40.000 kilo illegaal vuurwerk onderschept net over de grens bij Nijmegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik niet met je eens Jorn89.

Het vuurwerk wat in beslag is genomen is zeker geen troep! Het is prachtig mooi en veilig spul mits het in de goede handen blijft/valt.
Alles valt of staat met de persoon/personen die dit overkopen.
Ook een cobra 6 is prachtig.. mits lekker buiten het dorp/stad. Net als carbid eigenlijk..

Die flowerbeds schelen niet veel met het vuurwerk nu (1,2 inch) of je doelt op de 2 inches? Dat zijn ook allemaal kleine shells bij elkaar en is dat ineens geen 'troep'? Alleen als je het los af steekt?
Alleen qua prijs kan het nog wel eens wat uit maken.
Shells zijn ook super veilig. Dubbele ontsteking.. Mits je de goede lanceer buis gebruikt ja.. dat zijn dan weer sukkels die dat niet doen!

Zwaarder vuurwerk komt er niet dat is nu wel duidelijk. Dus die droom kan van tafel.
Hier blijft het door modderen zoals het al jaaaren gaat.

En ook al sta je zwaarder vuurwerk toe, de handel blijft altijd. Al zou je tot 8 inch toe staan dan nog willen mensen 12 inch..
Alle drugs zijn ook verboden, maar blijft altijd (bijna op elke straathoek) verkrijgbaar.

Het is vind ik naïef om te denken dat dit ooit goed komt. Zeikerds hou je altijd en de zwarte markt blijft ook altijd. Deze zwarte markt zal ook altijd goedkoper blijven!, dus aantrekkelijker voor diegenen die dit willen.
(geen kosten aan dure bunkers en belastingen en overige..)

Het is niet het vuurwerk wat onze traditie in de weg zit. Het is de persoon er achter. In mijn ogen dan heh..

Amen, ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven.

Jammer van die flowerbeds omdat het altijd mooi is om te zien, maar liever ook weg met de flowerbeds dan verminkte kids. En die kans is weer ietsje kleiner geworden.
die flowerbeds zijn een stuk veiliger, dan de sier cakes uit Nederland, en dan vooral de kleinere cakes die zomaar om kunnen vallen met een beetje te veel wind etc

die flowerbeds zijn een stuk veiliger, dan de sier cakes uit Nederland, en dan vooral de kleinere cakes die zomaar om kunnen vallen met een beetje te veel wind etc

Daar ben ik het mee eens ik zeg ook nergens dat ik dat niet vind. Ik ben alleen blij dat die cobra's van de markt zijn. Daar doel ik ook op met het 'verminkte kids' aangezien die zware knallers helaas ook in de handen van kids komen ipv alleen bij mensen die ze verstandig gebruiken.

zitten hier een hoop schijnheilige op het forum, de meeste van ons hebben als eens blokken geschoten.
dat ze het zwaar knalspul verbieden ben ik volledig mee eens, maar blokken vind ik minder erg tot 2 inch.
en daarbij is het nog eens zoals hier al is beweerd, als je gaat doorlonten ben je ook illegaal bezig.
jammer van de blokken dat ze zijn gepakt.

Blij dat die troep in beslag is genomen. Cobra's en andere knaltroep kan je gewoon geen 'leuk' vuurwerk meer noemen, die mogen van mij echt Europeees verboden worden (zolang het daar maar bij blijft!).

Ik vind het echter wel zonde van de flowerbeds, dit is gewoon mooi, goed en stabiel vuurwerk. Hierin zou Nederland juist minder streng in moeten zijn in mijn ogen.

Als je iets zwaarder siervuurwerk toestaat dan nu het geval is. Denk ik de handel in illegaal vuurwerk flink zal doen afnemen.

Ik denk dat de oplossing zeer simpel is:

- Sta Nitraten en nitraat matjes toe
- Chinese rollen (alles beter dan die natte scheet rollen hier in Nederland).
- Professionele Flowerbeds

Hanteer reële prijzen en de overlast en illegale handel zal flink afnemen.

