Thundering in tha sky
VWC lid
hier ook nog wat foto's ze zijn niet van mij maar van Blue lagoon
http://www.vuurwerkbelgie.com/forum/viewtopic.php?t=2157
http://www.vuurwerkbelgie.com/forum/viewtopic.php?t=2157
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Wel vond ik het doodzonde dat de finale dan zo jammerlijk verloopt, eerst een leuk tempo en mooi, daarna wat losse bommen en dan pas een salute-finale, dompertje.
Vanochtend stond er in de Hilversumse krant de Gooi en Eemlander een kleine recensie:
Citaat:
VIJFDUIZEND BIJ VUURWERKSHOW
Mede door het perfecte weer heeft het bevrijdingsvuurwerk achter de Laapersvijver zaterdagavond tussen de vier- en vijfduizend kijkers getrokken.
Dat is een schatting van de politie.
Voor de spetterende show, waarvoor een onbekend aantal pijlen!!! de lucht in ging, doofde om half elf de staatverlichting waarna gedurende 18 minuten de uiteenspattende kleurige lichtbloemen met bijbehorend gedreun en geknal het publiek "ooohs" en "aaahs" ontlokte. Tot 4x toe werd er geapplaudisseerd.
Hoeveel het knalfeest allemaal heeft gekost wist niemand. De meeste omstanders hielden het op een half tonnetje.!!
Einde citaat.
Het moge duidelijk zijn dat de verslaggever/geefster weinig verstand van vuurwerk heeft.
Hoeveel zal de show gekost hebben dan? Zal geen 500.000 euro zijn geweest uiteraard, maar schat eens?
Ik heb geen verstand van shows en dergelijke, maar lijkt mij toch wel zo'n 5000 tot 10.000 euro.
ik had zelf sterk het idee dat er toch 4" shells geschoten werden. op een gegeven moment kwamen er Lila paarse peony's met aansluitend een blinker effect.
de effecten waren veel groter de klappen waren harder... weet iemand hier meer van?
Het maximale kaliber was 3 inch
![]()
Een goede vraag Invader. Ik denk dat je in de goede richting zit.
Ik leg de vraag even aan het panel voor hier. Iemand die het bijna zeker weet:
Red Baron.![]()
![]()