40e Internationaal Vuurwerk Festival Valencia 2019 - Oktober

De dag na de 'gota fria' was het nog bewolkt met beetje regen. Sindsdien alleen maar zonnig of half bewolkt. Temperatuur overdag is niet lager dan 27gr. Snachts een graad of 16.

Oversag dus lekker korte broek en tshirt en voor savonds evt een vest... maar tis nu 20.55u en ik zit nog steeds in korte broek tshirt.

Misschien ook leuk voor de mensen die morgen al in Valencia zitten... rond 12u is op plaza la reina een optocht van christianos y moros. Als het goed is heb ik zoiets in 2016 ook gezien. Is een optocht in klederdracht (ridders/soldaten) waarbij ze met pistolen buskruit afschieten... denk dat sommige knallen zeker niet onderdoen voor dikke mascleta truenos... ik weet niet zeker of het zo is maar deze website zegt er wel iets over

https://fiestas.net/valencia/dia-comunidad-2019/

Ik was afgelopen 2 oktober wezen kijken of er iets was (in 2016 was het nl 2 oktober) helaas was er niets. Blijkbaar is het elk jaar de eerste zondag van oktober (nu dus zondag de 6e)

Laatst bewerkt:
Een aantal forumleden zijn al in Valencia gearriveerd, zo ook EHVuurwerk. Hij zit er al klaar voor in La Pobla voor de mascleta om 14:00 uur geschoten door Ricasa en stuurde mij onderstaande foto's met de vraag of ik ze met jullie wil delen. EHVuurwerk bedankt voor de foto's en alle forumleden veel plezier in Valencia!

IMG-20191007-WA0002.jpg

IMG-20191007-WA0003.jpg

IMG-20191007-WA0004.jpg

IMG-20191007-WA0005.jpg

IMG-20191007-WA0007.jpg

IMG-20191007-WA0008.jpg

Laatst bewerkt:
Zeer benieuwd naar de shows die er geschoten gaan worden. Het weer is er nu prima en het vuurwerk zal ook weer top zijn, dat wordt genieten voor iedereen die er is.

Een erg leuke trip gehad, een aantal bekende gezien en gesproken en een aantal nieuwe liefhebbers ontmoet. Vandaag helaas weer back to office... binnenkort mijn beelden!

Back
Bovenaan