Cobra's en dat soort spul is ook gewoon mooi, goed en stabiel vuurwerk het gaat alleen fout als het verkeerd gebruikt wordt zelf heb ik er geen probleem mee als het in goede handen is.

Nooit geweten dat daar ook een bunkercomplex zat.
Heb eens op google earth gekeken of ik hem kon vinden.
Maar niet te vinden.

Is in ieder geval een flinke vangst.
Ben geen moraalridder want heb ook mijn tijden gehad.
Maar kan om die cobra's etc echt geen traan laten.
Want die zijn onder andere de oorzaak van de huidige problematiek.
Want het vroegtijdige luide geknal wekt bij de meeste klagers de grootste irritatie op.
En uiteraard krijgen ook kinderen dit in hun handen en met hun onwetendheid zijn de gevolgen vaak niet te overzien en dit is helaas al vaak de realiteit zoals afgelopen jaar nog bij ons in de stad.

gr
Pyromaniac 1975

Ieder zijn mening natuurlijk.

Ik vind het persoonlijk wel troep, wij hebben één keer zo'n 'mooi stuk' knalvuurwerk naar ons toe geworpen gekregen met oude en nieuw.. We konden gelukkig op tijd weg rennen omdat we het door hadden, weken lang met een piep in mijn oren rond gelopen. Het werd gegooid vanaf een voorbij rijdende scooter, als men er juist mee omgaat heb ik er echt totaal geen problemen mee.

Echter hoeft het maar één keer echt verkeerd te gaan bij je in de buurt en misschien kan je het niet eens meer na vertellen.

Nogmaals hoe meer en zwaarder siervuurwerk (professionele flowerbeds) hoe beter, daar ben ik absoluut voor maar het zware knal vuurwerk mag wat mij betreft in heel Europa worden verboden.

Maar goed, ook dat zal niet gebeuren denk ik en hoop ik voor de mensen die er wel mee om kunnen gaan. :)

Denk dat je het ook niet alleen in het vuurwerk moet zoeken maar juist ook in de mentaliteit van de mensen tegenwoordig. Door zit het grootste en ergste probleem in mijn ogen.

Wel vind ik dat men in nederland iets soepeler qua regels kan worden. Denk dat dat sowieso wel wat gaat schelen. Het probleem blijf je er echter mee houden.

Maar goed dat is denk ik een hele andere discussie? :wink:

Het grootste probleem in Nederland is die vernielzucht.
Er is niet 1 land waar zoveel geëtter is dan hier.
Waar die vernielzucht vandaan komt is me echt een raadsel.
Veel vinden het stoer en geweldig.
Maar alleen als het spullen van een ander betreft.
Want zie maar zelden dit soort gasten spullen van hunzelf opblazen.

Gr

Vraag Mij dit ook af. Al zijn er denk ik wel redenen te bedenken. Denk dat het te maken heeft, Met dat Nederland relatief compact is kort op elkaar. En de sociale druk er hoger licht dan in andere lander rondom ons heen. Gezien mensen hier veel dicht op elkaar zitten. En ook de media. Waar men stoer op kan doen. Terwijl je in bijvoorbeeld Duitsland etc. In veel gebieden nog geen 4G hebt. En minder dicht bevolkt. Verder zal die regelgeving zucht van onze regering er ook wel mee te maken hebben. Als iets niet verboden is. Is het minder stoer. Net als met die alcohol regels. Ik heb zelf het idee dat die dingen zowat averechts werken.

Dus omdat we hutje mutje wonen blazen mensen dingen op? Denk dat het meer te maken heeft met opvoeding . Ik speelde vroeger ook met beton strijkers maar ik blaaste er niks mee op .

Nooit geweten dat daar ook een bunkercomplex zat.
Heb eens op google earth gekeken of ik hem kon vinden.
Maar niet te vinden.

Niet meer in gebruik als opslag.
Wordt gebruikt voor renpaarden, champignonkwekerijen, kaasmakerijen, vakantiehuisjes en er zit een restaurant.

