450 euro boete voor nitraatklappers

Torrr

VWC lid
Een 25-jarige Drachtster moet een boete van 475 euro betalen voor het bezit van illegaal vuurwerk. Als de man binnen twee jaar nog eens in de fout gaat, moet hij hetzelfde bedrag nog een keer betalen. De Drachtster werd op oudjaarsdag 2010 opgepakt. Hij had 16 nitraatbommen bij zich. De Drachtster liep met een kameraad over de Ureterpvallaat. Politiemensen waren afgekomen op de luide knallen van de nitraatklappers. De Drachtster zei dat hij het vuurwerk een jaar eerder van een vriend had gekregen.

Hij kreeg destijds een transactie van 950 euro in de bus. Omdat hij een schoon strafblad heeft, halveerde de rechter de boete. Een Grouster (25) kwam er maandag achter dat het openbaar ministerie de richtlijnen voor het bezit van illegaal vuurwerk sterk heeft opgeschroefd: de officier van justitie eiste 7 maanden cel voor het bezit van 150 mortierbommen en 700 nitraatklappers. De rechter doet in deze zaak over twee weken uitspraak.

bron

Jongens tog, die benamingen alleen al.
In 1 artikel het zelfde product twee verschillende namen geven:bonk:.
Het helaas nooit veranderen ben ik bang.

Waarom staat er in de titel 450 euro en daarna gelijk in de 1e regel 475 euro? Plus het feit dat dit prijzen zijn waar je echt om kan gaan janken..

30euro per nitraat? ik denk dat ie wel iets meer deed en daar ook een boete voor heeft gekregen maar de media dat er niet bijzegt zodat de mensen denken: wow 30euro voor een nitraat is wel heel hoog, hier begin ik maar niet aan.

7 maanden cel voor 700 nitraten en 150 shells geëist ? WTF!

Snap nooit dat ze dit zwaarder straffen dan bijvoorbeeld zware mishandeling. Waar zijn ze mee bezig???

Nederland word gewoon een politiestaat je merkt steeds meer dat boetes omhoog gaan , regels worden achterlijk streng en het ligt allemaal aan ons. Maar de probleemjongeren hier in gouda doen ze niks mee , elk weekend weer auto ruitjes in getikt en als ze met 30 man bij de skatebaan staan schijt de politie in hun broek dus moeten ze dat geld maar halen bij een hollander die helemaal schoon is fuck de overheid stelletje kindjes , mag je mij vertellen waarom er nog zoveel drank makkelijk te koop is, krijgen ze weer lekker belasting. En die wilders die in de krant vandaag liep te janken dat de kongingin een hoofddoek droeg , ik vroeg mezelf af wtf moeten wij 3750 euro dokken voor zo'n kinderachtige tievus vraag van die *** wilders met ze halfe rotkop en ze irritante opmerkingen als een koter van 12 jaar hij mag van mij wegrotten pleurisvent die verbeterd niks aan nederland !

Nog een voorbeeld dat men de Politie alleen maar gebruikt om ons al het geld afhandig te maken is vanwege het feit dat ze alle boetes flink omhoog hebben geschroefd. Zo krijg je nu een boete van €340,- wanneer je onnodig toetert, het gaat echt nergens meer over. Alsof iemand bijvoorbeeld niet al €80,- voldoende zou vinden. Komt ook nog eens bij dat niet iedereen zomaar dat geld op tafel kan leggen. Enfin, ik begin het hier steeds slechter aan het worden en voel me steeds minder trots om hier in Nederland te wonen. :S

340EU voor onnodig toeteren..? 475EU voor een paar nitraatjes..?
Als ze aan je kunnen verdienen (lees: boetes) kunnen ze (de politie) over het algemeen erg snel (actief) aanwezig op de 'crime scene', maar wanneer je aangifte doet van bedreiging en vernieling word je vriendelijk verzocht om via het internet aangifte te doen zodat je twee dagen later een email terug kunt krijgen waarin staat dat de politie helaas niets kan doen omdat er 'niet voldoende aanknopingspunten' zijn (zonder ook maar 1 blik te hebben geworpen op de crime scene).

Tja, ik zal er maar een beetje om lachen denk ik, alhoewel het meer om te huilen is ;-)

ooeh dan heb ik volgensmij geluk gehad dat ik niet zo'n grote geld boete heb!

de regering wil alleen maar geld verdienen door de boetes te verhogen..

Nitraat&Mortierbommen.. wat zijn dat eigelijk?.. Zit er C4 of semtex in dat dit een bom genoemd word...? kan er een gebouw mee worden opgeblazen? Hmm met die Choeet nitraatjes blaas je nog geen hondenhok mee op.

Raar dat je in belgie nitraten etc. zonder problemen kan afsteken.. maar zodra je een stap in NL grensgebied doet, het in levensgevaarlijk spul veranderd waar een boete van 475 euro opstaat, en zelfs een bom word genoemd.

Wat zijn ze toch weer lekker bezig in NL.:thumbsup:

tering man :shocked:

Meteen ruim een half jaar zitten voor shells?

Als je iemand knock out slaat of met een verboden vuurwapen gepakt word kom je er met minder straf vanaf, waar gaan we toch heen in NL :frusty:

Mensen dit zijn de straffen op papier he. Deze worden nooit daadwerkelijk uitgevoerd. Waarschijnlijk krijgt de jongen een boete en een voorwaardelijke straf.

Back
Bovenaan