar de achtertuin en -deur. Niet veel later hoorde ik ineens het gesis van vuurwerk. Het klonk alsof een pijl een uitweg zocht en niet vond. Wat volgde was een vuurbal, een keiharde knal en daarna glasgerinkel. De binnenste ruit van mijn achterdeur was eruit geknald. Dankzij mijn gordijnen vloog het glas niet de kamer door, waar ik (met mijn gezicht naar de achterdeur) aan het internetten was aan de eettafel.

Aangezien mijn tuin zich bevindt in een binnenplaats van tuinen die niet vrij toegankelijk is en ik ook mijn buren niet verdenk van opzet neem ik aan dat het om een verdwaalde lawinepijl gaat. De overbuurman zag de ontploffing vanuit zijn slaapkamer en zag ook een enorme vuurbal. Aan dit youtubefilmpje zie je de impact van een lawinepijl die ontploft op de grond. Lees hier over de gevaren van lawinepijlen. Hieronder de foto's van de schade.

091226_238961_Aanslag1.jpg

091226_238961_Aanslag2.jpg

091226_238961_Aanslag3.jpg

091226_238961_Aanslag4.jpg

091226_238961_Aanslag5.jpg

http://frontpage.fok.nl/nieuws/123460

Laatst bewerkt:
Woow... echt super raar dat die zo vlak bij je deur is gekomen... Echt waardeloos, maar inderdaad is er niemand gewond geraakt.

Het moet toch niet veel gekker worden:shocked::mad:

Vast weer een stelletje koters met een pijltje van hun broer..

Hij zegt zelf dat het waarschijnlijk om een verdwaalde lawinepijl ging, dus ik snap je opmerking niet!

Maar dat is inderdaad even schrikken! Klinkt raar maar het is ook weer geluk bij een ongeluk, omdat je je gordijnen net daarvoor had dicht gedaan en met de gezicht niet naar de deur toe wees! Stel je voor:shocked: Zo zie je toch maar weer dat je zoiets niet in een woonwijk moet doen!:frusty:

Lijkt mij dat de pijl niet ver uit de buurt afgestoken is, wanneer je hem eerst nog hoort sissen (stijglading).
Mazzel inderdaad dat het gordijn voor de deur dicht was en dat het niet net iets eerder gebeurde.

weet je wat raar is het buitenraam is nog intact terwijl de binnekant kapot is hoe kan dit vind het maar raar?

Hij zegt zelf dat het waarschijnlijk om een verdwaalde lawinepijl ging, dus ik snap je opmerking niet!

Een lawinepijl steekt zichzelf niet aan?
Maar inderdaad schrikken ja...Als je kan nagaan dat je je al rot schikt van een dreun midden in de nacht..

@ Kwintos

Wellicht de knal binnen huis plaats heeft gevonden (?) en door de druk binnen raam kapot is :wink:

nee de pijl werdt buiten afgestoken en die man zat in de woonkamer hij hoorde gesis en toen vloog zijn raam er uit maar vind het echt een raar verhaal van die kerel hoe kan dat dat je binnenraam er uit vliegt en de buitenkant intact is

Als je foto ziet is inderdaad alleen binnen ruit kapot buitenste intact.. hmm vaag?

vraag me af of die foto's wel kloppen dan?

Als je foto ziet is inderdaad alleen binnen ruit kapot buitenste intact.. hmm vaag?

die foto's kloppen die man zegt het zelf al:

*De binnenste ruit van mijn achterdeur was eruit geknald*

heel vaag terwijl de pijl buiten knalde

Ja goh je moet toch wat vertellen als de politie polshoogte komt nemen na een melding dat er "mogelijk illegaal" vuurwerk is afgestoken in een binnentuin..

maar dit even terzijde hoor, hoe komen jullie erbij dat een ruit uit 2 delen bestaat? ik zie op de foto's alleen een vernielde ruit en geen kapotte "binnen"ruit en een intakte "buiten" ruit maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen ;-)

Edit: en laat een lawinepijl of welk stuk voorwerk dan ook ineens geen bewijsmateriaal meer achter? waar zijn de foto's van de smeulende resten van een lawinepijl of ander levensgevaarlijk vuurwerk?

Laatst bewerkt:
Ja goh je moet toch wat vertellen als de politie polshoogte komt nemen na een melding dat er "mogelijk illegaal" vuurwerk is afgestoken in een binnentuin..

maar dit even terzijde hoor, hoe komen jullie erbij dat een ruit uit 2 delen bestaat? ik zie op de foto's alleen een vernielde ruit en geen kapotte "binnen"ruit en een intakte "buiten" ruit maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen ;-)

dat is dubbel glas kijk goed naar de fotos dan zul je zien dat er nog een buitenruit inzit die intact is en lees het verhaal maar is goed door dan zegt die kerel dat alleen zijn ruit aan de binnenkant er uit ligt:)

Wanneer er een noodreparatie (bij gebrek aan een passend raam) wordt gepleegd door een glaszetter dan plakt hij gewoon een ruit bovenop de kapotte ruit.
Zal hier ook wel zijn gebeurt.

Wanneer er een noodreparatie (bij gebrek aan een passend raam) wordt gepleegd door een glaszetter dan plakt hij gewoon een ruit bovenop de kapotte ruit.
Zal hier ook wel zijn gebeurt.

nee in het verhaal verteld de bewoner zelf dat alleen zijn binneruit kapot is :wink:

dus hij heeft dubbel glas en de binnenste ruit ligt er uit van de 2 platen glas mag je mij vertellen hoe dat kan als de lawinepijl aan de buitenkant ontploft...

dat is dubbel glas kijk goed naar de fotos dan zul je zien dat er nog een buitenruit inzit die intact is en lees het verhaal maar is goed door dan zegt die kerel dat alleen zijn ruit aan de binnenkant er uit ligt:)

Je hebt gelijk, zat weer half te lezen ;-) is vast de alcohol van de afgelopen dagen :D

nee in het verhaal verteld de bewoner zelf dat alleen zijn binneruit kapot is :wink:

dus hij heeft dubbel glas en de binnenste ruit ligt er uit van de 2 platen glas mag je mij vertellen hoe dat kan als de lawinepijl aan de buitenkant ontploft...

De druk die aan de buitenkant ontstaat zoek zijn weg tegen de "Buitenruit" deze geeft het door aan het vacuum tussen de 2 delen van de ruit welke het vervolgens doorgeeft aan de "binnenruit" deze kan de energie niet kwijt aan een ander object en moet het dus absorberen met een geknalde ruit als gevolg.

De druk die aan de buitenkant ontstaat zoek zijn weg tegen de "Buitenruit" deze geeft het door aan het vacuum tussen de 2 delen van de ruit welke het vervolgens doorgeeft aan de "binnenruit" deze kan de energie niet kwijt aan een ander object en moet het dus absorberen met een geknalde ruit als gevolg.

klinkt wel logisch idd wel appart dat die buitenruit niet meegaat zit nog aardige rek in glas dan :D

Asociaal.
Wacht gewoon met vuurwerk tot de daarvoor bestemde datum, en steek het af zoals het moet. Dit voorkomt ongelukken als deze.

Mwa dit lijkt me eerder een zogehete HOAX!.

• Buitenste ruit is nog intact ?
  • Geen vuurwerk resten ? je zou op zijn minst een stok van de pijl moeten vinden!
  • Er zitten ook geen sporen van kruit op het buitenste ruit ?
  • Hij moet nodig zijn tuin eens opruimen!

Back
Bovenaan