40e Internationaal Vuurwerk Festival Valencia 2019 - Oktober

Show ziet er inderdaad bruut uit.

Peñarroja is zeker gruwelijk bezig.

De Nit de la Alba dit jaar op het plein was ook écht ontzettend dik.

Niet normaal wat ze allemaal lieten zien, en die salvo's salutes op het laatst. :handsup:

singleshotsssss :applause:

66166345_2345146538894907_5157073811920650240_o.jpg

In 2010 voor het eerst in Valencia geweest, maar helaas nog nooit in oktober. Dit valt voor mij altijd net verkeerd, maar hopelijk komt daar snel eens verandering in.

Valencia in Oktober is top.

Verder kan je genieten van een enorme optocht ''Moros y Christianos'' een optocht waarbij er wordt gevierd dat de Christenen de boel weer hebben heroverd van de Moren (moslims). Spanje was vroeger bezet door de Moslims.

Is zeker een aanrader, maar je moet er wel wat tijd voor uittrekken als je de hele optocht wilt zien. De gemiddelde snelheid ligt, schat ik, op 1 kilometer per uur. Als je er bij bent, snap je wel waarom.

Tip: als je gaat zitten in een van de plastic kuipstoeltjes langs het traject van de optocht, moet je dokken. Euro of 5, naar ik meen. Niet dokken = policia local in je nek.

Optocht is aan eind van de middag, eindigt min of meer voor het gemeentehuis.

Is zeker een aanrader, maar je moet er wel wat tijd voor uittrekken als je de hele optocht wilt zien. De gemiddelde snelheid ligt, schat ik, op 1 kilometer per uur. Als je er bij bent, snap je wel waarom.

Tip: als je gaat zitten in een van de plastic kuipstoeltjes langs het traject van de optocht, moet je dokken. Euro of 5, naar ik meen. Niet dokken = policia local in je nek.

Optocht is aan eind van de middag, eindigt min of meer voor het gemeentehuis.

Ik heb nooit die hele toch staan kijken, en neem aan dat er vrij weinig anderen zijn hier die daarvoor naar VLC gaan.

Maar het is zeker tof om een aantal minuten naar te kijken.

Hoop dat het tegen die tijd een beetje rustig weer is. Momenteel trekt hier de 'DANA' of 'Gota fria' over... ongelofelijk veel regen valt er in zeer korte tijd. Media hebben het over plaatselijk 2a300L per m2:shocked:

Was hier eigenlijk niet van op de hoogte maar heel toevallig mijn 'zomer'vakantie geboekt in deze periode. Castillo ga ik sws bij zijn. Fallas ook geweest maar heb er nu al zin in haha :handsup:

Weet iemand mischien wie er schiet dit jaar
In pablode falbona 6 en 7 oktober?en wie de castillo schiet in Valencia?

Helaas zal ik dit toch aan mij voorbij moeten laten gaan. :cry:
Soms gaan andere dingen even voor (prive).

Hier hetzelfde.. ik was het topic begonnen omdat ik dit op de planning had. Helaas mag het voor mij dit keer niet baten..

Wel alsnog veel info en ervaringen gekregen dus voor volgend jaar open ik weer een topic en dan hebben we al meer kennis :)

Ik ben wel van de partij! Mocht er iemand info hebben deel het gerust. Ik weet al het een en ander maar liever teveel info dan te weinig!!!

Hoop dat het tegen die tijd een beetje rustig weer is. Momenteel trekt hier de 'DANA' of 'Gota fria' over... ongelofelijk veel regen valt er in zeer korte tijd. Media hebben het over plaatselijk 2a300L per m2:shocked:

Vooruitzichten zijn goed, is het niet?

Back
Bovenaan