50+ liefhebbers/stokers

Torrr

VWC lid
Ik ben dit jaar zelf 50 jaar geworden en stook nog steeds graag. Nu vraag ik mij af, omdat er vaak gezeur is over vuurwerkoverlast ( vaak ouderen ? ), of jullie hier kunnen benoemen wie er in jullie vriendenkring/familie/ kennissen die 50 jaar of ouder zijn die nog steeds zelf vuurwerk af steken. In welke mate maakt niet uit.

Mijn vader, inmiddels 76, stak tot voor een jaar of 10 nog steeds vuurwerk af. Nu dus niet meer, maar hij geniet wel van het vuurwerk met oud en nieuw.

Mijn vader achter in de 50! vind het maar niks dat ik 'zoveel' geld uitgeef aan vuurwerk. maar komt altijd wel zodra ik het binnen heb met geld aan aah joh doe mij ook even wat haha

Mijn oma is 93 en vindt oud en nieuw prachtig. Ze vindt haar leven verder maar saai en is blij met iedere vorm van reuring. Ze woont in een appartement aan een dorpsplein, dus veel vuurwerk, en om twaalf uur stiefelt ze naar het raam met haar rollator om lekker vuurwerk te kijken.
Er was ook bij mijn oma sprake van om het vuurwerkvrij te maken omdat er veel ouderen wonen maar bijna al die ouderen hadden aangegeven dat niet te willen. Zo zie je maar, het is vaak de politiek die voor de mensen denk zonder ze iets te vragen.

Ik ben nu 42, en hoop over 8 jaar nog te stoken als een malle !!
#fuckeenvuurwerkverbod

47 en tegenwoordig heb ik meer over dan ik vroeger kocht en het budet is "iets" groter.:handsup: Het is wel van klein stookwerk naar cakes/cakeboxen verschoven. Klein stookwerk is voor mijn dochter van 8 en daar beleven we samen veel plezier aan.

Mijn vader is 81 en staat als een klein kind te kijken bij de kleinkinderen...9 tot 21 jaar....hoe die vuurwerk in hun (opa en oms’s )achtertuin afsteken....ligt er een nitraatmat oid op straat...hij komt kijken...ik wordt zelf 50 volgend jaar maar steek nog vuurwerk af als toen ik 15 was.... het is dat dat hij al 80+ is met rugproblemen, anders stond hij met ons mee te stoken...hij staat erop dat het ook in de tuin wordt afgestoken...tot zijn 80e heeft hij mee staan knallen als wij er waren..sweet memories...

Laatst bewerkt:
ik Ben 55 maar als een kind zo blij met vuurwerk door mijn Vader aangestoken.hij was tot na 70 bezig met oud en nieuw en vuurwerk.

haha geweldig om jullie reacties te lezen jongens, mijn dank daar voor.

En uhhhhhh, ben dus duidelijk niet de oudste hier :wink:

haha geweldig om jullie reacties te lezen jongens, mijn dank daar voor.

En uhhhhhh, ben dus duidelijk niet de oudste hier :wink:

Maar buiten het feit dat jullie je leeftijd benoemen, hoor ik ook graag of jullie oudere kennissen hebben en hoe oud jullie familieleden zijn die nog stoken ( wel graag de 50 plussers benoemen !

Ik ben zelf 45 jaar. Voor mijn schoonvader die 69 is neem ik altijd nog wat cakes mee. Mijn eigen vader is ook 69 maar wil niet meer zelf afsteken die kijkt gewoon wat afgestoken wordt.

Back
Bovenaan