72 kilo zwaar vuurwerk in woning Dirksland

DW2000

VWC lid
Dirksland - Donderdagmiddag is in een woning in Dirksland 72 kilo zwaar vuurwerk in beslag genomen. Een 58-jarige man is aangehouden.

Agenten en het Openbaar Ministerie hadden informatie dat zich in de woning vuurwerk zou bevinden. En inderdaad: Er werd totaal 72 kilogram illegaal vuurwerk aangetroffen. Het gaat onder andere om tientalen ‘Super-Cobra's’ en mortierbommen. Zeer gevaarlijk vuurwerk en al helemaal in zulke grote hoeveelheden in een woning. Een 58-jarige man is aangehouden en het vuurwerk zal na onderzoek worden vernietigd.

foto-vuurwerk-koole1.jpg

bron

Super cobra's?

Merendeel komt gewoon uit belgie, zie zelf nederlandsvuurwerk (silver salute) er tussen staan.

poeh dat is zwaar zeg, alles uit belgie behalve dan de C6 en die shells.
dat is weer een giga vangst zeg

Mooie spulletjes van Loots! erg jammer, voor mij valt dit eigenlijk toch wel onder consumenten vuurwerk.. ziet er niet uit als handels spul!
Alleen die c6.. tja daar zijn ze dan weer zo happig op.

Ik vind het een goede zaak dat een ventje van 58 gepakt is voordat het fout ging, je kan toch niet toestaan dat zoiemand een leuk oud en nieuw feest krijgt:wink:wat had er wel niet met de buurt gebeurd als dit allemaal was aangestoken dan had iedereen een stijve nek gehad met naar boven kijken naar dit schouwspel.

71 kilo aan karton en 1 kilo aan kruit? De helft is gewoon legaal, we hadden bijna een tweede Enschede, maar door het heldhaftige werk van meneer agent is Nederland weer een stuk veiliger :frusty:

Ja die cobra en shells hakken er voor hem in. Verder is het een man die voor zichzelf naar Belgie is geweest. Dat doen denk ik nog best veel mensen maar ik blijf er bij, als je hier in Nederland je ogen en oren goed openhoud je zeker goed spul kan krijgen tegen lagere prijzen.

Ja die cobra en shells hakken er voor hem in. Verder is het een man die voor zichzelf naar Belgie is geweest. Dat doen denk ik nog best veel mensen maar ik blijf er bij, als je hier in Nederland je ogen en oren goed openhoud je zeker goed spul kan krijgen tegen lagere prijzen.

Kwa sier moet dat zeker lukken
Maar voor matten zal je toch echt een bezoekje aan onder zuiderburen moeten brengen &Voor het harde knalwerkje een andere markt op ;)

Word een beetje kotsbeu van die juten; de oudjaarsviering van mensen verzieken waar nauwelijks iemand last van zal hebben en niets aankondigt dat er iets mee vernield gaan worden (door een 58jarige...sure). Laat ze wat doen tegen al die figuren met mobieltjes in de hand op de fiets en achter het stuur, fietsers zonder licht en die hun hand niet uitsteken, laat staan automobilisten die niet meer weten waar hun richtingaanwijzer zit. Ik weet zeker dat daar meer doden door vallen en dagelijkse irritatie door ontstaat dan die ene dag geknal.

pfff wat een gezeik man, kijk hoe weinig het is pffffff
Enige wat ze hiermee bereiken is dat ze iemands 0&n verzieken, want no way dat iemand van die leeftijd dingen gaat slopen en ik neem eerlijk gezegd snel aan dat die shells waarschijnlijk veilig onstoken zouden worden. Als ze deze man niet gepakt hadden had er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Vet ***lig dat mensen zoals deze man de *** zijn en de echte boeven komen overal mee weg. Vanmiddag op m'n werk werd er in m'n winkel een tv van fucking 400 euro gestolen en zelfs mét de camerabeelden erbij doet de politie evengoed niets, je kunt nog beter mensen beroven dan een beetje vuurwerk halen :frusty:

pfff wat een gezeik man, kijk hoe weinig het is pffffff
Enige wat ze hiermee bereiken is dat ze iemands 0&n verzieken, want no way dat iemand van die leeftijd dingen gaat slopen en ik neem eerlijk gezegd snel aan dat die shells waarschijnlijk veilig onstoken zouden worden. Als ze deze man niet gepakt hadden had er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Vet ***lig dat mensen zoals deze man de *** zijn en de echte boeven komen overal mee weg. Vanmiddag op m'n werk werd er in m'n winkel een tv van fucking 400 euro gestolen en zelfs mét de camerabeelden erbij doet de politie evengoed niets, je kunt nog beter mensen beroven dan een beetje vuurwerk halen :frusty:

Bij ons zijn er in de afgelopen jaren meerdere fietsen gestolen. We hebben ook gewoon camera's met geluid en kleur hangen en toen nog wilde de politie helemaal niets doen! Is altijd triest om dat te zien, maar dat de beste man die hier een aantal blokken had voor een mooi 24:00 moment wordt gepakt, omdat een of andere eikel hem heeft verraden. Altijd jammer.

Back
Bovenaan