Is in ieder geval een flinke vangst.
Ben geen moraalridder want heb ook mijn tijden gehad.
Maar kan om die cobra's etc echt geen traan laten.
Want die zijn onder andere de oorzaak van de huidige problematiek.
Want het vroegtijdige luide geknal wekt bij de meeste klagers de grootste irritatie op.
En uiteraard krijgen ook kinderen dit in hun handen en met hun onwetendheid zijn de gevolgen vaak niet te overzien en dit is helaas al vaak de realiteit zoals afgelopen jaar nog bij ons in de stad.

gr
Pyromaniac 1975

Cobra's: mooi dat die uit de handel zijn gehaald, hoewel je je daarover geen illusies hoeft te maken, de gasten die daar in handelen regelen zo weer een container.
Die flowerbeds zijn het probleem niet en de shells ook niet als je daar normaal mee om gaat.
Maar is het zelfde verhaal met die handel die in Den Bosch lag, het kan dan wel mooi in een oude bunker liggen maar de omringende bedrijfjes hebben daar geen idee van en zodra het in particuliere handen komt ligt het in schuurtjes en bij mensen thuis op zolder in woonwijken.

Dus omdat we hutje mutje wonen blazen mensen dingen op? Denk dat het meer te maken heeft met opvoeding . Ik speelde vroeger ook met beton strijkers maar ik blaaste er niks mee op .

Ja deels wel. Het lijkt erop en is ook wel gebleken dat daardoor de sociale druk in Nederland nogal hoog zou zijn voor tieners. En tja daardoor doen ze wat Gek zoiets. En tja opvoeding is ook een van de vele dingen. Maar of dat nou 100 procent de ouders valt aan te rekenen. In zekere maten zeer vaak wel. Maar een heel groot deel van de maatschappij is sowieso. In negatief opzicht veranderd.

Zonde zonde van dat mooie siervuurwerk. Als er iets veilig is (en mee omgaan) is dat t wel. Maar dit is voer voor de gevoelige. Maar over het gekeurde NL vuurwerk hoor je niemand over. We gaan cakes doorverbinden. De kleinere varianten moet je klem zetten of een zooi cakes er om heen zetten zodat t Nederlandse geteste cakeje niet om kan vallen. Jaja doorverbinden is niet illegaal bezig zijn. Dus waar trekken we een lijn.

Nogmaals zonde van t in beslag genomen mooie siervuurwerk.

Laatst bewerkt:
Er zijn simpelweg te veel regeltjes en dan gaan mensen zo'n dingen doen. Met drugs is het net hetzelfde, juist in de landen waar de drugsregels het strengst zijn is het aantal experimenterende mensen het grootst, en dus ook het aantal verslaafden.

Wat een gezeur, je kunt mij niet wijs maken dat je nooit eens hebt gedacht als vuurwerkliefhebber toch eens zo'n 100 shots blokje proberen, of hoe knalt zo'n nitraat nu eigenlijk. En dan hier op het forum lopen roepen dat je blij bent dat dit een goede actie is.

Wil niet op jullie kampvuurtje pissen. Maar met het aan elkaar knopen van Cat.2 cakes verander je ook de classificering ervan in professioneel vuurwerk. Dus zonder papieren steek jij ook gewoon illegaal vuurwerk af volgens de wet.

Daarnaast heeft Chappie zeker een punt, wat doet Broekhoff en Katan dan in het illegale circuit? Die vuurwerk wereld is niet heel groot, iedereen heeft boter op zijn neus.

Je vergeet Fire-event, Vulcan, Lidu, Zink :)

Je vergeet Fire-event, Vulcan, Lidu, Zink :)

Ja inderdaad, die importeurs verdienen hier dik aan. Verder zijn er genoeg pyrotechnici die hier tussen zitten en zo ook wat extra's verdienen.

Bedrijven als Katan riepen hier op het forum dat ze geen idee hadden hoe hun blokken op de markt komen, ondertussen zijn de spullen al een paar jaar in omloop :bonk:

En zo kan ik hier een heel boek gaan schrijven over importeurs die de grenzen opzoeken. Overigens wel positief nieuws uit Polen dat een een webshop al heeft aangegeven minder grote knallers te gaan verkopen ivm de vernielingen, dus er veranderd wel iets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan