6 Kilo illegaal vuurwerk aangetroffen in woning in Dordrecht

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
DORDRECHT – In een woning in Dordrecht is zondagochtend 10 december ongeveer 6 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen. Ook werden er meerdere wapens aangetroffen. De 20-jarige bewoner zal worden vervolgd voor het bezig van illegaal vuurwerk. Dat meldt de politie op Facebook.

‘Bij het ontdekken van het bezit van illegaal vuurwerk wordt de woningstichting en of de gemeente ook ingelicht. Deze kunnen bijvoorbeeld maatregelen nemen zoals beëindiging van het huurcontract, oplegging van een bestuurlijke boete of sluiting van de woning. Denk goed na over de gevolgen die het bezit van illegaal vuurwerk kan hebben voor alle bewoners van de woning’, aldus de politie.

Foto’s: Politie Dordrecht

25299020_1676420609076522_7649990419084125926_n-702x336.jpg

24899840_1676420715743178_301069407073548834_n.jpg

Bron

Meerdere wapens aangetroffen en dan gaat het weer voornamelijk over vuurwerk uit België, erg krom dit weer.

knalgoed heeft het hele assortiment wat daar ligt ook..

ben wel benieuwd naar de aanleiding van de vondst.

correctie, zie foto meerdere open pakjes nitraten.

De omgeving van deze man is weer voor een gevaar behoed als ik zo de foto bekijk. Gelukkig is deze partij in beslag genomen ..... en 6 kilo lijkt me trouwens een beetje overdreven, of hebben ze de boksbeugel en de vlindermessen mee gewogen ? :bonk:

Pff.. en zoiets komt in het nieuws??

Ik vind het eerlijk gezegd wel prima dat juist dit in het nieuws komt. Het ontmoedigt jongeren om ook aan de slag te gaan met illegaal vuurwerk. Iedereen waant zich maar veilig met zijn nitraatjes, vervuiling (van vooral speeltuintjes) en kleine vernielingen, maar dat moet onderhand ook maar eens gedaan zijn. Want zo te zien is het niet netjes bewaard voor 31 december.

De omgeving van deze man is weer voor een gevaar behoed als ik zo de foto bekijk. Gelukkig is deze partij in beslag genomen ..... en 6 kilo lijkt me trouwens een beetje overdreven, of hebben ze de boksbeugel en de vlindermessen mee gewogen ? :bonk:

Die baksteen-traat ontbreekt op de foto.

''Deze kunnen bijvoorbeeld maatregelen nemen zoals beëindiging van het huurcontract, oplegging van een bestuurlijke boete of sluiting van de woning.''

en dat voor een paar pakjes knallers :frusty: :frusty:

''Deze kunnen bijvoorbeeld maatregelen nemen zoals beëindiging van het huurcontract, oplegging van een bestuurlijke boete of sluiting van de woning.''

en dat voor een paar pakjes knallers :frusty: :frusty:

Ik mag aannemen dat knul zijn huurcontract met vol verstand heeft getekend. Staat gewoon vermeld dat als je dit soort dingen doet de verhuurder je er uit kan mikken. Dus tja, wie niet horen wil....

Overigens mooi dat meneer gepakt is, en dan voornamelijk om alle wapens. 20 jaar en dit in huis hebben...waar gaan mn land heen....

Ik mag aannemen dat knul zijn huurcontract met vol verstand heeft getekend. Staat gewoon vermeld dat als je dit soort dingen doet de verhuurder je er uit kan mikken. Dus tja, wie niet horen wil....

Overigens mooi dat meneer gepakt is, en dan voornamelijk om alle wapens. 20 jaar en dit in huis hebben...waar gaan mn land heen....

dat zouden ze zelfs kunnen doen bij 25+ kilo legaal vuurwerk. Hoe ziet jouw huur- of koopcontract er dan uit? Of blijf jij netjes onder die 25 kilo grens?

dat zouden ze zelfs kunnen doen bij 25+ kilo legaal vuurwerk. Hoe ziet jouw huur- of koopcontract er dan uit? Of blijf jij netjes onder die 25 kilo grens?
Heb geen gezeik met contracten, gezien het feit dat ik een koophuis heb.:)

Maar buiten dat, in élk huurcontract is een clausule opgenomen betreffende ''illegale'' activiteiten. Nogal dom om je huis dan op het spel te zetten met wat slag/steek wapens en vuurwerk.

Back
Bovenaan